• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
اخبار آلبانی

آمریکا و آلبانی خواستار نشست شورای امنیت درباره اوکراین شدند

  • کد خبر : 41721
  • 07 سپتامبر 2023 - 10:45

آمریکا و آلبانی به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل خواستار برگزاری نشست روز جمعه (هفدهم شهریور) این شورا با موضوع اوکراین شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل فراق، در حالی که حمایت‌های همه جانبه غرب از کی‌یف ادامه دارد، آمریکا و آلبانی به دنبال برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع اوکراین در تاریخ هشتم سپتامبر (هفدهم شهریور) هستند.

یک منبع مطلع در سازمان ملل به خبرگزاری دولتی «تاس» روسیه خبر داد که آمریکا و آلبانی درخواست برگزاری یک نشست شورای امنیت این سازمان با موضوع اوکراین را مطرح کردند.

آلبانی به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل، در ماه جاری ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده دارد.

به گفته منبع مطلع استنادی خبرگزاری تاس، «آلبانی و ایالات متحده ابتکار برگزاری نشست (درباره اوکراین در شورای امنیت) را مطرح کردند.»

گفته می‌شود که موضوع نشست روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک، سالگرد برگزاری همه‌پرسی در مناطقی از اوکراین و الحاق آنها به روسیه است؛ همه پرسی که غرب و اوکراین آن را غیرقانونی خوانده‌اند.

برگزاری نشست هشتم سپتامبر درباره اوکراین در شرایطی انجام خواهد شد که قرار است شورای امنیت سازمان ملل در تاریخ ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) یک نشست با موضوع اوکراین برگزار کند.

درخواست آمریکا و همراهی آلبانی با برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین در ادامه حمایت‌های غرب از این کشور و فشارها علیه روسیه انجام می‌گیرد.

واشنگتن از آغاز جنگ اوکراین در حال ارائه حمایت‌های همه جانبه تسلیحاتی، اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک به اوکراین است و همزمان فشارهای بی سابقه‌ای علیه روسیه اعمال کرده است.

خبر درخواست آمریکا و آلبانی برای برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل در شرایطی رسانه‌ای شده است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن روز چهارشنبه در سفری از قبل اعلام نشده، وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شد و با مقام‌های این کشور دیدار کرد.

آلبانی برای میزبانی از تروریست‌های فرقه رجوی که با صلاحدید دولت امریکا صورت گرفت، دو و نیم میلیون دلار از امریکا دریافت کرد اما با این حال، پس از گذشت چند سال متوجه خطر وجود یک فرقه‌ مسلح و تروریستی در قلب خاک خود شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=41721

نوشته های مشابه

28آوریل
واگویه‌هایی از درون سازمان مجاهدین خلق
«تهران تا تیرانا» به چاپ سوم رسید

واگویه‌هایی از درون سازمان مجاهدین خلق

28آوریل
مهدی مددی، از بازجوهای فرقه سرکوبگر رجوی
مروری بر سوابق سرکرده‌های فرقه رجوی

مهدی مددی، از بازجوهای فرقه سرکوبگر رجوی