• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

منافقین؛ میوه درخت افراط گرایی

  • کد خبر : 1502
  • 19 فوریه 2015 - 8:51

مجاهدین خلق ، میوه درخت افراط گرایی

مزدا پارسی، انجمن نجات، مرکز فارس، هجدهم فوریه ۲۰۱۵:… این اولین هشداری نیست که درباره ی تهدید فرقه ی مجاهدین خلق به مخاطبان غربی داده می شود. تاکنون بسیاری از روزنامه نگاران، محققان و دانشگاهیان درباره ی خطرات حمایت از گروهی با سوابق خشونت و ترور و افراطی گری هشدار داده اند. افراطی گرایی که امروز جهان از جانب مجاهدین خلق ، با آن مواجه است می تواند بسیار مخرب تر …

مریم رجوی داعش تروریسم Anne Khodabandeh (Singleton): ISIS supporter Maryam Rajavi attacks Obama from French parliament

(Saddam used Rajavi in the massacar of Iraqi Kurds)


(Rajavi from Saddam to AIPAC)

لینک به منبع

لینک به متن انگلیسی

مجاهدین خلق ، میوه درخت افراط گرایی

امروزدنیا دل مشغول تهدید افراط گرایان است. تهدیدی که جهان از سوی گروه دولت اسلامی و گروه های وابسته اش با آن روبروست، در همه ی جهان لمس می شود. با این وجود ، جامعه ی بین الملل نباید از دیگر گروه های افراط گرایی که با نقاب های خوش رنگ و لعاب مدرنیته و دمکراسی خواهی سیاستمداران غربی را گمراه می کنند ، غافل شود.

شان نوینز ، نویسنده سایت مینت پرس نیوز می نویسد:” در حالی که چشم جهانیان به تنش های فزاینده در خاورمیانه دوخته شده است ، یک گروه سابقاً تروریست ایرانی پشت درهای کنگره دائماً در می زنند و بدنبال جلب حمایت قدرتمندترین و سرشناس ترین مقامات و سیاستمداران کنگره هستند.”

نوینز در مقاله تحلیلی و تحقیقی اش درباره ی این که مجاهدین در واقع آن چه ادعا می کنند، نیستند هشدار می دهد. او در این مقاله بررسی می کند که ” چگونه یک گروه از یکی از خطرناک ترین گروه های تروریستی جهان به این می رسد که دفتری در خیابان پنسیلوانیا واشنگتن دی سی ، داشته باشد و از حمایت کسانی چون سفیر آمریکا در سازمان ملل جان بولتون و مدیر سابق سازمان امنیت سرزمینی تام ریدج و بسیاری دیگر برخوردار باشد.” بر اساس اسناد و گزارش های اف بی آی ، دیدبان حقوق بشر و موسسه رند ، شان نوینز نتیجه گیری میکند که مجاهدین خلق نه تنها گروه اپوزیسیون ضد ایرانی است بلکه نوعی فرقه است. او با استناد به نشریه های خود سازمان ماهیت ضد امریکایی مجاهدین را اثبات می کند.

این اولین هشداری نیست که درباره ی تهدید فرقه ی مجاهدین خلق به مخاطبان غربی داده می شود. تاکنون بسیاری از روزنامه نگاران، محققان و دانشگاهیان درباره ی خطرات حمایت از گروهی با سوابق خشونت و ترور و افراطی گری هشدار داده اند. افراطی گرایی که امروز جهان از جانب مجاهدین خلق ، با آن مواجه است می تواند بسیار مخرب تر از افراطی گری القاعده و داعش باشد چرا که مجاهدین خلق زیر نقاب دمکراسی خواهی و حمایت از حقوق زن و … عقاید فرقه ای و سیاست های مخرب خود را پنهان کرده است. مورد مجاهدین خلق نشان می دهد که ریشه های افراطی گری در سیستم شستشوی مغزی فرقه ها رشد می کند و نه لزوماً در اعتقادات مذهبی. محمد جبارا که امام جماعت و استاد موسسه آموزش های معنوی کوردوا و نویسنده ی کتاب ها و مقالات زیادی درباره ی اسلام است ، معتقد است که افراطی گری از بهره کشی فرقه ای ناشی می شود. وی در مقاله ی اخیرش در سایت اتاوا سیتی زن می نویسد:” بیشتر فرقه ها دو خصوصیت اصلی دارند : مخالفت شدید با تفکر نقادانه و اصرار بر پیروی کورکورانه از یک سری آرمان های مستبدانه و همه ی این ها در حالی ست که به پیروان خود حس کاذب خودکفایی و انتخاب آزاد می دهند . دوم آن که فدائیان خود را با تهدید مجازات های سنگینی چون مرگ ، به خاطر ” ارتداد” یا ” انحراف ” از ” مسیر” منزوی می کنند.”

