• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

گزارشی از آخرین دادگاه نوری در سوئد / وقتی تصویر آرشیوی یک خبرگزاری، سند رسمی شد

  • کد خبر : 37778
  • 22 ژانویه 2023 - 8:42

در جریان برگزاری روز چهارم دادگاه شکایت فرقه رجوی علیه حمید نوری در سوئد، دادگاه به عکس آرشیوی منتشر شده در یکی از خبرگزاری‌های داخلی به عنوان سند استناد کرد که برای فعالان حقوقی خنده‌دار و شوکه‌کننده بود.

به گزارش فراق، عطیه دختر حمید نوری در جریان برگزاری روز چهارم دادگاه شکایت منافقین علیه حمید نوری در سوئد اظهار داشت: امروز پنج شنبه ۲۹ دی ماه پنجمین جلسه دادگاه برگزار شد و شاکی‌ها و وکلای آنها صحبت کردند. که عمده بحثشان دو مساله بود. اول اینکه کشته شدگان فرقه رجوی شهید هستند و دوم اینکه دیه کشته شده‌گان باید بر اساس نرخ دیه در سال ۱۴۰۲ شمسی پرداخت شود.

وی در ادامه به نکته ای از دادگاه روز گذشته اشاره کرد و گفت که دادستان دادگاه شکایت فرقه رجوی علیه حمید نوری عکسی را نشان داد بعد اعلام کردند که این یک سند مهم است و حتما خود آقای نوری هم این سند را تایید می کنند. ما عکس راهرو مرگ را پیدا کردیم. این عکسی بود که یکی از خبرگزاری های کشورمان منتشر کرده بود و آنها آن را از اینترنت برداشته بودند. در این عکس یک راهرو را نشان می داد که در آن چند در وجود داشت. دقیقا چیزی شبیه ماجرای اشاره دادگاه به پیامک حسن روحانی، برای تبریک عید نوروز که دادگاه قبلا به آن استناد کرده بود.

در جلسه هفتادم دادگاه شکایت فرقه رجویاز حمید نوری در کشور سوئد، پیامک تبریک نوروز رییس جمهور سابق که به صورت سامانه‌ای برای همه شماره تلفن‌های همراه فعال ایرانی ارسال و در حافظه تلفن همراه نوری هم وجود داشته به عنوان یکی از مستندات وکلای رجوی در این پرونده علیه نوری مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

«مجید نوری» فرزند «حمید نوری» شهروند ایرانی زندانی در سوئد گفت: در روز اول رسیدگی پرونده، به دلیل اعتراض پدرش به شرایط دادگاه، قاضی او را از دادگاه اخراج کرد و بدون او، به کار خود ادامه داد. در صدای منتشر شده از اعتراض حمید نوری در دادگاه، وی خطاب به قاضی می‌گوید: آقای قاضی، بگذارید عدالت در دادگاه شما برقرار شود … من برای چنین روزی ثانیه‌شماری کردم که حرفم را به شما بگویم؛ دادگاه فرمایشی را برگزار نکنید.

«حمید نوری» شهروند ایرانی و کارمند سابق قوه قضائیه که آبان‌ماه ۱۳۹۸به سوئد سفر کرده بود، در زمان ورود به فرودگاه استکلهم توسط پلیس این کشور بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان انفرادی به سر می‌برد.

اتهام او براساس ادعاهای فرقه تروریستی رجوی طراحی شده؛ آنها مدعی‌اند نوری در مقطعی، زندانبان منافقین در ایران بوده است. این مبنای محکمه سوئدی قرار گرفته و سبب شده اصل برائت و حق آزادی رفت‌وآمد نوری از سوی مقام‌های سوئدی نقض‌شده و این تبعه ایرانی بیش از سه سال است در زندان سوئد با محدودیت‌های زیاد مواجه شده و سوئدی‌ها ابتدایی‌ترین حقوق یک انسان را برای حمید نوری رعایت نکرده‌اند.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=37778

نوشته های مشابه

22آوریل
«دختر وزرا»؛ سناریویی برای فروکش کردن ضرب سیلی به رژیم کودک‌کش
اولین اثر جلسه مخفیانه افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با سرکردگان فرقه رجوی رونمایی شد

«دختر وزرا»؛ سناریویی برای فروکش کردن ضرب سیلی به رژیم کودک‌کش

17آوریل
فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود
افشای اسنادی از جمع‌بندی نشست‌های غسل هفتگی و عملیات جاری مردان و زنان در فرقه رجوی

فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود