• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
بازخوانی یک واقعه تاریخی و رویدادهای پس از آن

فرقه رجوی چرا از لیست تروریستی آمریکا خارج شد؟

  • کد خبر : 35115
  • 12 جولای 2022 - 12:35

پس از خروج منافقین از لیست تروریستی آمریکا، این فرقه تروریستی در سمت مستشار ارتش آزاد سوریه و جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه ) وارد جنگ داخلی سوریه شد.

به گزارش فراق، فرقه تروریستی رجوی در تاریخ ۷ مهرماه ۱۳۹۱ با اهداف سیاسی آمریکا و غرب علیه ایران توسط هیلاری کلینتون از لیست تروریستی این کشور خارج شد. البته پیشتر در تاریخ ۴ تیر ۱۳۸۷ این فرقه از لیست سازمانهای تروریستی انگلستان و در تاریخ ۷ بهمن همان سال از لیست تروریستی اتحادیه اروپا خارج شده بود.

لیست سازمان های تروریستی وزارت خارجه آمریکا برای سازمان های غیر آمریکایی می‌باشد که طبق بند ۲۱۹ قانون مهاجرت و ملیت سال ۱۹۶۵ در زیر مجموعه تعریف مقامات آمریکایی از تروریسم و فعالیت های تروریستی تعریف و دسته بندی می شوند. گروه ها و سازمانهایی که معمولا در این لیست قرار می گیرند گروه های ملی گرا، جدایی طلب، یا شبه نظامیان مارکسیست می باشند. این گروه ها در صورت دارا بودن شرایط زیر در لیست سازمانهای تروریستی دولت آمریکا قرار می گیرند:

الف – باید یک سازمان خارجی باشد

ب – باید درگیر فعالیت های تروریستی یا تروریسم باشد و یا توان اینگونه فعالیت ها را داشته باشد

ج – فعالیت های تروریستی این سازمان باید امنیت شهروندان آمریکایی یا امنیت ملی آمریکا را مورد تهدید قرار دهد

لازم به ذکر است که دولت‌های وقت آمریکا تنها در جهت منافع سیاسی و استعماری از این لیست استفاده می کنند و در واقع این لیست همانند آزادی و حقوق بشر تنها یک ابزار سیاسی برای اهداف کوتاه مدت و بلند مدت سیاست خارج از مرزهای جغرافیایی آمریکا می باشد. خروج منافقین از این لیست این مهم را تایید می کند.

دولت آمریکا برای تکمیل پازل خود برای حکومت بر جهان و به دست گرفتن نبض استراتژی منطقه خاورمیانه نیاز به دست یابی به ایران دارد. لذا با بهانه های خود ساخته ابتدا خاک افغانستان و سپس عراق را مورد تجاوز قرار داد. پس از سقوط بغداد آمریکایی ها اعلام کردند که هدف بعدی و اصلی آنان ایران است. برآوردها حاکی از آن است که تصمیم بر این بود که با تامین امنیت رژیم صهیونیستی پازل دست درازی به منطقه را تکمیل کنند. به همین منظور ابتدا با تصفیه منطقه ای تحت عنوان بهار عربی آمریکا و رژیم صهیونیستی با ائتلاف با کشورهای اروپایی، کلیه کشورهایی را که احتمال می دادند ایران در آنها نفوذ داشته باشد و یا در این راه مشکلاتی را برای غرب و رژیم صهیونیستی ایجاد کنند را با تعویض دولت در چهارچوب بهار عربی خنثی نمودند.

دشمن برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی می بایست ضمن جایگزینی دولتی دست نشانده با دولت بشار اسد، حزب الله لبنان را نیز مهار می کرد. لذا با قراردادن حزب الله در لیست سازمان های تبهکار و سپس در لیست تروریستی توسط آمریکا و قرار دادن حزب الله در لیست سازمانهای تروریستی توسط اروپا و استرالیا با فشار آمریکا، دولت امریکا تلاش کرد تا بدین وسیله با ایزوله کردن حزب الله لبنان امنیت رژیم صهیونیستی را تامین کند.

