• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
عملیات تروریستی باند رجوی این بار در اسپانیا

ترور «کوادراس» توسط رجوی‌ها با سناریوی اتهام‌سازی علیه جمهوری اسلامی / کاسب سیاسی نمی‌دانست فرقه رجوی به اعضای خود هم رحم نمی‌کند

  • کد خبر : 42795
  • 11 نوامبر 2023 - 10:53

بنیان‌گذار حزب افراطی «VOX» در اسپانیا که مورد حمایت مریم رجوی بوده به دنبال مخالفت با انتقال فرقه رجوی به اسپانیا و حتی وعده ‌های مالی متعدد توسط این فرقه، مورد سوء قصد قرار گرفت.

به گزارش فراق، پلیس اسپانیا اعلام کرد که روز پنج ‌شنبه «آلخو ویدال کوادراس»، بنیان‌گذار حزب افراطی VOX اسپانیا در منطقه کاتالونیا، توسط دو موتور سوار که قصد ترور وی را داشته اند مورد سوء قصد قرار گرفته است.

کوادراس ۷۸ ساله، رئیس حزب راست میانه «مردم» در منطقه کاتالونیا، یکی از بنیانگذاران حزب راست افراطی و ضد اسلامی «وُکس» اسپانیا و معاون رئیس پارلمان اروپا بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۴ میلادی بوده است.  اما آنچه در ماجرای ترور این معاون پیشین اتحادیه اروپا جلب توجه می‌کند، نام فرقه تروریستی رجوی به عنوان یکی از اسپانسرهای حزب VOX است.

بر اساس این گزارش، فرقه تروریستی رجوی از سال ۲۰۱۹ در جریان انتخابات پارلمان اسپانیا برای حمایت از کوادراس و حزب افراطی وی که سیاست اسلام هراسی هم داشته، نزدیک به ۲ میلیون یورو در اختیار سران این حزب قرار داده‌اند تا سیاست ‌های خود را در اروپا از کانال اعضای آن دنبال کنند.

حمایت یک سازمانِ به ظاهر مسلمان از یک حزب افراطی ضد اسلام، باعث شد تا نشریه فارِن پالسی از معتبرترین نشریات آمریکایی در گزارشی در این خصوص تیتر بزند VOX از مسلمانان متنفر است، به جز آنهایی که پولش را پرداخت می‌کنند.

گفته می شود کوادراس رئیس یکی از کمیته های فرقه تروریستی رجوی به اسم « کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت» بود که در واقع یکی از پوشش ‌های حقوقی این فرقه برای کمک به وی بوده است.

طبق اعلام منابع آگاه امنیتی پس از ورود پلیس‌آلبانی به مقر این فرقه، سران فرقه تروریستی رجوی سه کشور کانادا، اسپانیا و آلمان را به عنوان مقصد اصلی انتقال اعضای خود به آن در نظر گرفتند که این هدف سرآغاز اختلاف این فرقه با بنیان‌گذار حزب افراطی VOX می‌شود.

بر این اساس گفته شده کوادراس با انتقال فرقه رجوی به اسپانیا به صورت جدی به مخالفت می‌پردازد و حتی وعده ‌های مالی متعدد فرقه رجوی به این کاسب سیاسی افراطی، کارساز نمی‌شود و تحرکات پارلمانی او بحث انتقال فرقه رجوی به اسپانیا را دچار چالش جدی می‌کند.

رجوی ها با توجه به عدم همسویی غیرقابل باور آلخو، چند بار او را تهدید می‌کنند که اسناد حمایت مالی خودشان از وی را افشا می کنند که نتیجه‌ای در بر نداشته است. ظاهراً طرح ترور این شخصیت سیاسی با سناریوی اتهام علیه جمهوری اسلامی به عنوان یک هدف دوگانه در تصمیم اعضای آن قرار می‌گیرد. رجوی ها به زعم خود با این طرح، هم یک مانع بزرگ و جعبه سیاه اسرار فرقه رجوی را از میان بر می‌دارند و هم با توجه به شکست سناریوی فرقه در برابر اسداله اسدی، دیپلمات کشورمان، یک طرح جدید برای تحت چالش قرار دادن جمهوری اسلامی در اروپا را عملیاتی می‌کنند.

به گزارش فراق، روزنامه اسپانیایی «ال پائیس» نیز دو سال پیش در یک گزارش تحقیقی ابعاد جدیدی از حمایت‌های مالی فرقه تروریستی رجوی به رهبران حزب وُکس، حزب راست افراطی اسپانیا فاش ساخته بود.

