• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

دولت آلبانی شریک سرکرده منافقین برای اقدامات ضد بشری‌ است

  • کد خبر : 26080
  • 18 جولای 2020 - 11:28

دولت آلبانی امروز شریک سرکرده فرقه رجوی برای اقدامات ضد بشری‌ای است که در کمپ‌های آنها در این کشور در حال وقوع است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، وقتی فرقه رجوی وارد آلبانی شد، در ابتدای امر به نظر می‌رسید که قرار است فضای اروپا و نظارت‌های آن به‌طورکلی تغییری در وضعیت اعضای این فرقه ایجاد کند. به عبارت دقیق‌تر مناسبات فرقه‌ای، زندگی ایزوله، نقض حقوق انسانی این افراد که توسط سرکردگان فرقه رجوی به امری عادی در این فرقه تبدیل‌شده بود، به اتمام رسیده و فرصت‌هایی برای زندگی آزاد برای اعضای منافقین فراهم شود.

اما لابی‌های سران فرقه با کمیساریای عالی امور پناهندگان و حمایت‌های بی‌دریغ آمریکایی‌ها از این فرقه در نهایت سبب شد تا در کمپ‌های آلبانی نیز مناسبات این فرقه همچون گذشته برقرار شود. به ‌عبارت‌دیگر زمانی که منافقین توانستند با حمایت آمریکا کمیساریای عالی پناهندگان را زیر بار پذیرش گروهی این فرقه ببرند، دیگر امکان عضویت‌ها و مصاحبه‌های انفرادی از میان رفت و به دنبال آن نیز فرقه رجوی با همان تشکیلات و البته با همان مناسباتش از عراق به آلبانی منتقل شد.

سرکردگان منافقین در همان مراحل انتقال نیز طوری برنامه‌ریزی کردند تا اعضای رده‌بالاتر برای عدم توقف مناسبات درون فرقه‌ای مانند غسل هفتگی و عملیات جاری برای مغزشویی، زودتر از اعضای عادی و احتمالاً ناراضی در آلبانی مستقر شوند و روند کنترل ذهن نیروها از همان اولین روز ورود به آلبانی بدون توقف ادامه پیدا کند.

در این میان اعضای جداشده از این فرقه در اروپا و بعدازآن افرادی که موفق به فرار از کمپ‌های آلبانی شده بودند، نیز به روش‌های مختلف ازجمله ابزارهای رسانه‌ای ، نامه‌نگاری با دولتمردان آلبانی و حتی ارائه عکس و سند از درون مقرهای منافقین در آلبانی، مقامات این کشور را در جریان اتفاقاتی که در تشکیلات رجوی در آلبانی در حال وقوع بود می‌گذاشتند.

این در شرایطی بود که درخواست‌های مکرر گروه‌های مختلفی از خبرنگاران و شبکه‌های تلویزیونی خبری، تحت تأثیر افشاگری اعضای جداشده از فرقه رجوی برای بازدید از مقرهای منافقین در آلبانی وجود داشت. هرچند قریب به‌اتفاق این درخواست‌ها با ممانعت منافقین روبه‌رو شد، اما گزارش‌هایی که خبرنگاران به طرق مختلف در مورد اتفاقات در حال وقوع در مقرهای منافقین جمع‌آوری و منتشر کردند به‌علاوه شواهد و مستندات ارائه‌شده از سوی اعضای جداشده جای هیچ شکی را باقی نمی‌گذارد که کمپ‌های منافقین درواقع شکنجه‌گاه‌هایی بی‌نظیر برای نقض حقوق انسان‌ها در قلب اروپاست.

به نوشته حقیقت فرقه، نقض حقوق بشر توسط اعضای منافقین وقتی در خاک آلبانی صورت می‌گیرد، درواقع یک وظیفه نظارتی بر عهده دولت آلبانی قرار می‌دهد که تاکنون نسبت به آن بی‌توجه بوده است. و البته همین بی‌توجهی نیز فضا را برای این فرقه بیش از گذشته بازکرده است که جنایت‌هایش را در آلبانی نیز ادامه دهد که نمونه آن حذف‌های فیزیکی در درون این فرقه در قبال اعضای خواهان جدایی یا افرادی است که در حین فرار دستگیر می‌شوند.

به عبارتی دقیق‌تر باید گفت که دولت آلبانی امروز شریک سرکرده منافقین برای اقدامات ضد بشری‌ای است که در کمپ‌های منافقین در این کشور در حال وقوع است. و بدون تردید فضای بازی که دولت آلبانی در اختیار این فرقه گذاشته است، حاصل لابی و فشار آمریکایی‌هاست. اما دولت آلبانی باید بداند که آمریکایی‌ها به‌محض آنکه دیگر با این فرقه و خدمات احتمالی آن کاری نداشته باشد، به‌راحتی خود را از این ماجرا کنار کشیده و تبعات بین‌المللی و حقوق بشری احتمالی حاصل از جنایت سرکردگان این فرقه به‌تنهایی متوجه دولت آلبانی به‌عنوان میزبان این فرقه خواهد بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=26080