• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

خانواده ها در عراق، پایدار و مصمم

  • کد خبر : 2997
  • 20 ژوئن 2015 - 14:31

خانواده ها در عراق، پایدار و مصمم

گزارشی کوتاه از فعالیت های خانواده ها در عراق و اردوگاه لیبرتی

همانطور که احتمالا از طرق مختلف در جریان هستید، تعدادی از خانواده های اعضای گرفتار در اردوگاه لیبرتی، مقر سازمان مجاهدین خلق در عراق، به ابتکار خود از استان مازندران به عراق سفر کرده و به اردوگاه لیبرتی برای دیدار با عزیزانشان مراجعه نمودند.

با وجودی که این خانواده ها از ابتدا هیچ کار تبلیغی انجام نداده و تلاش نمودند تا مسئله را کاملا به دور از هرگونه جنجال به انجام برسانند و مستقیما مسئولین سازمان را در خصوص اجازه دیدار با عزیزانشان متقاعد نمایند، اما در مقابل سازمان مجاهدین خلق که فورا وحشت کرده و به تکاپو افتاده بود، از همان لحظه ۵ اطلاعیه داد و آنان را مزدور و عوامل رژیم و غیره خواند و تلاش نمود با جار و جنجال برای نیروهای خود و دیگران اینطور تصویر نماید که گویا این افراد صرفا جهت نابودی مجاهدین خلق و اردوگاه لیبرتی به عراق سفر کرده اند.

این خانواده ها تاکنون توانسته اند در سه مرحله به اردوگاه لیبرتی مراجعه کنند و برای اولین بار یک شب در مقابل اردوگاه اقامت داشته باشند. همچنین خانواده ها در بغداد با بسیاری از ارگان های حقوق بشری و رسانه ها و شخصیت های عراقی و نیز با وزیر حقوق بشر عراق آقای البیانی دیدار و گفتگو نمودند. این ملاقات در روز دوشنبه ۱۵ ژوئن صورت گرفت. آقای البیانی ضمن ابراز همدردی با خانواده ها اظهار امیدواری کرد که مشکل و معضل آنان هرچه زودتر حل شود.

خانواده ها در تمامی ملاقات ها و گفتگوی های خود تأکید کردند که تنها دیدار با عزیزانشان، حتی از فاصله ۱۰ متری، را میخواهند و هیچ برنامه سیاسی ندارند، که ظاهرا سران فرقه رجوی از همین میزان درخواست هم وحشت دارند و طوری با خانواده ها برخورد میکنند که گوئی آنان کمر به قتل عزیزانشان بسته اند.

با توجه به اخبار رسیده به نظر میرسد که سران سازمان از اینکه خانواده ها یک موضوع کاملا حقوق بشری را بدون جار و جنجال تبلیغی، مطرح نموده اند به شدت خشمگین هستند و از انعکاس این موضوع در رسانه های عراقی و بین المللی بیم دارند. روزنامه های عراقی کل الاخبار در روز دوشنبه ۱۵ ژوئن و و البینه در روز چهارشنبه ۱۷ ژوئن مطالبی در این خصوص انعکاس داده اند. صورت العراق نیز با عنوان “خانواده های ایرانی از وزارت حقوق بشر خواستار دخالت برای دیدار با عزیزانشان در اردوگاه لیبرتی شدند” در روز دوشنبه به خواست خانواده ها و اقدامات آنان انعکاس داد.

این خانواده ها در هتل مهاجر، که محل استقرار جداشدگان فرقه رجوی تا زمان خروجشان از عراق است، با تعدادی از نجات یافتگان دیدار و گفتگو کردند و در جریان آخرین وضعیت عزیزان خود در داخل اردوگاه لیبرتی قرار گرفتند. اعضای سابق مجاهدین خلق در هتل مهاجر به خانواده ها گفتند که اگرچه عزیزان آنان زنده هستند اما در شرایط فشار روحی و جسمی بالائی به سر می برند که مسبب و مقصر آن تنها شخص رجوی است که تلاش میکند آنان را در عراق نگاه دارد.
جداشدگان گفتند که اکثریت ساکنان لیبرتی مسئله دار و ناراضی هستند ولی سازمان با وعده و وعید که آنان را به اروپا اعزام میکند و ترساندن از استرداد به ایران و تحت شکنجه و اعدام قرار گرفتن جلوی خروج آنان را گرفته است.

بنیاد خانواده سحر برای ندادن بهانه به دست سازمان از ابتدا تلاش نمود حداقل حضور در کل جریانات را داشته باشد و حتی از ارتباط با خانواده ها خودداری کرد اما سران سازمان مسئله شان غیر از این حرف هاست و آنها مانند تمامی دستگاه های فرقه ای که بر مبنای مانیپولاسیون ذهن افراد را جذب و حفظ و کنترل میکنند به شدت از نام خانواده وحشت دارند چرا که به درستی آنرا باطل السحر جادوی مغزشوئی میدانند. تا جائی که اطلاع داریم خانواده ها در حرکتی که آغاز کرده اند پایدار و مصمم هستند و به فعالیت های خود در عراق ادامه می دهند.

بنیاد خانواده سحر
۱۸ ژوئن ۲۰۱۵ 

 

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=2997