• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

خبر فراق تایید شد: کارت شهروندی برای جداشده‌های فرقه رجوی در آلبانی صادر شد / جداشده‌ها می توانند در محاکم آلبانی از فرقه رجوی شکایت رسمی کنند

  • کد خبر : 29899
  • 16 می 2021 - 13:37

با اقدام دولت آلبانی، کد شهروندی به دو عضو جداشده از فرقه رجوی در این کشور صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، در حالی که چند روز از خبر تصمیم دولت آلبانی مبنی بر صدور کارت شناسایی و کد شهروندی برای اتباع خارجی می‌گذرد، اولین سری از این کارت ها برای جداشده های فرقه رجوی صادر شد تا بارقه های امید برای بهبود وضعیت زندگی این افراد شکل بگیرد.

حسن حیرانی، یک جداشده پرتلاش در این باره به خبرنگار فراق گفت: بنده و یکی از دوستانم اولین نفرهایی هستیم که آیدی کارت و کد شهروندی آلبانی را دریافت کردیم.

وی افزود: از این پس تمام اتباع خارجی ساکن در آلبانی به خصوص جداشده های فرقه رجوی از بابت ازدواج، اشتغال، انجام کارهای اداری و فعالیت های اقتصادی هیچ مشکل قانونی نخواهند داشت.

حیرانی افزود: به یقین می توان گفت با انتشار خبر صدور کارت شهروندی در میان افراد گرفتار در فرقه رجوی شاهد موج جدایی از این فرقه جنایتکار خواهیم بود.

در این باره بیشتر بخوانید: نخست وزیر آلبانی از صدور کارت شهروندی برای جداشده‌های فرقه رجوی خبر داد 

او با اشاره به سرنوشت یکی از جداشده های فرقه رجوی به نام «احسان بیدی» و بلایی که فرقه بر سر او آورد، افزود: اگر در گذشته «احسان» کد شهروندی و هویت قانونی داشت، فرقه رجوی و پلیس آلبانی به هیچ وجه نمی توانستند با او چنین رفتارهایی انجام دهند.

این فعال حقوق بشر تصریح کرد: تصمیم دولت آلبانی مبنی بر صدور کارت شهروندی اقدامی مبارک و انسانی برای به رسمیت شناختن حقوق اتباع خارجی ساکن در این کشور می باشد؛ امری که فرقه کثیف رجوی سال ها آن را از اعضای خود دریغ نموده و همیشه آنها را در بی‌هویتی نگه داشته است.

حسن حیرانی اظهار داشت: تمام جداشده های فرقه رجوی به زودی این کارت را دریافت خواهند کرد و مزدوران پیشانی سیاه رجوی هم نمی توانند در مقابل این ضربه اقدامی انجام دهند.

این عضو جداشده در پایان با اشاره به اینکه رجوی قبل از انتقال به آلبانی، به جهت همین محدودیت های قانونی بود که توافق انتقال نیرو به رومانی را به هم زد، گفت: پیش از این انتشار خبر پیوستن آلبانی به اتحادیه اروپا لرزه بر ساختار فرقه رجوی انداخته بود و با این اقدام، دیگر می توان گفت که سران فرقه رجوی باید به ضوابط قانونی مالی، قضایی و اداری آلبانی پایبند باشند.

انتشار این اخبار در شرایطی است که رجوی توسط مزدوران خارج از فرقه خود سعی در تکذیب این اقدام دولت آلبانی دارد، البته دلیل واضح هم این است که فرقه، تبعات این تصمیم را به خوبی می داند اما باید بدانند که آلبانی عراق نیست و استخبارات هم ندارد، آنها دیر یا زود باید به این قانون تن دهند.

لازم به توضیح است اگر آلبانی به طور رسمی عضو اتحادیه اروپا هم شود اعضای جداشده با شرایط قانونی که حاصل شده می توانند به طور رسمی از فرقه رجوی در محاکم قضایی آلبانی شکایت هم کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=29899

نوشته های مشابه

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم

28مارس
ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی
پلیس آلبانی تنها به جهت این پرونده باید مریم رجوی را دادگاهی کند

ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی