• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

رابطه رجوی‌ها با صدام نقطه عطف دادگاه حمید نوری

  • کد خبر : 34442
  • 18 می 2022 - 12:16

صدها مدعا و سند کتبی و شفاهی و تصویری وجود دارد که نشان می‌دهد مسعود رجوی سرکرده فرقه جنایتکار رجوی به دفعات با صدام و سایر مقامات بعثی دیدار حضوری داشته و از آنها برای اقدامات تروریستی علیه مردم خود کمک‌های مالی و نظامی خواسته است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، این‌روزها دادگاه حمید نوری تبعه ایرانی که از آبان ۹۸ در فرودگاه استکهلم بدون هیچ دلیل موجهی بازداشت شده، برای برخی بهانه‌ای شده تا با تمسک به آن از یک واقعیت تاریخی در سابقه فرقه رجوی چشم پوشی شود.

در جریان این بازداشت و ۹۰ دادگاه برگزار شده توسط رجوی‌ها و سیستم قضایی سوئد، فرقه رجوی که به عنوان شاهد در دادگاه علیه نوری شهادت می‌دهند، مدام ادعا دارند که فرقه رجوی اقدامات مستقلانه‌ای داشته و در هیچ برهه‌ای با همکاری ارتش بعث به فرماندهی صدام، علیه مردم ایران نجنگیده است.
کنت لوئیس، وکیل فرقه رجوی که در لباس شاهد و شاکی پرونده در دادگاه حضور پیدا می کند به اختلاف نظر خود با بخشی از کیفرخواست دادستان سوئد پرداخته و می گوید: «برخلاف ادعای دادستان، «مجاهدین بخشی از ارتش عراق نبودند» و اعدام‌های سال ۱۳۶۷ در پس زمینه «مخاصمه مسلحانه بین ایران و عراق» رخ نداده است و درگیری مسلحانه فرقه رجوی با حکومت ایران یک «درگیری مسلحانه غیربین‌المللی» بود.
او در عین حال اذعان می کند که بین رجوی و صدام همکاری وجود داشته اما تاکید کرد که سندی وجود ندارد که ثابت کند سازمان مجاهدین خلق بخشی از ارتش عراق بوده است.
 
 این ادعا در حالیست که صدها مدعا و سند کتبی و شفاهی و تصویری وجود دارد که نشان می‌دهد مسعود رجوی سرکرده این فرقه به دفعات با صدام و سایر مقامات بعثی دیدار حضوری داشته و از آنها برای اقدامات تروریستی علیه مردم خود کمک‌های مالی و نظامی خواسته است. حال این فرقه عضوی از ارتش بعث بوده باشد یا خیر؟ اوج این کمک‌ها در عملیات فروغ جاویدان متجلی بود.

سند اعتراف مسعود رجوی به ترورهای ابتدای انقلاب

مسعود رجوی در دیداری با سپهبد طاهر جلیل حبوش رئیس سازمان کل اطلاعات عراق در سال ۱۹۹۹ میلادی (۱۳۷۸ شمسی) هنگام اشاره به سوابق روابط قبلی با آمریکا و فرانسه چنین می‌گوید: «همانگونه که اطلاع دارید من در سال‌های ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۶ در پاریس بودم، در آن سال‌ها … به ما تروریست نمی‌گفتند، هر چند که می‌دانستند که چه کسی حزب جمهوری را در ایران منفجر کرد … می‌دانستند چه کسی و چه جریانی رئیس جمهور و نخست وزیر رژیم را از بین برد. در حالیکه هم کاخ سفید و هم کاخ الیزه که باهاشون در ارتباط بودیم آنها خوب می‌دانستند ولی به ما تروریست نمیگفتند ابدا.»

  فروغ جاویدان 

همکاری های فرقه رجوی با رژیم بعث صدام در طول جنگ تحمیلی که مصداق تام و تمام آن در عملیات موسوم به فروغ جاویدان به نمایش درآمد، با گرفتاری رجوی در دام مرصاد به منجلاب اسفباری منجر شد. 
اما در این میان یکی از ابعاد بازخوانی‌نشده حضور فرقه رجوی در عراق در دهه ۶۰،  پیشینه روابط سازمان مجاهدین خلق و رژیم بعث عراق است.
مسعود رجوی در ۱۷ خرداد ۱۳۶۵ در حالی وارد بغداد شد که اعضای سازمان یک سال پیش از آن به طور رسمی در عراق مستقر شده بودند و صدام در حالی در ۲۵ خرداد ۶۵ میزبان سرکرده فرقه رجوی شد که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم بعثی شناخت کافی و آشنایی بیش از پیشی با سوابق و نوابغ تروریستی سازمان داشتند.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=34442