• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
یادداشتی از مدیر عامل انجمن نجات

نارضایتی فزاینده مردم آلبانی و معضل جدی دولت «ادی راما» / بازدید نمایندگان مجلس بریتانیا از مقر مجاهدین خلق فعالیت کشاورزی محسوب می‌شود؟

  • کد خبر : 38506
  • 09 مارس 2023 - 11:43

نارضایتی فزاینده مردم آلبانی و اتحادیه اروپا نسبت به حضور فرقه تروریستی رجوی در کشور آلبانی به معضل جدی برای دولت ادی راما تبدیل شده است.

به گزارش فراق، ابراهیم خدابنده، مدیر عامل انجمن نجات در یادداشتی نوشت: بر اساس مقاله آندرو هیگینز در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به تاریخ ۶ اسفند ۱۴۰۱، ادی راما نخست وزیر دولت آلبانی به مردم این کشور و به جامعه جهانی اطمینان داده است که هیچ فعالیت سیاسی به هیچ عنوان در اردوگاه مجاهدین خلق در این کشور وجود ندارد.

بعید است که جناب نخست وزیر تا این حد از اوضاع داخل کشور خود بی اطلاع باشد و نداند که فعالیت سیاسی که سهل است هرگونه جرم و جنایت و اعمال خلاف قانون و مقرراتی هم توسط مجاهدین خلق در این کشور صورت می گیرد و کسی خم به ابرو نمی آورد.

نارضایتی فزاینده مردم آلبانی و اتحادیه اروپا نسبت به حضور فرقه تروریستی رجوی در کشور آلبانی که میزان منفور بودنش در میان مردم ایران و حتی در میان دیگر نیروها و گروه های اپوزیسیون جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست، و حتی پایه ای ترین حقوق انسانی اعضای خود از جمله ارتباط با خانواده را نقض می کند؛ به معضل جدی برای دولت ادی راما تبدیل شده است.

آلبانی مایل است از این گروه بدنام و از مریم رجوی فاصله بگیرد تا خود را به اتحادیه اروپا نزدیک تر نماید اما از طرف دیگر از کمک های نقدی سعودی و حمایت های تبلیغی اسرائیل که در حال حاضر حامی مجاهدین خلق هستند هم نمی تواند چشم پوشی کند.
از جناب ادی راما باید پرسید که آیا خبر بازدید نمایندگان مجلس بریتانیا از مقر مجاهدین خلق و حمایت آنان از مریم رجوی به عنوان رئیس جمهور آینده ایران و همچنین حمایت از انقلاب در ایران که در تاریخ اول مارس سال جاری (۱۰اسفند ۱۴۰۱)، یعنی بعد از گفتگوی وی با خبرنگار نیویورک تایمز، در سایت متعلق به شورای ملی مقاومت به قلم شمسی سعادتی عضو شورای رهبری سازمان درج شده است فعالیت کشاورزی محسوب می شود؟

در پایان مقاله مورد اشاره آمده است: « راما گفت: دولت آلبانی در برابر باج خواهی مقاومت کرده و از اخراج مجاهدین خلق خودداری نموده است. انجام این کار «بزرگترین شرمساری» برای کشوری با سابقه طولانی پناه دادن به پناهندگانی است که هیچ کس دیگر آن ها را نمی خواهد، از جمله هزاران افغان در سال ۲۰۲۱٫ اما او (ادی راما) شکایت کرد که مجاهدین خلق، اگر رک و پوست کنده بگویم، افراد راحتی نبودند و این گروه توافقنامه ای را نقض کرده است که بر مبنای آن می بایست از استفاده از آلبانی به عنوان «پناهگاه امن برای انجام فعالیت سیاسی علیه حکومت ایران» خودداری نماید» برعکس، این گروه رویدادهای مهمی را در آلبانی با هدف تجمع مخالفان علیه تهران ترتیب داده است، از جمله گردهمایی سالانه ای به نام اجلاس جهانی ایران آزاد، که سخنرانان پولی آن شامل حامیان برجسته آمریکایی مانند رودلف دبلیو جولیانی، شهردار سابق نیویورک که یک زمانی وکیل شخصی رئیس جمهور سابق دونالد جی. ترامپ بود.

«راما گفت: مخالفان ایرانی دوستانی در کاپیتول هیل (کنگره آمریکا) دارند که برای آن ها لابی می کنند، اما اکنون به آن ها دستور داده شده که فعالیت های عمومی علیه ایران را متوقف کنند. سازمان مجاهدین خلق سال گذشته رویداد ایران آزاد را لغو کرد. نخست وزیر گفت: الان دیگر خبری از این فعالیت ها نیست. ما امیدواریم که آن ها دیگر تلاش نکنند زیرا به نفع این کشور نیست و آن ها باید آن را بپذیرند. »

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=38506