روزنامه اسپانیایی «ال پائیس» در گزارش خود تایید کرده بود که فرقه رجوی، افزون بر یک میلیون یورو کمک‌های گسترده برای تأسیس و استقرار این حزب راست افراطی ، به دو نفر از رهبران این حزب که اکنون نماینده پارلمان اسپانیا هستند، در سال ۲۰١۴ به مدت هشت ماه، مخفیانه حقوق ماهانه پرداخت ‌کرده است. میزان حقوق به این دو رهبر حزب راست افراطی اسپانیا طی این مدت در حدود ۶۵ هزار یورو بوده است.

ال پائیس در شماره روز سه شنبه ۲۸ ژانویه ۲۰۲۰ خود می نویسد: «وُکس در سال ۲۰١۳ با حمایت مالی یک میلیون  یورویی سازمان مجاهدین خلق [فرقه رجوی] رسماً در دفاتر وزارت کشور اسپانیا به عنوان یک حزب سیاسی متولد شد. این حزب هم اکنون با ۵۲ کرسی در پارلمان اسپانیا، سومین حزب بزرگ این کشور است.»

بنابر این گزارش، ۱۷ دسامبر ۲۰۱۳ همان روزی که وُکس در میان احزاب سیاسی وزارت کشور اسپانیا نام‌نویسی کرد، این حزب از فرقه رجوی، اولین تراکنش مالی به مبلغ ۱۱۵۶,۲۲ یورو را دریافت نمود. حدفاصل دسامبر ۲۰۱۳ و آوریل ۲۰۱۴ مبالغ منتقل‌شده به حساب بانکی وکس افزایش یافت و به  حدود یک میلیون یورو رسید.

 ال پائیس می نویسد: «سازمان مجاهدین خلق یک ماه پس از تشکیل وُکس، پرداخت حقوق به دو نفر از رهبران حزب وُکس، سانتیاگو آباسکال، دبیر کل حزب و ایوان اسپینوزا دو لوس مانتروس، یکی از رهبران حزب را آغاز کرد. این کمک جدید مجاهدین به حزب با تلاش ویدال کوادراس، نخستین رئیس و پایه گذار حزب که با مجاهدین روابط قدیمی دارد، به دو تن از رهبران وُکس رسیده است.»

ویدال کوادراس به روزنامه ال پائیس گفته بود که وی از رابطه اش با فرقه رجوی به رهبر حزب وُکس، آباسکال اطلاع داده است و گفته است که فرقه رجوی حزب را تامین مالی خواهد کرد.

ال پائیس می نویسد: «سازمان مجاهدین خلق هر ساله گردهمایی بزرگی برگزار می کند که در آن ویدال کوادراس بیش از ١۵ بار به عنوان سخنران شرکت کرده است. در گردهمایی سازمان مجاهدین همچنین میهمانان دیگری از اسپانیا، چون  نخست وزیر پیشین  اسپانیا، خوزه ماریا ازنار و خوزه لوئیس رودریگز زاپاتِرو و معاون سابق نخست وزیر اسپانیا، ماریا ترزا فرناندز دو لا وِگا، حضور داشته اند.»

به گزارش فراق، آلخو ویدال کوادراس، این کاسب سیاسی افراطی نمی‌دانست فرقه رجوی حتی به افرادی که بخواهند پس از ۴۰ سال خدمت به آن‌ها از جمعشان جدا می‌شوند رحم نمی‌کند چه برسد به تو که بخواهی در مقابل یک خواسته فرقه نه بگویی.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=42795

نوشته های مشابه

14می
حسن نظام الملکی، بازجو-شکنجه‌گر «اشرف۳»
مروری بر سوابق سرکرده‌های فرقه رجوی

حسن نظام الملکی، بازجو-شکنجه‌گر «اشرف۳»

13می
میثاق می‌بندیم که در صحنه نبرد با رجوی تا آخر ایستاده‌ایم / اهداف و آرزوهایمان دست یافتنی است
پیام قدردانی سرپرست «جنبش دادخواهی مادران گیلک» از مسئول «تشکل مادران انجمن نجات»

میثاق می‌بندیم که در صحنه نبرد با رجوی تا آخر ایستاده‌ایم / اهداف و آرزوهایمان دست یافتنی است