• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
به دنبال افشاگری فعال حقوق بشر آمریکایی، این بار تحلیل‌گر ارشد مصری مطرح کرد:

تأمین مالی و تسلیحاتی فرقه رجوی توسط وزارت دفاع آمریکا

  • کد خبر : 28791
  • 14 فوریه 2021 - 10:16

به دنبال افشاگری «رابرت فانتینا»، نویسنده و فعال حقوق بشر آمریکایی مبنی بر اینکه فرقه رجوی، برخی از سلاح‌های غارت‌شده در آلبانی سال ۱۹۹۷ را در اختیار دارند، این بار یک تحلیل‌گر ارشد مصری مسائل استراتژیک می‌گوید وزارت دفاع آمریکا از سال ۲۰۰۳ تأمین مالی و تسلیحاتی فرقه تروریستی رجوی را برعهده گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، «عمرو عمار» تحلیلگر ارشد مصری مسائل استراتژیک در کتاب اخیر خود با عنوان «مهره‌هایی روی صفحه اوراسیا» که توسط انتشارات کویتی «سما» منتشر شده است به ابعاد جالب توجهی از همکاری وزارت دفاع آمریکا پنتاگون با فرقه تروریستی رجوی، پس از سرنگونی حزب بعث عراق می‌پردازد.

عمار با اشاره به همکاری فرقه رجوی با ارتش صدام علیه ایران و انجام عملیات و حملات تروریستی علیه ایران در داخل و خارج، نوشت: در سال ۲۰۰۳ و درست هنگامی که مجاهدین خلق (فرقه رجوی) در لیست تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا بودند، دفتر برنامه‌های ویژه پنتاگون، از طریق یک تاجر اسلحه ایرانی به نام منوچهر قربانی‌فر که در دوران حکومت شاه یک افسر ساواک بود اقدام به تأمین تسلیحاتی مجاهدین خلق کرد.

نویسنده در ادامه می‌نویسد: یک ماه پس از موافقت کنگره برای درخواست ارائه شده توسط «ائتلاف برای دموکراسی در ایران» دفتر برنامه‌های ویژه، اقدام به تشکیل جلساتی با قربانی‌فر در فرانسه با هدف مسلح کردن مجاهدین خلق کرد. در آن زمان کاخ سفید به مطلع بودن تصادفی خود نسبت به این جلسات، اذعان کرده بود.

به گفته عمار با اینکه وزیر امور خارجه به وزارت دفاع اعتراض کرده بود اما دفتر برنامه‌های ویژه، در سال ۲۰۰۴ یک نشست برای اعضای فرقه رجوی در سالن همایش‌ها در واشنگتن تدارک دید که در آن برنامه، شاهزاده تاریکی (ریچارد پرل) یکی از اقطاب نومحافظه‌کاران به سخنرانی علیه حکومت ایران پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هابیلیان، این اذعان به حمایت‌های مالی ایالات متحده از فرقه تروریستی رجوی در حالی است که آنها همواره از پاسخ به پرسش‌های مطرح شده روزنامه‌نگاران برای شفاف‌سازی منابع مالی خود سرباز زده است. هزینه‌کردهای بسیار بالای فرقه رجوی در برگزاری مراسم‌های مکرر در طول سال، پرداخت مستمر دستمزدهای گزاف چند هزار دلاری به هر یک از سخنرانان خارجی، هزینه‌های هنگفت چندین میلیون دلاری پخش و نگهداری شبکه ماهواره‌ای این گروه و اخیرا مواردی مانند ساخت و سازهای بسیار گسترده در کمپ این گروهگ در مانز آلبانی، از نشانه‌های جدی وجود حمایت‌های مالی گسترده و پشت پرده خارجی از این گروه تروریستی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فراق، چندی پیش رابرت فانتینا، نویسنده و فعال حقوق بشر آمریکایی هم گزارشی درباره حجم عظیم سلاح‌های به‌سرقت‌رفته در آلبانی و خطر دسترسی فرقه تروریستی رجوی به این سلاح ها منتشر کرد.

فانتینا در این گزارش که در پایگاه تحلیلی گلوبال ریسرچ کانادا منتشر شد و موجب واکنش عصبی فرقه نیز گردید، با اشاره به سابقه فعالیت‌های نظامی و تروریستی فرقه رجوی، مسئله دسترسی اعضای این گروه به سلاح‌های به‌سرقت‌رفته در آلبانی را بسیار مهم قلمداد کرد و نسبت به تبعات امنیتی‌ای که این مسئله می‌تواند برای آلبانی و منطقه بالکان به ‌وجود آورد، هشدار داد.

فعال حقوق بشر آمریکایی گفت: در جریان جنگ داخلی آلبانی در سال ۱۹۹۷، انبارهای نظامی غارت شدند و بیش از ۶۵۰ هزار قبضه انواع مختلف اسلحه، ۱٫۵ میلیارد گلوله، ۳٫۵ میلیون نارنجک و یک میلیون مین زمینی توسط گروه‌های تبهکار و ارتش آزادی‌بخش کوزوو به سرقت رفتند.

فانتینا افزود: در چنین شرایطی، ابی اسپاهیو، روزنامه‌نگار آلبانیایی و تحلیل‌گر مستقل امور آسیای مرکزی و غرب بالکان، نسبت به دسترسی گروه‌های تروریستی به این حجم از اسلحه هشدار داده است. این روزنامه‌نگار، امکان دسترسی سازمان مجاهدین خلق به این سلاح‌ها و خطر مسلح‌شدن دوباره آن‌ها را مایه نگرانی دانسته بود.

وی تصریح کرد: سازمان مجاهدین خلق گروهی تروریستی است که قصد دارد حکومت ایران را براندازد و آن را با حکومتی که درمقابل خواسته‌های ایالات متحده تطعیم می‌کند، جایگزین کند. سازمان مجاهدین خلق مسئول مرگ هزاران ایرانی طی سال‌های گذشته است. پایگاه این سازمان که اکنون در آلبانی است، سابقاً در عراق بوده است.

این فعال حقوق بشر آمریکایی گفت: اعضای مجاهدین خلق، که گمان می‌رود برخی از سلاح‌های غارت‌شده در آلبانی سال ۱۹۹۷ را در اختیار دارند، سابقه سرقت اسلحه از ایران را نیز دارند. آن‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹، حملات متعددی به پادگان‌ها، کلانتری‌ها و مراکز نظامی داشتند و اقدام به سرقت شمار زیادی سلاح کردند که از آن‌ها برای افزایش ترورها و عملیات علیه شهروندان و مقامات ایرانی استفاده کردند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=28791