• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

از یادادشت های سیروس غضنفری عضو سابق ارتش رهائی بخش – قسمت ۳۸

  • کد خبر : 4139
  • 26 اکتبر 2015 - 10:51

 یادادشت های سیروس غضنفری

عضو سابق ارتش رهائی بخش

قسمت ۳۸

اعمال ننگین مسعود رجوی هرگز ازخاطرم نمیرود!

خلع سلاح :
در اندک زمانی آمریکایی ها برنامه  خلع سلاح سریع سازمان را اجرا کردند. مذاکره برای خلع سلاح، به مدت سه روز در قرارگاه اشرف طول کشید .

جاهای حساس در این سه روز در محاصره بودند ، حتی نیروهای سازمان حق ورود و خروج نداشتند، شبانه نیروهای سازمان ازسیطره ها (بازرسی جاده) جمع آوری و به اشرف منتقل شدند.

علت، ترس ازفرارنیروها دراین اوضاع بود؛ مسعود در پیام خلع سلاح گفت مطمئن باشید یکی می دهیم و صدتا بعداً می گیریم .
چون سازمان در جنگ عراق و ایران به جهت مزدوری امکانات فراوانی از سوی صدام به دست آورده بود لذا این بار نیز مجاهدین تصوری این چنین داشتند .  
بر همگان مشخص شده بود گفته های سازمان دروغ محض است چرا که با ادعای نیروی مستقل بودن منافات داشت . مسعود در پیام خود گفت من به مذاکره کننده ها گفته ام اگر نیاز هست دامن بپوشید. آری سازمان تا این حد در مذاکره حضور داشت . البته در بین نیروها مطرح گردید که ما دامن نخواهیم پوشید و آبرومندانه به آمریکایی ها تسلیم می شویم.
سازمان به یکباره حرف حرکت انطباقی با آمریکا را مطرح کرد، خیلی از نیروها به این استراتژی اعتراض کردند، خودشیرینی زنان شورای رهبری در مقابل افسران آمریکایی و دعوت آنها به داخل تشکیلات صدای خیلی ها را بلند کرد.
حتی گفته شد موازی حرکت کردن لااقل بی ناموسی نمی تواند باشد .
آمریکاییها از میهمان نوازی فهیمه اروانی بسیار راضی بودند . مهمان نوازی او را می ستودند . وی سگ سفیدی را در دیدارها به بغل گرفته و لاس زدنهای آنچنانی را با افسران آمریکائی انجام میداد. البته برخورد تمامی اعضای ارشد و غیر ارشد شورای رهبری سازمان در فازی نه چندان کم بعد از فهیمه قرار گرفته بود . و خیلی ها برای اعتراض در مهمانی ها شرکت نمی کردند.

منبع: انجمن نجات مرکز آذربایجان شرقی

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=4139