• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024

پرسش‌هایی برای سنجش آزادی در فرقه رجوی

  • کد خبر : 31905
  • 07 نوامبر 2021 - 11:40

برای کسانی که در فرقه رجوی مدتی را گذرانده اند بسیار قابل ملموس و آشناست که چگونه در این سازمان مخوف و بسیار مشکوک سانسور خبری اعمال می گردد.

علت نیز بسیار روشن است، رجوی نمی خواهد به جز آن چه که در افکار پلید خود او است و همسو و هم طراز با عقاید وی می باشد کسی از اخبار دیگری با خبر گردد.

اخباری که عمدتا آنان منتشر می کنند خبرهایی است که در جهت خواسته ها و تمایلات درونی رجوی منعکس می گردد وگرنه امکان ندارد کسی بتواند در چهارچوب تشکیلات به اخبار دنیای بیرون دسترسی داشته باشد.

یکسری خبرهای روزانه است که از طریق یک بولتن دیواری به اطلاع افراد در داخل تشکیلات می رسد و یک منبع خبری دیگر دارند که ازطریق تلویزیون ماهواره ای شان پخش می گردد. آن اخبار ها هم تماما در راستای تمایلات رجوی است. تحریف شده و دروغ های شاخدار و به دور از واقعیت های موجود و اساسا یک طرفه و جانبدارانه. یعنی می توان گفت اخبارهای رجوی اساسا بر پایه دروغ و جعل خبر نهادینه گشته است.

اگر دقت کرده باشید همواره در تبلیغات مسموم رجوی چنین منعکس می گردد که در ایران سانسور خبری وجود دارد و مردم نمی توانند اخبار درست و صحیح و واقعی را دریافت کنند. در صورتی که این یک دروغ بزرگ است زیرا

با یک نگاه می توان فهمید که میزان آزادی های ایرانیان در دسترسی به اخبار تا چه حد است، از دسترسی به شبکه های ماهواره ای و یا اینترنتی و یا مطبوعات سایر کشورها. هیچ مشکلی در وصل شدن به آنها نیست الا این که مسئله اخلاقی باشد که در خیلی از کشورهای جهان این امر توسط دولت ها و به خواست مردم محدودیت دارد.

ولی کدام یک از رسانه های اجتماعی حتی برای پنج ثانیه برای ساکنین اشرف ۳ مجاز است و امکان دسترسی به آنها را دارند؟

در داخل تشکیلات رجوی روی کدام قسمت از آزادی های فردی و اجتماعی می شود دست گذاشت و مدعی شد که این همان جامعه خیالی رجوی است که شعارش را می داد.

اصلا چرا راه دور می رویم، بیایید از آزادی های فردی و اجتماعی در داخل تشکیلات رجوی صحبت بکنیم تا ثابت شود که آنها راست می گویند و یا دروغ. یعنی به یک راستی آزمایی دست بزنیم و سرانجام به آن نمره بدهیم که دمکراسی در داخل سازمان مجاهدین تا چه حد است.

شروع راستی آزمایی:

آزادی های داخل تشکیلات رجوی را نام ببرید؟

۱- می شود تا هر زمان که خواست کار کرد، تا مرز مُردن.

۲- می شود در نشست ها و تجمعات رهبری سکوت کرد و اعتراضی ننمود. البته می توانی در لحظه حرف بزنی و حتی اعتراض بکنی ولی بعد دهانت را سرویس می کنند که آرزو می کنی که کاش خفه خون می گرفتی.

۳- می توان تا جایی که امکان دارد از افراد بیگاری کشید، همانند محکومانی که به بیگاری و حبس ابد تبعید شده اند.

۴- می شود تا جایی که امکان دارد به رهبری سازمان عشق ورزید.

۵- می شود تا جایی که امکان دارد دروغ به خورد سایرین داد.

۶- تشکیلات آزاد است که در رابطه با افراد هر تصمیمی را بگیرد.

۷- رجوی می تواند به جای افراد به مراجع جهانی و حقوق بشری پاسخ دهد.

۸- رجوی می تواند هر لحظه که خواست افراد را به مسلخ بفرستد و به کشتن دهد، سوابق موضوع بیش از اندازه است، چه در اردوگاه مرگ اشرف و یا کمپ لیبرتی و یا هم اکنون در اردوگاه مانز موسوم به اشرف ۳٫

۹- رجوی آزاد است که برای درمان بیماری های افراد هر کسی را که خودش دوست دارد جهت درمان بفرستد، یعنی به انتخاب افراد نیست، تشکیلات تصمیم می گیرد که چه کسی برای درمان به بیمارستان اعزام گردد و تحت معالجه قرار گیرد. (جامعه بی طبقه توحیدی)

۱۰- اغلب افراد می توانند و باید داوطلب باشند که به جای یک پست نگهبانی دو پست بدهند.

چنانکه ملاحظه فرمودید اغلب افراد می توانند اینگونه آزادی های بسیار ارزشمند را داشته باشند که در کمتر جایی از جهان موجود است و افراد بسیاری که در خارج تشکیلات رجوی زندگی می کنند در این خصوص غبطه می خورند.

