• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

اعضای بازداشتی «آسیلا» در کمپ «کورچ» اعتصاب غذا کردند / چشم کور نهادهای حقوق بشری باز شود / تبانی مریم رجوی با سیستم فاسد دولت آلبانی + فیلم

  • کد خبر : 36848
  • 05 دسامبر 2022 - 8:29

چند تن از اعضای نجات یافته از فرقه رجوی که به صورت غیر قانونی و بدون هیچ توضیحی در آلبانی بازداشت شدند از روز گذشته به جهت رفتارهای غیرانسانی با آن ها، اعتصاب غذا کردند.

به گزارش فراق، در ویدئویی که روز گذشته از حسن حیرانی، مدیر اجرایی انجمن آسیلا منتشر شده، وی می گوید: یک ماه است بدون هیچ پاسخ گویی ما را به محلی آوردند که پرچم سازمان ملل را یدک می کشد و در شرایطی که در پاییز بسیار سرد به سر می بریم بدون هیچ امکانات گرمایشی در یک محل نامناسب بازداشت هستیم.

حیرانی در این ویدئو ادامه می دهد: با وجود تحمل این شرایط سخت و اینکه یک ماه است با کاپشن شب و روز سر می کنیم، از صبح امروز اجازه ملاقات ما با همسرانمان را هم ممنوع کردند و ما هم اعتصاب غذای خود را آغاز می کنیم تا شاید چشمان کور نهادهای حقوق بشری باز شود.

وی می گوید: مریم رجوی در تبانی با بخش فاسد دولت آلبانی می خواهد ما را وادار به تسلیم نماید اما هیهات منا الذله که اندکی در تصمیم ما خدشه وارد نخواهد کرد و برای سربلندی ایران عزیزمان مبارزه خواهیم کرد.

صفحه رسمی انجمن آسیلا(حمایت از ایرانیان مقیم در آلبانی) در اطلاعیه ای مرتبط با همین موضوع نوشته است:

به اطلاع همه خانواده ها که حامی انجمن آسیلا هستند و بودند می‌رسانیم پنج تن از اعضای انجمن آسیلا به اسامی

۱.حسن حیرانی (مدیر اجرایی انجمن آسیلا)

۲.غلامرضا شکری (عضو انجمن آسیلا)

۳.مهدی سلیمانی (عضو انجمن آسیلا)

۴.حسن شهباز(عضو انجمن آسیل)

۵.علی هاجری (عضو انجمن آسیلا)

بخاطر نامشخص شدن علت نگهداشتن آنها در کمپ بسته کراج و عدم جوابگویی از طرف ارگان‌ها مربوطه دست به اعتصاب غذا زدند.

تمامی این افراد دارای موقعیت پناهندگی و دارای کارت و شماره شناسایی هستند و تاکنون هیچ گونه اتهامی علیه آنها مطرح نگردیده است.

اعضای آسیلا و خانواده های این افراد می گویند با وجود پیگیری های مکرر پاسخ روشنی از سوی مراجع ذیربط دریافت نکرده اند و به این دلیل روز پنج شنبه ۱۰ آذرماه و همزمان با ورود رئیس جمهور آلمان به تیرانا، تجمعی مسالمت آمیز را در اعتراض به بازداشت اعضای این انجمن در مقابل ساختمان پلیس مهاجرت و مرزی تیرانا برگزار کردند.

از حدود یک ماه پیش پلیس آلبانی در یک اقدام ناعادلانه و در تبانی با فرقه رجوی شش تن از جدا شدگان بی پناه را در تیرانا بازداشت و به کمپ پناهندگان منتقل نموده است.

این افراد که همگی اعضای نجات یافته از فرقه رجوی و عضو کنونی انجمن حمایت از ایرانیان مقیم در آلبانی ( آسیلا) هستند، ماه گذشته توسط پلیس مهاجرت و مرزی آلبانی بازداشت شدند و در کمپ پناهندگان موسوم به کمپ کورچ در شمال تیرانا، محبوس هستند.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=36848

نوشته های مشابه

25آوریل
اسامی جعلی و مستعار سران فرقه رجوی / ۲
فراق برای اولین بار افشا می‌کند

اسامی جعلی و مستعار سران فرقه رجوی / ۲

25آوریل
فرید ماهوتچی، رابط ملاقات‌های مخفیانه با دولتمردان آلبانی
25آوریل
جواد احمدی، عنصری که در پوشش پزشک برای رجوی جاسوسی می‌کرد!