جبارا افراط گرایان را ” خشکه مقدس، خودبرتربین و دارای دیدگاه های قضاوت کننده ” توصیف می کند که همواره ادعا می کنند که ” نهایت حقیقت ” هستند. به علاوه وی اذعان می کند:” افراط گرایان مدرن پدیده ی جدیدی نیستند ، نه در اسلام و نه در کل دنیا. فرقه های متعصب از زمان های دور همچون حاشیه ای برای دین وجودداشته اند و جریان اصلی برخی از مذاهب دنیا را به دست گرفته اند.”

امام محمد جبار در پایان مقاله اش توضیح می دهد که ” اگر کسی را بتوان وادار کرد که به عقاید غیرمنطقی ، مسخره و متعصبانه باور داشته باشد ، می توان او را به سوی رفتارهای خشونت آمیز مبتنی بر همان عقاید هدایت کرد.”

توصیف امام جبارا از افراط گرایی فرقه ای کاملاً با ماهیت فرقه ی رجوی منطبق است. اوج رفتار و عقاید غیرمنطقی و مسخره و متعصبانه ی سازمان مجاهدین خلق در ژوئن ۲۰۰۳ پس از دستگیری مریم رجوی توسط پلیس فرانسه آشکار شد. برای اعتراض به دستگیری وی ، شماری از پیروان و هواداران شستشوی مغزی شده سازمان ، غیر منطقی ترین عمل ممکن را انجام دادند ؛ آن ها در شهرهای اروپا خود را به آتش کشیدند . دو زن در پی خودسوزی ها جان باختند و بقیه دچار نقص عضو همیشگی شدند.

یکی از دو زن کشته شده ندا حسنی نام داشت که به هنگام خودسوزی در مقابل سفارت فرانسه در لندن ۲۴ سال داشت. ندا شهروند کانادا و از هواداران سازمان مجاهدین خلق بود. پس از دستگیری رهبر سازمان ، القائات ساز و کار تبلیغاتی حاکم بر سازمان چنان بود که وی را به سمت ارتکاب به خودسوزی سوق داد تا به اصطلاح بر دولت فرانسه برای آزاد کردن مریم رجوی تحت فشار قرار دهد . تا پیش از سال ۲۰۰۳ نیز ، عملیات های انتحاری برای هدف قرار دادن مقامات و شهروندان ایرانی بسیار در سازمان مرسوم بود و در نشریات سازمان از آن ها با غرور و افتخار یاد می شد.

همچنین، چنانچه در بالا ذکر شد ، رفتار فرقه ای با اعضای مجاهدین خلق در درون قرار گاه های سازمان تاکنون بارها توسط نهادهای بین المللی و موسسات تحقیقی گزارش شده است. بدیهی است که سازمان مجاهدین خلق گروهی سکولار و دمکراتیک نیست. این گروه مطلقا فرقه ای افراط گرا است که به اندازه ی داعش و القاعده و حتی بیشتر از آن ها خطرناک و مخرب است. فرقه های مخرب همواره پتانسیل انفجار دارند و هچون آآتش زیر خاکسترند.

مزدا پارسی


Link to the full description of Mojahedin (MEK, MKO) Logo (pdf file)

Tom Ridge denies MEK killing of US citizens!Wondering at those Americans who stand under the flag of
Mojahedin Khalq (MKO, MEK, NCRI, Rajavi cult) only to
LOBBY for the murderers of their servicemen

link to one of the Mojahedin Khalq songs
advocating terror and killing Americans

(In Persian, After Iranian revolution) 

منبع: ایران اینترلینک 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=1502