ارتباط حوادث با ایران

تمامی اتفاقات برنامه ریزی و اجرا شده که در کشورهای خاورمیانه نظیر مصر و تونس و لیبی و سوریه به وقوع پیوست، برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی به جهت لشکرکشی به ایران بود. به همین منظور دشمن به سلطنت طلبان نقش شاخه سیاسی و تبلیغاتی و به منافقین نقش نظامی و عملیاتی داده بود.

در شهریور ۱۳۹۱ فرزند شاه مخلوع فرمان تاسیس شورای ملی ایران را می دهد. بر اساس این فرمان، شورای ملی ایران در غربت برای انتخابات آزاد و تشکیل مجلس موسسان به جهت انتقال قدرت از جمهوری اسلامی به پهلوی باید تشکیل می شد. اولین اجلاس این شورا در روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ در پاریس برگزار شد.

با فاصله کمتر از یک ماه از فرمان تشکیل شورای ملی (بخوانید شورای سلطنتی)؛ در تاریخ ۷ مهر ۱۳۹۱ هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا فرقه تروریستی منافقین را از لیست تروریستی خارج کرد و در آبان ۱۳۹۱ در اقدامی بی سابقه مسعود رجوی سرکرده منافقین در پیامی به رضا پهلوی مدعی سلطنت ایران از وی دعوت کرد که نوع حکومت ایران را به صندوق رای موکول کند و در طول مبارزه و همکاریهای متقابل برای سرنگونی! ادعای تاج و تخت و رهبری نکند و متقابلا خود رجوی نیز هیچگونه ادعای رهبری نخواهد کرد.

پس از خروج منافقین از لیست تروریستی آمریکا، این فرقه تروریستی در سمت مستشار ارتش آزاد سوریه و جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه ) وارد جنگ داخلی سوریه شد. با حضور نیروهای مستشاری ایران در سوریه و نیروهای مدافعان حرم، فعالیت های منافقین در کمک به معارضان سوری و تروریست های وهابی النصره وارد فاز مهمتری شد و منافقین رسما متحد جبهه النصره در سوریه علیه نیروهای ایرانی و بخشی از مبارزین مخالف بشار اسد شدند.

پس از اعلام وجود داعش در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۱۳ (۱۹ فروردین ۱۳۹۲) و آغاز عملیاتهای تروریستی داعش در سوریه سناتور جمهوری خواه جان مک کین رئیس کمیسیون تسلیحات سنای آمریکا در سفری محرمانه به سوریه از طریق ترکیه در روزهای پایانی ماه می ۲۰۱۳ با سران داعش، جبهه النصره و ارتش آزاد سوریه دیدار و گفتگو کرد.

نفرات از راست به چپ: معاذ مصطفی (سازمان اورژانس سوریه معروف به کلاه سفیدهای سازمان ملل)، تروریست جبهه النصره، سلیم ادریس از فرماندهان ارشد ارتش آزاد سوریه، سناتور جان مک کین، ابوبکر البغدادی خلیفه خودخوانده داعش، ابو موسی از فرماندهان داعش

پس از حضور نیروهای مدافع حرم در سوریه به درخواست دولت بشار اسد، منافقین کماکان در جنایات نیروهای داعش، جبهه النصره (احرار الشام) و ارتش آزاد سوریه همکاری و با توجه به فارسی زبان بودن آنان تحلیل بر این است که همانند جنگ تحمیلی وظیفه جاسوسی و شنود نیروهای ایرانی و افغانستانی را نیز عهده دار بودند.

