• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
تلویزیون کانال ۴ سوئد از احتمال آزادی حمید نوری خبر داد

هیاهوی رجوی‌ها برای جلوگیری از آزادی حمید نوری / ۱۲۰ میلیون یورو هزینه کرد برای ۴ سال جنجال رسانه‌ای + فیلم

  • کد خبر : 39697
  • 30 می 2023 - 13:15

روز گذشته تلویزیون کانال ۴ سوئد از احتمال آزادی حمید نوری در شرایطی خبر داد که فرقه تروریستی رجوی با راه انداختن هیاهوی تبلیغاتی، می‌کوشد مانع امضای توافقنامه مبادله اسرای دیگری این بار با سوئد شود.

به گزارش فراق، فرقه رجوی که اتهاماتی واهی را علیه حمید نوری شهروند ایرانی زندانی در بازداشتگاه‌های سوئد، مطرح کرده به شدت نگران آن است که این پرونده هم مثل پرونده اسداله اسدی، دیپلمات ایرانی که در بلژیک زندانی بود، به آزادی وی از زندان استکهلم ختم شود.

چند روز پس از آزادی اسدی، دیپلمات ایرانی از زندان بلژیک با میانجی گری عمان، موضوع پرونده حمید نوری –زندانی ایرانی در سوئد که به حبس ابد محکوم شده است – دوباره در رسانه های وابسته به عناصر مخالف جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است؛ آنها از آن می ترسند که ماجرای آزادی اسدی که ۵ سال به طور غیر قانونی در بلژیک زندانی شده بود، برای حمید نوری هم تکرار شود.

به نوشته العالم، همین فرقه تروریستی عامل بازداشت غیر قانونی حمید نوری حدود ۴ سال قبل در فرودگاه استکهلم بود. این فرقه ضمن وارد آوردن اتهامات بی اساس یه حمید نوری، اقدام به ساخت فیلم مستندی کردند که در آن نحوه کشاندن وی به سوئد و دستگیری او را تشریح کردند.

این در حالی است که خانواده وی فاش کرده که محاکمه او از حداقل معیارهای حقوقی و انسانی عاری بوده است. دادگاه استیناف سوئد روز هفدهم مه یازدهمین جلسه خود را برای بررسی پرونده حمید نوری تشکیل داد. دستگاه قضایی ایران اعلام کرده است که تمام تلاش خود را برای آزادی نوری به کار گرفته است و مذاکره با سوئد درباره امضای توافقنامه مبادله زندانیان ادامه دارد.

حمید نوری در نوامبر ۲۰۱۹ در شرایطی که بیشتر به آدم ربایی شبیه بود، دستگیر شد. او در هشت ماه اول بازداشت، اجازه تماس با خانواده خود یا کنسولگری ایران را نداشت. کما اینکه مدتها در سلول انفرادی در معرض انواع شکنجه های روانی و جسمی قرار داشت و حتی اجازه ملاقات با پزشک را هم نداشت.

وی سپس به سلول دیگری منتقل شد و او را با یک زندانی روانی در یک سلول قرار دادند. او همچنان در معرض بدرفتاری قرار دارد و از ابتدایی ترین حقوق خود آنهم در کشوری که مدعی احترام به حقوق بشر است، محروم است.

اما روز گذشته تلویزیون کانال ۴ سوئد در یک گزارش خبری به موضوع تبادل یک زندانی سوئدی در ایران با حمید نوری پرداخت که احتمال آزادی حمید نوری را قوت بخشیده است.

صفحه رسانه موسوم به استکهلمیان در این خصوص نوشت: سال گذشته یک تبعه سوئد که به ایران سفر کرده بود در هنگام خروج از کشور به اتهام «جاسوسی» بازداشت شد و کماکان در ایران زندانی است. مقامات سوئدی سیاست سکوت را در قبال این پرونده برگزیده و از هر گونه اظهار نظر علنی در رسانه ها در رابطه با آن خودداری کرده بودند.

تاکنون تصور بر این بود که این فرد زندانی یک ایرانی-سوئدی دارای تابعیت دوگانه بوده است اما اینک تلویزیون ۴ به طور قطعی تایید کرده است که او یک جوان سوئدی الاصل ۳۰ و اندی ساله و دارای سمتی بلند پایه در یک ارگان بین المللی است. در این خبر آمده است که وی برای دیدن یک دوست به ایران سفر کرده بود که به هنگام خروج از کشور بازداشت و زندانی شد.

به گفته تلویزیون ۴، ایران اینک در تلاش است تا این سوئدی زندانی را با حمید نوری که در سوئد به زندان ابد محکوم شده مبادله کند. توبیاس بیلستروم وزیر امور خارجه سوئد در پاسخ به پرسش گزارشگر تلویزیون ۴ مبنی بر این که آیا حمید نوری با این سوئدی که از یک سال پیش تاکنون در ایران زندانی است مبادله خواهد شد از اظهار نظر خودداری کرد و بیان داشت که هر گونه اظهار نظر علنی در این رابطه می تواند «به باز هم پیچیده تر شدن این پرونده پیچیده» منتهی شو‌د.

بر اساس برآوردهای کارشناسی فرقه رجوی با همدستی دولت سوئد تا کنون ۱۲۰ میلیون یورو برای نمایش رسانه‌ای قاتلان ۱۲۰۰۰ ایرانی هزینه کرده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=39697

نوشته های مشابه

25آوریل
اسامی جعلی و مستعار سران فرقه رجوی / ۲
فراق برای اولین بار افشا می‌کند

اسامی جعلی و مستعار سران فرقه رجوی / ۲

25آوریل
فرید ماهوتچی، رابط ملاقات‌های مخفیانه با دولتمردان آلبانی
25آوریل
جواد احمدی، عنصری که در پوشش پزشک برای رجوی جاسوسی می‌کرد!