• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

تنها فعالیت نیروهای پیر رجوی در شبکه‌های اجتماعی!

  • کد خبر : 22082
  • 31 آگوست 2019 - 13:00

امروز فرقه رجوی در فاصله چند هزار کیلومتری مرز ایران در کشور آلبانی و با حدود ۱۵۰۰ نیروی عموماً پیر و از کار افتاده، تنها استفاده‌ای که می‌توانند علیه نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشند، فعالیت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است.

 به گزارش فراق، هر چند شناخت چهره منافقین در فضای مجازی با توجه به روش‌های پیچیده و عموماً پنهان‌کار سرپل‌ها، کار چندان ساده‌ای نیست، اما توجه به برخی مؤلفه‌ها می‌تواند مخاطبین و کاربران شبکه‌های اجتماعی را از دام عوامل منافقین مصون دارد.

کانال‌های تلگرامی با پیام‌های ساختگی

یکی از روش‌های منافقین برای شناسایی و جذب افراد تولید کانال‌هایی با موضوعات عموماً صنفی و اعتراضی است. به عنوان مثال صنف کامیون‌داران، صنف مرغ‌داران، کشاورزان و حتی مواردی مثل کارکنان ارتش! شیوه کار این کانال‌ها به این صورت است که در طول روز با انتشار پیام‌هایی متعدد از زبان اعضای یک صنف خاص سعی در ایجاد همزاد پنداری و تحریک حس اتحاد و هم‌دردی در میان شاغلین واقعی همان صنف دارد. تقریباً همه پیام‌هایی که در اینگونه کانال‌ها منتشر می‌شوند، ساخته دست یک یا چند عضو سازمان بوده که مثلاً از زبان افراد متعدد فعال در صنفی خاص نوشته شده‌اند و برای انتشار به دست ادمین کانال رسیده‌اند.

حال برخورد و مراجعه یک فعال واقعی صنف مورد نظر با چنین کانالی باعث جلب توجه، تشدید اعتراض از نارسایی‌های موجود و تحریک بر اثر مطالب ساختگی شده و زمانی که متوجه می‌شود برای درج اظهاراتش در این کانال می‌بایست پیام‌هایش را به صورت خصوصی به ادمین کانال فرستاده و او نیز بدون نام اکانت پیام مورد نظر را منتشر می‌کند، بدون هیچ ترس و واهمه‌ای به ارسال پیام برای ادمین مورد نظر می‌پردازد. اما غافل از اینکه این کانال نه متعلق به هم صنفان وی و نه به دنبال حل مشکلی از صنف وی می‌باشد، بلکه این کانال تلگرامی فقط تکنیکی از سوی منافقین برای شناسایی و جذب افراد دارای ظرفیت اعتراض و در نهایت نفوذ و ارتباط گام‌به‌گام به وی برای بکارگیری او در جهت خواسته‌های نفاق است.

گروه‌هایی برای شناسایی و جذب افراد

گروه‌های مخالف تلگرامی، اینستاگرامی و دیگر شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک یکی از جدی‌ترین بسترهای فعالیت نفاق برای شناسایی و جذب افراد هستند. گروه‌های متعدد غیر سیاسی با موضوعات سرگرمی، ازدواج، دوست یابی و … که معمولاً کاربران مختلف شبکه‌های اجتماعی را در خود جذب می‌کنند، از جمله پوشش‌های نفاق برای شناسایی و جذب سوژه‌های خود هستند. منافقین با تشکیل چنین گروه‌هایی و راه‌اندازی بحث‌های عمومی ابتدا اعتماد افراد را برای مشارکت در بحث‌ها و اظهارنظر‌ها جلب کرده و بعد از آن در فرصت‌های مناسب با انتشار محتوای سیاسی – اعتراضی واکنش اعضای گروه‌ها را رصد می‌کنند. در این بین سرپل‌های نفاق در چت‌های خصوصی به سراغ افرادی می‌روند که در اظهار نظرهای خود ظرفیت اعتراض را نشان داده بودند. سرپل‌های نفاق وظیفه دارند تا گام به گام فرد را برای اقدامات میدانی تحریک کرده و ظرفیت‌های اعتراضی وی را تا مرحله آشوب هدایت کنند.

تم‌های مشترک در آرم‌های پوششی نفاق

به نوشته حقیقت فرقه،منافقین در شبکه‌های اجتماعی سعی می‌کنند حداقل در وهله اول از نام و نشان سازمان برای جذب افراد استفاده نکنند. زیرا ثبت نام و نشان سازمان به عنوان یک فرقه تروریستی و خائن در حافظه ملت ایران در اکثر قریب به اتفاق سوژه‌هایی که این فرقه تروریستی را می‌شناسند یا نامی از آن شنیده‌اند، سبب عدم همکاری آنها می‌گردد. از این رو سرپل‌های منافقین در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از پوشش‌های متعدد به سراغ کاربران می‌روند. هر چند پوشش‌های مختلف منافقین در شبکه‌های اجتماعی اعم از اصناف مختلف، خبرنگاران، فعالان حقوق بشر، حقوق زنان و کودکان و … بسیار وسیع بوده و ارائه تعریف دقیقی در مورد نام و نشان گروه‌های متعلق به نفاق ممکن نیست، اما در مورد گروه‌هایی از منافقین که سوژه‌ها را مستقیماً وارد مرحله تحریک و هدایت برای اقدامات خرابکاری می‌کنند، معمولاً اسامی جنبش و اعتراض به کار می‌رود.

تصویر مشت گره کرده، زنجیر گسسته، قلم و همچنین استفاده از واژه‌هایی مانند آزادی، خیزش و قیام از شاخصه‌های آرم‌های منافقین در شبکه‌های اجتماعی است. البته باید توجه داشت این دست کانال‌ها نه برای شناسایی و فریب سوژه، بلکه برای مرحله‌ای است که افراد جذب شده و اکنون در کانال‌ها و صفحات مختلف شبکه‌های اجتماعی باید برای اقدامات میدانی و خرابکاری تحریک شوند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=22082