• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
نگاهی به سریال تازه تلویزیون

پرداختن به کارنامه سراسر جنایت فرقه رجوی در «راز ناتمام»

  • کد خبر : 35592
  • 28 آگوست 2022 - 10:55

سریالِ این روزهای شبکه یک می‌کوشد از پدیده چگونگی نفوذ و ترورهای دهه ۶۰ سخن بگوید و تحلیل‌هایی از مواضع و عملکرد فرقه رجوی ارائه می‌دهد.

به گزارش فراق، رازهای ناتمام نه تنها راوی مقطعی حساس از تاریخ کشورمان است بلکه تحلیل‌هایی از مواضع و عملکرد فرقه تروریستی رجوی و اراده‌های ضد ایرانی ضد دینی(اسلامی) فرامرزی ارائه می‌دهد. این یعنی قرار گرفتن در جایگاه بیان و طرح علم تاریخ. زیرا علم تاریخ با نگاهی «علمی» و مبتنی بر روابط «علی و معلولی» و متکی بر «سند»، به چرایی و چگونگی وقوع رویدادها می‌پردازد و صرفاً بیان‌کننده و یادآور پدیده‌های تاریخی نیست. به عبارت مشهور؛ علم تاریخ بازتاب صرف تقویم روزگار به ‌شمار نمی‌آید.

بنابراین، «رازهای ناتمام» از حیث موضوعی و تاریخی، کاری در خور اعتناست و به واسطه پرداختن به بخشی از کارنامه سراسر جنایت فرقه‌ای خائن، مزدور و تروریست، اثری ارجمند و با ارزش است. اگر بتوانیم نهضت مجموعه‌سازی تاریخی را موجب شویم و دامن زنیم بی‌شک، برای طرح و گسترش تاریخ بر ساخته و تموج جعلیات جایی و مجالی نمی‌ماند. علاوه براین؛ روایت‌های درست رسانه‌ای از تاریخ، اذهان را برای درک علم تاریخ، عادت و پرورش می‌دهد و چنین در برابر بر ساخته‌ها، جعلیات و مهملات شبه تاریخی حساس و صیانت می‌کند.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=35592

نوشته های مشابه

29آوریل
اسماعیل مرتضایی، مسئول شکنجه‌ افراد معترض و مسئله‌دار
مروری بر سوابق سرکرده‌های فرقه رجوی

اسماعیل مرتضایی، مسئول شکنجه‌ افراد معترض و مسئله‌دار

28آوریل
واگویه‌هایی از درون سازمان مجاهدین خلق
«تهران تا تیرانا» به چاپ سوم رسید

واگویه‌هایی از درون سازمان مجاهدین خلق