• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024

جنایت‌های منافقین به روایت اسناد / منافقین مسؤولیت کشتن ۹ پاسدار را در بوکان برعهده گرفتند

  • کد خبر : 11808
  • 28 نوامبر 2017 - 11:23

فرقه تروریستی منافقین، مسئولیت کشتن ۹ نفر از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در منطقه بوکان آذربایجان غربی در سال ۱۳۶۲ بر عهده گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی  فراق، فرقه تروریستی منافقین در یکی از اخبار منتشر شده در شماره ۱۵۶ از «نشریه مجاهد»، ارگان مطبوعاتی اصلی منافقین در سال های آغازین دهه ۱۳۶۰، به این جنایت اعتراف کرده است.

بر اساس این اعتراف، در تاریخ ۲خرداد۱۳۶۲، یک کامیون آیفای سپاه پاسداران که در حال تردد در محور بوکان-مهاباد بوده است، با مین ضدخودروی گذاشته شده توسط منافقین برخورد می کند. بر پایه این خبر، در حمله مذکور «حداقل نه پاسدار» کشته می شوند.

به نوشته هابیلیان، کار گذاشتن تله های انفجاری، یکی از شیوه های متداول پیشمرگه های مزدور منافقین بوده است که با استفاده از آن شمار زیادی از پاسدران انقلاب اسلامی را در استان های غربی کشور به قتل رسانده اند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای تأسیس خود در نخستین روزهای پس از انقلاب، مسئولیت برقراری امنیت و مبارزه با گروهک های خرابکار و تروریستی را در استان های غربی کشور بر عهده داشته است. فرقه منافقین یکی از این گروه ها بود که با ورود به فاز مسلحانه، پایگاه اصلی خود را به مرزهای غربی ایران منتقل کرده بود. این فرقه تروریستی، در مناطق مزبور گروه های مزدور محلی موسوم به پیشمرگه را تأسیس کرد. در این گروه ها، مزدوران بومی و عراقی نقش نیروی عملیاتی را ایفا می کردند و فرماندهی بر عهده اعضای منافقین بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=11808