• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

گفت‌و‌گو با دبیرکل بنیاد هابیلیان:موساد از منافقین حمایت می‌کند

  • کد خبر : 9258
  • 04 جولای 2017 - 10:51
دبیرکل بنیاد هابیلیان با بیان این که بسیاری از فعالیت‌های فرقه منافقین در کشورهای غربی جرم بین المللی است گفت: موساد و سرویس‌های امنیتی غربی از منافقین حمایت کرده و همیشه مانع از رسیدگی به جرائم آنها شده اند.

ملت ایران اگر چه منافقین را از تاریخچه جمهوری اسلامی خارج کرده اند، اما تیرماه از آن تاریخ هایی در تقویم انقلاب اسلامی است که در ذهن و خاطره مردم با اقدامات و جنایات تروریستی گروهک منافقین در اوایل انقلاب عجین شده است.

این در حالی است که برخی از شرکای منطقه ای و بین المللی منافقین از آل سعود گرفته تا سیاستمداران تندوری آمریکایی تا دستگاه‌های امنیتی غربی و موساد به حدی از درماندگی سیاسی رسیده اند که به ریسمان پوسیده این گروهک تروریستی چنگ می زنند.

در همین چارچوب نشست سالانه منافقین در فرانسه در شرایطی آغاز به کار کرد که این گروه با حمایت برخی سرویس‌های امنیتی و پرداخت هزینه سفر حاضران و با پاداش‌های ده ها هزار دلاری به سخنرانان آمریکایی،غربی و عربی، بساطی را برای تکرار اتهامات و ادعاهای پوچ و پوشالی بر ضد جمهوری اسلامی ایران ترتیب داده است.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی فراق ، سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به این که منافقین به شدت دنبال این هستند که سابقه جنایات و اقدامات ترورریستی آن ها فراموش شود و خودشان را آلترناتیو دموکراتیک جمهوری اسلامی معرفی کنند، تصریح کرد: اتفاقا برای همین است که سرکرده منافقین بیش از ۱۲ سال است از دیده ها پنهان شده و جایگزین آن را یک زن قرار داده اند.

دبیرکل کانون هابیلیان معتقد است که تروریسم یکی از ابزارهای پیش برنده اهداف و سیاست‌های قدرت‌های جهانی به خصوص در مورد جمهوری اسلامی ایران بوده و گروهک منافقین چه به لحاظ استفاده از قدرت ومبارزه نرم و چه در نظر عملیات نظامی و تروریستی که به کرات در ایران انجام شده است، از مهمترین ابزارهای آنها به شمار می روند.

در ادامه متن کامل گفت‌وگوی ایرنا با دبیرکل بنیاد هابیلیان ارائه می‌شود:

موضع غرب و سرویس های امنیتی آنها در برابر منافقین تاکنون چگونه بوده است؟

غرب برای داشتن جایگزین در مورد جمهوری اسلامی ایران بسیار در تنگناست و چیزی هم در چنته ندارد.غربی ها وقتی از گروهک منافقین حمایت می کنند و اجازه فعالیت به آنها می دهند به این مفهوم است که دستشان خالی است؛ از طرفی در طول بیش از ۳۶ سال اخیر که این گروه بدنام دست به جنایت و خیانت علیه ملت ایران زده است، آنها منابع فراوان مالی، لجستیکی و رسانه ای را در اختیار اینها قرار می دهند.

فراموش نکنیم در حدود۲۰ سال قبل گروهک منافقین همزمان به بیش از ۱۰ سفارتخانه ایران در کشورهای اروپایی حمله کرد، بدون اینکه هیچ تبعاتی برای آنها داشته باشد و این نشان می دهد این کار در هماهنگی با سرویس‌های امنیتی غربی انجام می شد.

گروهک منافقین چه میزان نفوذ اجتماعی در داخل و خارج از ایران دارد؟

بر اساس گزارش هایی که اتحادیه اروپا و وزارت خارجه آمریکا و حتی منابع متعدد کشورهای غربی اعلام کرده اند، گروهک منافقین به شدت مورد نفرت ملت ایران هستند.

حرکت ها و فعالیت‌های گروهک منافقین هیچ حمایت مردمی از هیچ قشری از اقشار ایرانیان ندارد؛ حتی معاندین جمهوری اسلامی هم بعضا به لحاظ ظاهری حاضر نیستند به بعضی از کارهای سخیفی که منافقین انجام می دهند، تن بدهند؛ به عنوان مثال در گردهمایی اینها در پاریس که هر ساله برگزار می شود چهره هایی که به صراحت با ایران و ایرانیت مشکل دارند را به عنوان میهمان ویژه دعوت می کنند و این رفتارها نشان دهنده این است که منافقین برای ضربه زدن به ملت ایران خودشان را به هر شکلی و به هر چهره ضد ایرانی عرضه می کنند.

