• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کارشناس حقوق بین‌الملل در گفت و گو با فراق مطرح کرد

آلبانی با ادعای حمایت شدن از طرف «ناتو» دست پیش گرفته تا پس نیفتد /  دست لابی‌های صهیونیستی و آمریکایی در کار است 

  • کد خبر : 35973
  • 09 اکتبر 2022 - 11:41

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: نخست‌وزیر آلبانی درحالی اعلام کرده کشورش از فعال کردن بند پنجم پیمان ناتو علیه تهران خودداری می‌کند که ناتو پیش‌تر، این موضوع را مسخره خوانده و دست رد به سینه آن‌ها زده بود.

علی ذوالفقاری، دکترای حقوق بین‌الملل صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فراق اظهار داشت: «ادی راما» نخست‌وزیر آلبانی اخیرا اعلام کرده که کشورش تصمیم به انصراف از فعال کردن بند پنجم منشور ناتو علیه تهران گرفته در حالی که واقعیت این است «ادی راما» به ناتو التماس کرد تا این بند را فعال کنند اما با پاسخ محکم و منفی مواجه شد.

وی با اشاره به این که بند پنجم پیمان ناتو اعضای این سازمان را مکلف می‌کند در صورت حمله به هر یک از آنها، همگی به کمک آن عضو بیایند، تصریح کرد: ناتو که آگاه به این بازی های سیاسی بوده، به مقامات آلبانی گفته است وقتی حمله مسلحانه ای نشده و کسی یا گروهی کشته نشده مگر ناتو یگان سایبری شماست که خود را درگیر یک بحران نرم افزاری نماید؛ اینکه به یک سیستم ثبت احوال شما ویروس وارد شده، ناتو باید وارد جنگ منطقه ای شود؟

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه ناتو پیش از این نیز به آلبانیایی ها گفته بود صرفا به جهت یک اتهام ثابت نشده نمی‌توان وارد یک درگیری و بحران شد ادامه داد: لابی‌های رژیم صهیونیستی و آمریکایی با ابزار فرقه رجوی دنبال ایجاد درگیری نظامی بین ناتو و ایران هستند و سالهاست برای آن توطئه چینی می کنند.

کارشناس حقوق بین الملل با علام این که ناتو هرگز فریب این بازی‌ها را نمی خورد و حتی در ماجرای اکراین نیز نتوانست کاری از پیش ببرد، افزود: حالا که ناتو به پوز مقامات آلبانیایی زده است آن ها پیش دستی کرده و در ادعایی مضحک گفتند که خودمان نخواستیم این بند فعال شود.

منابع اطلاعاتی فراق پیش از این خبر داده بودند که مریم رجوی در نشست های محرمانه خود با فرماندهان فرقه گفته بود، چون به تنهایی نمی توانیم کاری از پیش ببریم هنر ما این است که ایران را بکشانیم به آلبانی و وارد جنگ کنیم.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=35973

نوشته های مشابه