در تاریخ ۳ خرداد ۱۳۹۳ احمد العاصی الجربا رئیس نیروهای مخالف بشار اسد (در آن زمان ارتش آزاد سوریه، داعش و جبهه النصره) در پاریس با مریم رجوی سرکرده منافقین دیدار و گفتگو می کند و یازده روز پس از این دیدار در تاریخ ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ داعش حملات خود را به شمال عراق آغاز می کند. شواهد امر بیانگر این مطلب است که داعش با هماهنگی فرقه تروریستی منافقین و گرفتن قول همکاری و حمایت از آنان وارد خاک عراق شده است.

 چراکه مسعود رجوی به عنوان یکی از فرماندهان نظامی صدام حسین و حزب بعث عراق شناخته شده است و منافقین می توانستند در آن زمان نقش هماهنگ کننده با نیروهای حزب بعث باقیمانده در بدنه حکومت عراق را بازی بکنند. پس از آن بود که بنا به اذعان دولت مردان عراق موصل و سایر شهرهای دیگر عراق توسط حزب بعث به داعش تحویل داده شد. پس از آغاز حمله داعش به عراق بود که با هماهنگی فرقه تروریستی رجوی عزت ابراهیم معاون اول صدام و رئیس حزب بعث عراق پس از صدام، با داعش بیعت کرده و در نقش معاون ابوبکر البغدادی به کشتار مردم عراق دست زد.

با حضور عزت ابراهیم داعش توانست تا ۸۰ کیلومتری مرز ایران در خاک عراق پیشروی کند. که با رشادتهای نیروهای جان برکف سپاه قدس و در راس آنان فرمانده شهید و قهرمان ملی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، داعش را که همزمان به عنوان نیروی حافظ منافع آمریکا بنا به اعتراف هیلاری کلینتن و دونالد ترامپ در عراق و سوریه نیز ایفای نقش می کرد؛ نابود کنند.

سلطنت طلبان نیز برای آگاهی از برنامه جنگ نظامی با هدف ایران به فاصله یکی دو ماه پس از دیدار رجوی و احمدالعاصی الجربا، در کوبا با یک هیئت از نیروهای ائتلاف مخالف بشار اسد دیدار کردند. شنیده ها حاکی از آن است که در این دیدار، شهریار آهی نماینده مستقیم رضا پهلوی، نازیلا گلستان و رضا پیرزاده از اعضای ارشد دفتر سیاسی شورای ملی پهلوی حضور داشتند.

سلطنت طلبان علاوه بر نقش سیاسی، در امر تبلیغات در شبکه های اجتماعی نیز فعالیت گسترده ای داشتند. در آن زمان اکثریت صفحات حامی مخالفان بشار اسد به زبانهای انگلیسی، عربی و فارسی در شبکه های اجتماعی فیس بوک و توییتر توسط سلطنت طلبان اداره می شد.

با نگاهی به وقایع تاریخی اتفاق افتاده می بینیم که دشمن با برآورد زودهنگام در خصوص عدم پیروزی در جنگ سخت و تامین امنیت رژیم صهیونیستی، تلاش کرده است با جنگ نرم و جنگ اقتصادی و پروژه های فرهنگی، کشور را در معرض بیماری های مهلک قرار دهد.

یادداشت از: علیرضا عابدینی

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=35115

نوشته های مشابه

02مارس
«مسعود رجوی» از شکست‌های استراتژیک تا توسل به شعبده / ۲
مروری بر ریشه‌ها، عوامل سیاسی، نظامی و تشکیلاتی انقلاب به اصطلاح ایدِئولوژیک رجوی از زاویه‌ای خوانده نشده برای اولین بار

«مسعود رجوی» از شکست‌های استراتژیک تا توسل به شعبده / ۲

02مارس
«مسعود رجوی» از شکست‌های استراتژیک تا توسل به شعبده / ۱
مروری بر ریشه‌ها، عوامل سیاسی، نظامی و تشکیلاتی انقلاب به اصطلاح ایدِئولوژیک رجوی از زاویه‌ای خوانده نشده برای اولین بار

«مسعود رجوی» از شکست‌های استراتژیک تا توسل به شعبده / ۱