• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
استادیار دانشگاه اسلامی مالزی مطرح کرد

قدرت‌های اروپایی می‌خواهند یک «اسلام سکولار» بر آلبانی تحمیل کنند

  • کد خبر : 39751
  • 03 ژوئن 2023 - 12:20

استادیار دانشگاه اسلامی مالزی گفت: «اسلام اروپایی» که قدرت‌های اروپایی بر آلبانی تحمیل خواهند کرد، یک اسلام سکولار خواهد بود، که در آن مسلمانان مجبور خواهند شد از مفاهیم امت، شریعت، عدالت اسلامی، جهان‌بینی اسلامی چشم پوشی کنند و در نتیجه یک اسلام سکولاریزه جعلی ایجاد کنند.

به گزارش فراق، اولسی یازیچی، استادیار دانشگاه اسلامی مالزی، ۹ خرداد ماه، در دومین نشست علمی رویکرد تمدنی و جهان شمول به آموزهای رضوی، به موضوع عدالت انکار شده، شرایط پیچیده اسلام در اروپا و منزوی از آموزه‌های امام رضا(ع) و به وضعیت تنها کشور مسلمان اروپایی بالکان پرداخت و اظهار داشت: آلبانی، کشوری واقع در بالکان، اولین و تنها کشور کاملاً مسلمان شناخته شده در اروپا است، این کشور در ۲۹ ژوئیه ۱۹۱۳ توسط معاهده لندن که توسط قدرت های بزرگ اروپا، انگلستان، آلمان، روسیه، اتریش، مجارستان و ایتالیا امضا شد، به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته شد.

وی افزود: در بالکان، ملت‌های اصلی عبارت بودند از ملت مسلمان، ملت روم (مسیحی ارتدوکس) و ملت لاتین (کاتولیک)، شکست عثمانی از ارتش مسیحی صربستان، بلغارستان، یونان و مونته نگرو، واقعیت‌های وحشتناکی را برای مسلمانان اروپا رقم زد، مسلمانانی که مجبور به زندگی تحت حکومت غیر اسلامی بودند، مجبور شدند شیوه زندگی خود را تغییر دهند و اسلام را به اجبار از زندگی خود حذف کنند.

وی تصریح کرد: به گفته جاستین مک کارتی از سال ۱۹۱۱ تا ۱۹۲۶ حدود ۱۴۴۵۱۷۹ مسلمان در بالکان توسط دولت‌های پیروز مسیحی کشته یا مجبور به ترک بلاد شدند، جمعیت مسلمانان بلغارستان، یونان و صربستان (پادشاهی صرب‌ها، کروات‌ها و اسلوونیایی‌ها) که در سال ۱۹۱۱ به ۲۳۱۵۰۷۶ نفر رسید، پس از جنگ‌های بالکان و جنگ جهانی اول به ۸۷۰۱۱۴ نفر کاهش یافت.

وی ادامه داد: اسناد بایگانی بریتانیا اوضاع وحشتناکی که مسلمانان بلغارستان، صربستان و یونان پس از تسخیر ولایت‌های عثمانی توسط ارتش مسیحی متحمل شدند را نشان می‌دهد، مسلمانان شاهد قتل عام، تغییر مذهب و تجاوز جنسی توسط ارتش پیروز مسیحی بودند.

پروژه اروپا برای ایجاد یک دولت سکولار آلبانیایی و پاسخ مسلمانان

استادیار دانشگاه اسلامی مالزی اظهار کرد: ایجاد آلبانی در سال ۱۹۱۳، زمانی اتفاق افتاد که مسلمانان کشته یا از اروپا اخراج شدند، قدرت‌های اروپا بدون در نظر گرفتن احساسات جمعیت مسلمان آلبانی، آن را به عنوان یک حکومت خود مختار سکولار معرفی کردند.

وی در ادامه به تحلیل ایجاد اسلام سکولار در آلبانی در دوران جنگ توسط قدرت‌های اروپا و همدستان آلبانیایی آنها و مقاومت علمای سنی در برابر این ارتداد و بدعت اروپایی‌ها اشاره کرد و گفت: «اسلام اروپایی» که قدرت‌های اروپایی بر آلبانی تحمیل خواهند کرد، یک اسلام سکولار خواهد بود، که در آن مسلمانان مجبور خواهند شد از مفاهیم امت، شریعت، عدالت اسلامی، جهان‌بینی اسلامی چشم پوشی کنند و در نتیجه یک اسلام سکولاریزه جعلی ایجاد کنند که موجب کنار گذاشتن عقاید اصلی اندیشه کلاسیک اسلامی خواهد شد.

وی یادآور شد: مانند ایران که رضا پهلوی و محمدرضا پهلوی و در ترکیه که مصطفی کمال آتاتورک تلاش کردند اسلام را از زندگی ایرانیان و ترک‌ها دگرگون کرده و حذف کند، در آلبانی، قدرت‌های استعماری اروپا و همدستان سکولار آن‌ها چنین کردند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=39751

نوشته های مشابه

18مارس
امیدواریم گام‌های پولادین دیگری برای رهایی اسیران برداریم
پیام نوروزی فراق به خانواده‌های چشم انتظار

امیدواریم گام‌های پولادین دیگری برای رهایی اسیران برداریم

18مارس
نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد
پیام نوروزی خانواده‌های عضو انجمن نجات مرکز استان اردبیل

نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد

18مارس
برای بهروزی ملت ایران روشنگری خواهیم کرد
پیام نوروزی بانوی نجات یافته از فرقه رجوی

برای بهروزی ملت ایران روشنگری خواهیم کرد