• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
افشاگری از پوشش های مالی-اجتماعی فرقه رجوی در اروپا

تهیه لباس زیر برای مجاهدین! به روش «هلندی کاری»

  • کد خبر : 23877
  • 02 ژانویه 2020 - 9:34

ایجاد انجمن های پوششی با عنوان خیریه یکی از ترفندهای مسعود رجوی برای جذب منابع مالی بود.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، حامد صراف پور عضو جدا شده از فرقه رجوی در افشاگری از پوشش های مالی-اجتماعی رجوی در اروپا نوشت: « رجوی در شهرهای مختلف اروپا هواداران را بسیج می کرد تا در خیابانها از مردم پول دریافت کنند. یکی از این پوشش ها با عنوان «کمک به زنان و کودکان آفریقایی» بود. این حرکت که در مناسبات فرقه رجوی تحت عنوان «مالی-اجتماعی» شناخته می شد، بخش دیگری از سیستم پولشویی فرقه (از مردم اروپا) به حساب می آمد. طبعاً در این حرکت از پلاکاردهای مختلفی که بتواند مردم کوچه خیابان را تحریک کند استفاده می شد. اکثر این تبلیغات و پلاکاردها حول مسائل حقوق بشری و انسان دوستانه بود و هیچ سخنی از هزاران ترور خیابانی و بمبگذاری در شهرهای ایران به چشم نمی خورد و مردم اروپا با سادگی خود و به تصور اینکه کمک نقدی آنان به دست زنان و کودکان آفریقایی می رسد به مجاهدین کمک می کردند.
بدین ترتیب فرقه موفق شده بود تا چندین سال کمک های دریافتی از صدام حسین و سعودی را مخفی نگهدارد و مخارج هنگفت فعالیت های نظامی-تروریستی خود را تحت عنوان «کمک های مردمی» مشروع جلوه دهد. مسعود رجوی از این پروژه به عنوان «گدایی افتخارآمیز» یاد می کرد تا بتواند هواداران خارج کشوری خود را با آن بفریبد و تحمل آنان را برای تحقیر شدن و کتک خوردن از برخی مردم اروپا بالاتر ببرد.
البته «مالی-اجتماعی» تنها یک پرده از این نمایش بود. مسعود به هواداران خود در اروپا مأموریت می داد تا در فروشگاه های زنجیره ای اقدام به دزدی نمایند و اموال مسروقه را به انجمن ها منتقل کنند.

 کالاهایی که توسط اعضای مجاهدین دزدیده می شد شامل : مواد بهداشتی، نوشت افزار و پوشاک زیر بود. من که آن زمان در سلیمانیه و کرکوک حضور داشتم، انبوهی از این اجناس را می دیدم که بنا به درخواست و نیاز نیروها توزیع می شد و یا در محلی به اسم سوپر قرار می گرفت تا از آن استفاده شود.

اکثر این اجناس فرانسوی بودند ولی از نحوه تهیه آن چیزی گفته نمی شد جز اینکه بگویند این وسایل را بچه ها در اروپا به زحمت تهیه کرده اند!.

 بعدها که با برخی نفرات منتقل شده به عراق صحبت می کردم با خنده توضیح می دادند که چگونه جیب ها و زیر کاپشن هایشان را پر از جنس می کردند و از فروشگاه خارج می شدند.

آن زمان فروشگاه ها دارای تجهیزات مدرن امروزی نبود و دزدی آسان و کم خطر بود.  

مجاهدین به این پروژه اصطلاحاً «هلندی» می گفتند تا کسی خارج از مناسبات متوجه آن نشود و ضمناً درون فرقه هم فضای منفی ایجاد نکند.

علت هلندی خواندن این اقدام «بلند» کردن اجناس از فروشگاه بود و به صورت استعاره از آن به عنوان «هلندی» یاد می شد. با اختراع جدید مسعود رجوی، گرفتن دلار از صدام حسین کاملاً پوشانده می شد و درآمد مجاهدین از فروش اطلاعات، زیر نقاب کارهای تبلیغی مشروعیت می یافت.»

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=23877

نوشته های مشابه

25آوریل
اسامی جعلی و مستعار سران فرقه رجوی / ۲
فراق برای اولین بار افشا می‌کند

اسامی جعلی و مستعار سران فرقه رجوی / ۲

25آوریل
فرید ماهوتچی، رابط ملاقات‌های مخفیانه با دولتمردان آلبانی
25آوریل
جواد احمدی، عنصری که در پوشش پزشک برای رجوی جاسوسی می‌کرد!