منابع مالی برگزاری چنین نشست ها و گردهمایی ها از چه راه هایی تامین می شود؟

گروهک منافقین برای اینکه نشان دهند وجهه ای در عرصه جهانی دارند سخنرانانی را دعوت می کنند که به اذعان کسانی که در همین نشست ها سخنرانی کرده اند،علاوه بر برگزاری مراسم ها و میهمانی‌های پرهزینه، چهل، پنجاه هزار دلار برای ۱۰ دقیقه سخنرانی به آنها پرداخت می کنند.

منابع مالی اینها متعدد است. سرویس‌های امنیتی که مهمترین آنها موساد (رژیم صهیونیستی) است و بعضی از منابع حوزه منطقه نظیر عربستان هم از تامین کنندگان مالی این گروهک هستند.

حدود ۱۰ سال قبل گزارش هایی داشتیم مبنی بر اینکه ۳۰میلیون دلار از طرف عربستان به اینها داده شده و قبل از آن هم صدام بخش وسیعی از امکانات و پول هایی که بابت برنامه نفت در برابر غذا دریافت می کرد به اینها اختصاص می داد.

از اینها گذشته سرمایه گذاری متعدد پولشویی از دیگر راه‌های کسب درآمد این گروهک به شمار می رود که گزارش ها و اخباری هم توسط دولت فرانسه و آلمان درباره فعالیت‌های وسیع پولشویی این گروه در اروپا منتشر شده است.

چرا منافقین دست به کارهایی زده اند که دیگر گروه‌های معاند جمهوری اسلامی ایران از انجام دادن آن ابا داشته اند؟

گروهی که ایرانی باشد و خود را به نحوی به سمت سرویس‌های امنیتی عرضه کند و برای ضربه زدن به کشور و جمهوری اسلامی هیچ محدودیتی برای خود قائل نباشد خیلی از سرویس‌های امنیتی را به طمع می اندازد و طبعا برای تقابل با کشور ایران ممکن است از جهات گوناگون از اینها استفاده کنند.

از طرفی در حوزه جنگ نرم هم منافقین سوابق طولانی دارند؛ این ها در کنار اقدامات نظامی و خیانت هایی که به کشور کردند، تجربه جدا کردن بعضی از شخصیت‌های داخلی نظام را هم دارند، که در تاریخ انقلاب اسلامی نمونه‌های متعددی وجود دارد. حسب فرمایش امام، این هم یک نوع از کارکردهای اینهاست که خیلی مطمح نظر قدرتهای جهانی است و اینها را به طمع می اندازد از منافقین در این گونه موارد استفاده شود.

گروهک منافقین در سال‌های حضور در عراق جنایت‌های زیادی علیه ملت عراق به ویژه کردها و شیعیان مرتکب شده است؛ آیا این گروه بابت این جنایات دچار محکومیت نشده است؟

بعد از سقوط صدام و از زمانی که دولت عراق مستقر شد، این دولت همواره درصدد بود به اتهامات اینها رسیدگی کند. این در شرایطی است که پرونده‌های بسیار سیاه و قطوری هم روی میز دولت عراق وجود داشت. با این حال آمریکایی ها همواره از مقر استقرار اینها درعراق حفاظت کردند و حتی بالاترین مقامات آمریکایی هر وقت می خواست خدشه ای به اینها وارد شود بلافاصله وارد عمل می شدند.

هر وقت هم حتی اگر مردم به صورت پیاده واعتراضی می خواستند در پادگان اینها حضور یابند سروکله هلی کوپترهای آمریکایی پیدا می شد؛ به جز چند حمله که مردم و گروه‌های مردمی عراق انجام دادند و موفق شدند در نهایت آنها را ازعراق اخراج کنند.

امروز هم اگر دادگاه صالحه ای برگزار شود بدون اینکه ایران حتی یک برگ سند از ادعاهای خود ارائه دهد، به میزانی اسناد متقن علیه منافقین در عراق و حتی غرب وجود دارد که اصلا احتیاجی به اسناد از سوی ایران هم نیست.

بسیاری از فعالیت‌های گروهک منافقین در کشورهای غربی چه در حوزه تروریسم و چه در موارد متعدد دیگری جرم بین المللی محسوب می شود و قطعا منافقین جرایم سنگینی دارند ولی مورد حمایت سرویس‌های امنیتی غربی هستند و این سرویس ها همیشه مانع از رسیدگی به جرائم این ها شده اند.

