• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

تابلویی از غم بی‌پایان خانواده‌های اسیران فرقه رجوی

  • کد خبر : 38119
  • 13 فوریه 2023 - 11:27

«آنچه فیلم «سرهنگ ثریا» به تصویر می‌کشد تابلویی از غم بی پایان خانواده‌هایی است که فرزندانشان به فرقه رجوی پیوسته‌اند.»

به گزارش فراق، ثریا با تعدای از زنان و مردان در آستانه تحویل سال نو در پشت دیوارهای پادگان اشرف به امید دیدار فرزندان خود قصد برپایی سفره هفت سین دارند، روزهای پایانی سال ۸۸ است و آنها با همه امید و ارزو مقدمات این دورهمی را تدراک می‌کنند، به محض تحویل سال جدید اما تعدادی از ساکنین اشرف با ضرب و شتم از ایشان استقبال می‌کنند. این افراد که هر یک عزیزی در میان آن ساکنین دارند نا امید نشده و هر زو به شکلی برای پیدا کردن عزیزان خود تلاش می کنند.

آنچه فیلم «سرهنگ ثریا» به تصویر می‌کشد تابلویی از غم بی پایان خانواده‌هایی است که فرزندانشان به فرقه رجوی پیوسته‌اند، مادران و پدرانی که با هزاران امید در کمپ آزادی، نزدیک پادگان اشرف در انتظار دیدن فرزندان خویش چشم انتظار هستند و بعد از سال‌ها هنوز موفق به دیدار فرزندان خویش نشده‌اند. فضای ترسیم شده در فیلم سرهنگ ثریا تلاش‌های بدون وقفه مادران و پدران و خواهران برادرانی را نشان می‌دهد که در تحمل و رنج و دشواری بسیار تلاش دارند که فرزندان و عزیزان خود را به سوی خویش بازگرداند.

فیلم سرهنگ ثریا با بازی بسیار خوب خانم ژاله صامتی در کنار فضاسازی مناسب به اثری باور پذیر و در عین حال تلخ مبدل شده است. اثری تاثر آور که داستان بی‌قراری پدران و مادرانی دل سوخته و امیدوار به دیدن دوباره فرزند را به زبانی ساده ترسیم می‌کند. شخصیت‌­پردازی مناسب، بهره گیری بجا و به موقع از امکانات محیطی در کنار موسیقی متناسب به کار رفته از ویژگی های مثبت فیلم سرهنگ ثریا بود. نقش پررنگ و محوری ثریا در این اثر تاکیدی بر توانایی زنان و مادران در هدایت و رهبری یک حرکت مطالبه­‌گرانه نکته قابل تامل در فیلم سرهنگ ثریا بود.

بدون شک نقش کارگردن فیلم «سرهنگ ثریا» خانم لیلی عاج در باور پذیر و تاثیر گذار بودن اثر بسیار کلیدی و غیر قابل انکار است، زیرا ترسیم و تصویر واقعی از کنش های زنان نیازمند کسی است که بتوانددر شخصیت پردازی این کاراکترها، از تجربیات زیسته خویش به خوبی بهره گیری نماید. تولید آثاری از این دست که بتواند ابعاد سیاهی و تباهی این گروهک منحوس را به تصویر بکشد می تواند در کنار آگاهی بخشی به جامعه گویای فرازهای بسیاری از تاریخ کشورمان باشد. همانگونه که فیلم هایی مانند ماجرای نیمروز، سیانور، رد خون و …. در زمان خود آشکار کننده عمق تباهی و مزدوری این مجموعه هیولایی باشد، داستان فیلم سرهنگ ثریا نیز قابلیت آشکار کردن برگی از تلخی ناشی از فعالیت های این مجموعه انحرافی را دارد.

یادداشت از: رقیه محمدزاده

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=38119

نوشته های مشابه

28مارس
تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند
روایت یک شاهد عینی از جنایت‌های فرقه ضدخانواده رجوی در حق کودکان اشرف

تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند

26مارس
اینجا آرام باشید و بیرون شورشی
مروری بر قوانین و استراتژی‌های رجوی ساخته

اینجا آرام باشید و بیرون شورشی