• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

شکست، عاقبت مشاوره با فرقه رجوی

  • کد خبر : 26602
  • 01 سپتامبر 2020 - 11:09

فراق: آمریکا پس از شکست تلاش اخیرش برای به تصویب رساندن قطعنامه ای که خواستار جلوگیری از انقضای تحریم تسلیحاتی ایران بود همان طور که قبلا اعلام کرده بود دست به عمل احمقانه دیگری زد. آمریکا بنا به تفسیر خودش از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در حالی خود را عضو برجام می داند که دو سال پیش با ژست در مقابل دوربین رسانه های جهان از آن رسما خارج شد و حال می گوید با توجه به  بند ۱۱ برجام قصد فعال کردن مکانیسم ماشه (برگرداندن کلیه تحریم های بین المللی علیه ایران) را دارد.

این در حالیست که تا کنون ۱۳ عضو شورای امنیت از جمله ۴ عضو دائمی، طی نامه های مشترک و جدا گانه مخالفت خود را با اقدام آمریکا اعلام نمودند و گفتند به دلیل اینکه کشور آمریکا در اردیبهشت ۹۷ به طور رسمی ار توافقنامه برجام خارج شد دیگر عضو نیست و حقی برای استفاده از بند ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد. طبق آیین نامه برجام تنها اعضای آن می توانند از بند ۱۱ یعنی مکانیسم ماشه استفاده نموده، شکایتی علیه ایران به شورای امنیت  نمایند و تحریم های بین المللی را علیه ایران برگردانند. ترامپ با غیر قابل قبول دانستن برجام و خروج از آن  از تمام حقوق خود را  به عنوان عضوی از برجام  از دست داده  است و به دلیل خروج بود که تمام تحریم های کشور آمریکا را در طی دو سال گذشته برگرداند.

 این نظر اکثر کارشناسان بین المللی و حتی آمریکایی نیز هست. ارائه شکایت از طرف کشوری می تواند اعتبار داشته باشد و در دستور شورای امنیت قرار بگیرد که عضو برجام باشد و به مفاد آن عمل نماید.  چنین  حالتی برای ترامپ وجود ندارد، لذا اقدام آمریکا فاقد اعتبار بوده و نباید اساسا در دستور کار شورای امنیت قرار بگیرد چه آمریکا بخواهد یا نخواهد  مخالفین آن را وتو کند.

 پس از چهار سال کارشکنی های متعدد دولت ترامپ در راه برجام، با  استفاده از مشاوره های جان بولتون و سناتورهای ضد ایرانی و لابی صهیونیسم و با تحریک فرقه رجوی اکنون به بن بست جالبی رسیده اند که نتیجه آن هر چه باشد به ضرر آمریکاست.

اولا که شکایت آمریکا به شورای امنیت به هر بهانه به علل فوق غیر قانونی است چرا که به طور رسمی از توافقنامه برجام خارج شده اند.

دوم در صورت اینکه حتی ترامپ با تهدید و قلدری موفق شود شکایت خود را در شورای امنیت ثبت نموده و پس از طی مراحل مکانیسم ماشه را پس از دو ماه فعال نمایند این به مثابه برگرداندن تحریم های تسلیحاتی علیه ایران خواهد بود چرا که سایر تحریم های بین المللی را به طور ظالمانه در طی دوسال گذشته با وقاحت و قلدری و خروج از برجام اجرا نموده است.

به همین دلیل بنا به نظر کارشناسان، تفاوت زیادی نسبت به حال ایران نخواهد کرد و باز هم متضرر اصلی کشور آمریکا خواهد بود و  اگر کمی عاقل بودند بهتر است دعا کنند که چنین اتفاقی نیفتد.

چرا که هم اکنون نیز ایران در تحریم کامل است. در عرصه بین المللی و به طور رسمی  فروش نفت ایران تحریم و جابجایی پول نمی تواند انجام شود.  در زمینه سلاح  نیز خوشبختانه ایران به پیشرفته هایی نائل شده که با بومی سازی  هم اکنون ارتش ایران طبق برآورد سال ۲۰۱۹ بدون احتساب قدرت موشکی  در دنیا قدرت ۱۴ است.

منفعت بزرگتر آن است که غنی سازی هسته ای بدون هیچ گونه محدودیتی از سر گرفته خواهد شد؛ همان  موضوعی که  خواب شب اسرائیل و آمریکا را ربوده و با اینکه می دانند با اجرای مکانیسم ماشه، ایران به طور قاطع از برنامه برجام خارج شده و دیگر محدودیتی را نمی پذیرد  به طور احمقانه ای بر خواسته های خود پافشاری می کنند.

وندی شرمن عضو مذاکره کننده هسته ای در هفته گذشته نسبت به عمل غیر قانونی دولت آمریکا موضع گیری نمود و گفت از آنجا که دولت آمریکا از این توافقنامه خارج شده اقدام قانونی نمی تواند انجام دهد و طبق توافقات ما بند ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ متعلق به اعضای برجام است و خطاب به ترامپ  و پمپئو نوشت: خنگ و خنگ تر…

البته حالا زود است که دولت مردان سخیف آمریکایی بفهمند که چگونه با لابی های صهیونیسم که از سایه خودشان هم می ترسند و یک مشت وطن فروش که نام مبارز هم بر روی خود گذاشته اند چگونه از چاله به چاه می افتند و قدرت نظام شیعی و ملت امام حسین را درک نمی کنند. ملت ایران نمی خواهند به هر وسیله به مانند مزدوران بی وطن و مدعی صلح و آزادی، وطن خود را بفروشند و شور و شعورحسینی،  راه آنها را مشخص می کند.

این روزها به اعتراف کارشناسان غربی و حتی دشمنان ایران، می خوانیم که آمریکایی که مدعی ابرقدرتی در دنیاست چگونه با مقاومت مردم ایران، به انزوا کشیده شد و تنها توانست رای یک شبه کشور کوچکی را با هزینه هنگفت بخرد و ۱۳ عضو دیگر شورای امنیت علیه او ایستادند.

درسی هم شد برای احمق های فرقه رجوی و هم سیاست مداران کوتاه فکر آمریکایی که با ژست های احمقانه از توافق نامه برجام خارج شدند. آنها بدانند که نتیجه مقاومت واقعی یک ملت و مردم این است نه آویختن به دامان اجانب.

 انشالله روزی هم خواهد رسید که دول آمریکایی و همان خنگ و خنگ تر هایی که این سفلگان را به عنوان مشاور و آتش بیار معرکه برگزیدند با تمام شدن تاریخ مصرف شان آنها  را با لگد از طراف خود به بیرون پرت کنند.

یادداشت از:  مریم سنجابی

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=26602