• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

تکرار دروغ‌های مجاهدین این‌بار در کنگره آمریکا

  • کد خبر : 2113
  • 26 آوریل 2015 - 5:47

تکرار دروغ‌های مجاهدین این‌بار در کنگره آمریکا

11188467_681676868625800_4293854512910023817_n

«مریم رجوی» سرکره گروه مجاهدین قرار است از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه استماعی که هفته آینده در مجلس نمایندگان آمریکا برگزار می‌شود، شرکت کند.
به گزارش آلمانیتور، مریم رجوی (عضدانلو) سرکرده گروه تروریستی مجاهدین قرار است روز ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت) از طریق ویدئو کنفرانس در یکی از جلسات استماع کنگره آمریکا شرکت کند.
شرکت وی در نشست «داعش: تعریف دشمن» که در کمیته فرعی «تروریسم، منع اشاعه و تجارت» کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برگزار می‌شود، به دعوت نمایندگان حامی این گروه در کنگره صورت می‌گیرد.
گروه مجاهدین تا سال ۲۰۱۲ از سوی واشنگتن هم گروهی تروریستی به شمار می‌رفت، اما پس از لابی‌گری گسترده، از این فهرست خارج شد.
تاکنون گزارش‌های متعددی از ارتباط نزدیک مجاهدین با اعضای ارشد کنگره و پرداخت مبالغ کلان به آن‌ها برای حمایت از مجاهدین، منتشر شده است. از جمله سناتورهایی که روابط گرمی با مجاهدین دارد، رابرت منندز است که اخیرا در ارتباط با یک پرونده سوءاستفاده مالی، مجبور به کناره‌گیری از سمت خود در کمیته روابط خارجی سنا شد. علاوه بر عضدانلو، رابرت فورد آخرین سفیر آمریکا در سوریه نیز در این نشست شرکت خواهد داشت.
«تد پو» رئیس کمیته میزبان این نشست و از جمله ضدایرانی‌ترین نمایندگان کنگره، در این مورد به پایگاه خبری المانیتور گفته است: «آن‌ها دیگر در لیست گروه‌های تروریستی خارجی نیستند و باید طوری هم با آن‌ها برخورد شود که در لیست گروه‌های تروریستی خارجی نیستند.»
پو در سال‌های اخیر از اصلی‌ترین دریافت‌کنندگان کمک‌های مالی از مجاهدین بوده و از مهمترین حامیان این گروه در کنگره به شمار می‌آید.
اقدام این کمیته در دعوت از رجوی واکنش‌های مختلفی را در میان نمایندگان داشته و برخی از آن استقبال کرده و بعضی دیگر نظیر «جرالد کنولی» برخوردی محتاطانه با آن داشته‌اند.
این اقدام واکنش دولت آمریکا را نیز در پی داشته است. یک مقام دولتی آمریکا به المانیتور گفته است: «آن‌ها بارها و بارها نشان داده‌اند که قابل اتکا‌ترین طرف نیستند.»
این مقام دولتی آمریکا همچنین گفته نباید از این گروه با عنوان اپوزیسیون ایرانی نام برده شود. وی در این مورد گفته است: «وقتی کسی نیست که بتوان او را اپوزیسیون ایرانی نامید، افرادی را می‌بینید که می‌خواهند او (رجوی) و گروهش را به عنوان اپوزیسیون معرفی کنند. فکر می‌کنم این بخش خطرناک ماجراست.»
پو در دفاع از اقدام خود در دعوت از رجوی، گفته است که می‌خواهد از وضعیت کمپ لیبرتی (محل اسکان موقت مجاهدین پس از اخراج از اشرف) در برابر «تهدید داعش» اطلاع یابد.

به نقل از صفحه فیسبوک پایانی بر پایان

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=2113