اما محدودیت هایی که در فرقه مجاهدین خلق ایران وجود دارد:

۱- کسی حق ندارد با دنیای بیرون بدون اجازه تشکیلات ارتباط داشته باشد. هر گونه ارتباطی اعم از تصویری و صوتی و نوشتاری.

۲- کسی حق ندارد بدون اجازه تشکیلات دست به کاری بزند که به سازمان و رهبری آن تهدید آسیب رساندن داشته باشد مثلا تماس با خانواده و یا بستگان نزدیک و درجه اول، نامه نگاری ، تماس های تصویری و مکاتبات اینترنتی با ایمیل و یا سایر امکانات مجازی.

۳- کسی حق ندارد درخواست کند که ارتباط با خانواده و یا بستگان درجه یک و یا دوست و آشنا داشته باشد. زندگی محدود به همان چهارچوبی است که در تشکیلات برای هر فرد تعریف شده است.

۴- یادآوری خاطرات و دیدن عکس های خانوادگی به شدت ممنوع است و فرد باید آنها را در نشست هایی موسوم به عملیات جاری و یا غسل هفتگی مکتوب کرده و بخواند و تعهد بدهد که نباید تکرار گردد که به پدر و مادر و یا به خواهر و برادر و عزیزانش فکر کند.

۵- داشتن عکس های خانوادگی، عکس با دوستان، عکس با آشنایان و یا همکاران حتی با کسانی که هم اکنون با آنان زندگی می کنید ممنوع است و باید به مسئول بالاتر تشکیلات تحویل داده شود.

۶- داشتن هر گونه پول ( اسکناس، سکه، دلار، ریال و یا یورو) ممنوع است و اگر کسی داشته باشد باید آنها را به مسئول بالاتر تحویل دهد.

۷- داشتن هر گونه جواهرات ممنوع است و اگر کسی جواهرات داشته باشد باید آنها را به مسئول بالاتر تحویل دهد و بگوید که هدیه به رهبری است.

۸- داشتن هر گونه مدارک شناسایی و تحصیلی ممنوع است و اگر کسی به همراه خود داشته باشد جرم محسوب می شود و باید آنها را تحویل مسئول بالاتر خود بدهد تا در آرشیو های سازمان و تشکیلات نگهداری گردد. لازم به ذکر است که دیگر کسی رنگ مدارک خود را نخواهد دید و اگر روزی نیاز داشته باشد خواهند گفت که در سانحه ای از بین رفته است.

۹- داشتن رادیو، گوشی های موبایل، ضبط صوت های جیبی، هدفون و هندزفری و یا هرگونه وسایل صوتی ممنوع است.

۱۰- داشتن دوربین های عکاسی و فیلم برداری اکیدا ممنوع است.

۱۱- نوشتن دفتر خاطرات ممنوع است.

۱۲- فکر کردن به گذشته ها و خاطرات به ویژه خاطرات شیرین ممنوع است.

۱۳- داشتن زن و فرزند ممنوع و حرام است.

۱۴- ازدواج و نامزدی و داشتن دوست دختر و یا دوست پسر ممنوع است.

۱۵- داشتن دوست به صورت عام و خاص ممنوع است و رابطه غیرتشکیلاتی محسوب شده و گویای «محفل» است که مسعود رجوی به آن را  نفوذ سپاه پاسداران اطلاق کرده است .

۱۶- فکر رفتن از سازمان حرام است و گناه کبیره محسوب می شود.

۱۷-  اگر کسی گفت قصد رفتن از تشکیلات را دارد یعنی که در حال ارتکاب جرم و خائن محسوب می شود و مجازاتش اعدام است.

۱۸-  بعضا خود فرقه تصمیم می گیرد برای به دست آوردن اطلاعاتی به یکی از افراد مورد اعتماد خود بگوید که به خانواده اش زنگ بزند و احوالپرسی نماید و بعد خواسته های رجوی را منعکس نماید. در این گونه موارد صحبت های فرد نیز در لحظه مکالمه شنود می شود و ضبط می گردد تا در اختیار مسئولین بالاتر قرار بگیرد.

۱۹- حجاب اساسا باید رعایت گردد..تنها کسی که می تواند کت دامن بپوشد و آرایش نماید مریم رجوی است. اینکه در مواد ده ماده ای مریم رجوی گفته می شود چیزی جز دروغ و حقه نیست و جهت بالا بردن امتیاز می باشد وگرنه در سازمان حتی به مردها گیر می دهند که آستین پیراهن هایشان را پائین بدهند.

و انبوهی از محدودیت هایی که نشان از دمکراسی های بیکران رجوی به جامعه ایران است که مستمر وعده و وعید آن را می دهد. از قدیم گفتند، مشت نمونه خروار است.

فکر کنم تا اینجای بحث بسیار واضح بوده است که دمکراسی که رجوی از آن دم می زند و در رسانه های خود تبلیغ می کند چگونه دمکراسی و آزادی است. حتما روشن شده که سانسور تا چه حد است حال شما نمره بدهید.

یادداشت از: بخشعلی علیزاده

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=31905