• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
استکهلم نامه / 7

مرصاد یا زندان؟ + فیلم

  • کد خبر : 34090
  • 24 آوریل 2022 - 13:32

سال ۶۷ وقتی ایران قطعنامه صلح سازمان ملل را پذیرفت و رسما با عراق وارد صلح شد هفت هزار نیروی فرقه رجوی از مرزهای غربی وارد کشور شده و جنایات هولناکی را رقم زدند.

به گزارش فراق، بسیاری از این نیروهای تحت امر رجوی در عملیات مرصاد توسط دلاوران ایران زمین به هلاکت رسیدند اما رهبران این فرقه دجال با سناریوسازی اعلام کردند که این افراد در زندان های ایران کشته شدند.

 کشور سوئد در حالی بر اساس ادعا‌های یکی از جنایت کارترین گروه‌های تروریستی تاریخ ایران در حال محاکمه یک ایرانی به نام حمید نوری است که در مجموع جلسات دادگاه برگزار شده، غیر از شهادت مزدوران فرقه رجوی، هنوز هیچ مستندات جدی و قابل توجهی علیه این فرد مطرح نشده است.

حمید نوری از آبان ۹۸، زمانی‌که برای حل اختلاف خانوادگی دخترخوانده‌اش به سوئد سفرکرده بود هنگام ورود به فرودگاه استکهلم ربوده شده و حدود  ۲۶ ماه به زندان انفرادی بُرده شده است.

سوئد مدعی ا‌ست با اهداف حقوق بشری نوری را دستگیر کرده، اما این ادعا تماماً بر پایه شهادت تروریست های فرقه رجوی است که مدعی هستند این فرد زندانبان آن‌ها بوده است. حمید نوری اما یک کارمند ساده قوه‌قضاییه بوده که از سال ۷۰ خود را بازنشست کرده و ۳۰ سال است که شغل آزاد دارد.

در طول بیش از ۶۰ جلسه دادگاه، رجوی ها و دادگاه سوئد هیچ مدرک جدی و محکمه‌پسندی علیه نوری مطرح نکرده‌اند، بااین‌حال روند این دادگاه نمایشی که براساس بعضی اخبار تاکنون برای دولت سوئد بیش از ۵۰ میلیون یورو هزینه درپی داشته همچنان ادامه دارد.

او تمام این مدت را در زندان انفرادی به سر برده و در کشور مدعی صلح و حقوق بشر از حقوق بدیهی یک متهم مثل تماس اولیه با خانواده بی‌بهره بوده است.

وکلای نوری می‌گویند او در این مدت حتی از داشتن عینک مطالعه نیز محروم بوده و بر اساس گفته‌های خودش در جلسات قبلی دادگاه، چند نوبت هم مورد ضرب و شتم نیرو‌های امنیتی سوئد قرارگرفته است.

استکهلم نامه / ۱

استکهلم نامه / ۲

استکهلم نامه / ۳

استکهلم نامه / ۴

استکهلم نامه / ۵

استکهلم نامه / ۶

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=34090