• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

ایران بر اساس قواعد بین‌المللی می تواند علیه آلبانی اقامه دعوا کند / دولت آلبانی شریک جنایات فرقه رجوی است

  • کد خبر : 35811
  • 19 سپتامبر 2022 - 10:11

جمهوری اسلامی ایران می تواند بر اساس قواعد بین المللی نسبت به پناه دادن تروریست های ایرانی علیه آلبانی به طور جدی وارد عمل شده و اقامه دعوی نماید.

به گزارش فراق، محسن پاک آئین، سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در کشورهای تایلند، زامبیا، ازبکستان و جمهوری آذربایجان طی یادداشتی به قطع روابط دیپلماتیک آلبانی با ایران اعتراض نموده که در بخشی از آن آمده است: از زمان انتقال فرقه رجوی از عراق به آلبانی، پیش بینی می شد که وابستگی دولت تیرانا به دلارهای آمریکایی و حمایت از ان ها می تواند در آینده روابط تهران با تیرانا تاثیر منفی داشته باشد.

امروز جمهوری اسلامی ایران می تواند بر اساس قواعد بین المللی نسبت به پناه دادن تروریست های ایرانی علیه آلبانی به طور جدی وارد عمل شده و اقامه دعوی نماید. در عین حال باید مراتب اعتراض ایران به سازمان ملل متحد نیز اعلام و سکوت این نهاد بین المللی علیه فعالیت یک سازمان تروریستی در آلبانی علیه یکی از اعضای سازمان ملل متحد، محکوم شود.

تردیدی نیست که پذیرش تروریست های شناخته شده در آلبانی، مغایر با موازین و ومقررات بین المللی و کنوانسیون های مقابله با تروریسم است و وزارت امورخارجه و مسئولین قوه قضائیه می توانند نسبت به اقدام غیرمتعارف دولت آلبانی اعتراض کرده و مجدانه و بطور مستمر خواهان توقف فعالیت ها و اخراج این گروهک از آلبانی شوند.

رفتار دولت آلبانی و قطع روابط دیپلماتیک با ایران به دلایل واهی نیز پایه و اساس منطقی ندارد و بر اطلاعات ساختگی و غلط برخی سرویس‌های امنیتی صهیونیستی بنیان شده و اقدامی محکوم و غیر قابل قبول است. در این شرایط جمهوری اسلامی ایران می بایست از تمام توان سیاسی و موقعیت بین المللی خود برای متنبه ساختن دولت تیرانا استفاده نماید.

فرقه تروریستی رجوی مسئول ترور ۱۲ هزار نفر از مقامات رسمی و شهروندان عادی ایران از جمله دانشمندان هسته ای و همچنین هزاران عرب و کُرد عراقی در همکاری با صدام رژیم سابق عراق بوده و بر اساس قواعد بین المللی، حمایت از این فرقه برای هیچ کشوری قابل توجیه نیست و دولت آلبانی شریک جنایات این فرقه است.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=35811