فرقه تروریستی منافقین با توجه به اینکه در ایران منفور هستند، این گروه چه ابزار و ظرفیت هایی برای ضربه زدن به ملت ایران دارند؟

منافقین بیش از بیست سال در عراق حضور داشتند و در این مدت همکاری تنگاتنگی بین آنها و استخبارات عراق وجود داشت. بعد از سقوط صدام ، گروهک منافقین یکی از حلقه‌های وصل گروه‌های تروریستی بود که آنها را موفق کرد شخصیت‌های عراقی را مورد هدف قرار بدهند. در واقع حلقه سه گانه القاعده، بعثی ها و منافقین این کار را انجام داد.

زمانی هم که منافقین در کشور ما دانشمندان هسته ای را هدف قرار دادند، حداقل دو مقام عالیرتبه سیا اعتراف کردند این کار با همکاری تنگاتنگ منافقین و موساد انجام شد.

فراموش نکنیم «عبدالمالک ریگی» تروریست معروف در مصاحبه ای با یکی از شبکه‌های ماهواره ای گفت که ما با منافقین همکاری اطلاعاتی داریم. طبعا این همکاری ها همواره مطمح نظر دشمنان ایران بوده و الان هم این همکاری ها مرتب در حال انجام است.

تمام نرمهای اطلاعاتی که در مورد سیستم‌های امنیتی وجود دارد در مورد گروهک منافقین هم وجود دارد و آنها سازمان امنیتی هستند.از جهت دیگر، اقدامات نرم آنها در موارد متعدد و تاثیرگذاری هایی که به اشکال مختلف دارند، باید مد نظر قرار گیرد و تاثیراتی که در بعضی مواقع نظیر وقایع سال ۸۸ یا موارد دیگر، تجربه هایی است که در طول دوران فعالیت خود کسب کرده اند.

ایران در قبال چنین اقداماتی و جلوگیری از فرایند تطهیر این فرقه تروریستی چه اقداماتی باید انجام دهد؟

جمهوری اسلامی باید در ابعاد گوناگون به این موضع بپردازد. ما باید به لحاظ حقوقی اینها را دادگاهی کنیم و شکایات متعددی را می توانیم از اینها در جنبه‌های گوناگون مطرح کنیم.

در سطح داخلی باید هم مسئولان وهم نسل جوان ترفندها و شیوه‌های عمل و خطوطی که اینها دنبال می کنند در جامعه باز شناسی شود تا جامعه را مصون کنیم. علاوه بر این موظف هستیم در عرصه بین الملل جنایات آنها را در سطح بین المللی منعکس کنیم.

چند سال قبل وقتی که شورای حقوق بشر سازمان ملل نماینده ویژه ای برای بررسی مسائل حقوق بشر در ایران معرفی کرد، در حالی که این گزارشگر عمدتا علیه ایران معرفی شده بود و قطعنامه هایش هم علیه ایران بود، وقتی گزارش‌های بین المللی و اسناد متقن جمهوری اسلامی از اقدامات این گروهک به وی ارائه شد، پذیرفت که ایران خود قربانی تروریسم است و در یکی از گزارش‌های خود این مطلب را منعکس کرد.

علاوه بر اینها خانواده شهدای ترور اسناد زنده جنایات تروریستی هستند. این ظرفیت باید برای انعکاس مظلومیت کشورمان و زنده نگه داشتن جنایات گروه منافقین مدنظر باشد.

منافقین به شدت دنبال این هستند که سابقه شان فراموش شود و خودشان را آلترناتیو دموکراتیک جمهوری اسلامی معرفی کنند. البته لازمه این کار این است که جنایات آن ها فراموش شود؛ اتفاقا برای همین است که سرکرده منافقین بیش از ۱۲ سال است از دیده ها پنهان شده و جایگزین آن را یک زن قرار داده اند.

سال گذشته در گردهمایی منافقین ترکی فیصل از مقامات سابق عربستانی از سرکرده این فرقه به عنوان مرحوم یاد کرد؟

سرکرده منافقین زنده است ولی تعمد دارند و هر از چند گاهی به خاطر اینکه کسی سراغ جنایت گذشته شان نرود این طور مطرح می کنند که اگر جایی کسی سراغ جنایات آنها رفت می توانند مقصر را کسی معرفی کنند که الان وجود ندارد؛ باید مراقب چنین ترفندی باشیم.

آنها برخی اوقات چنین شایعاتی را مطرح می کنند و می خواهند این مسائل از زبان خودشان نباشد و به شکلی بیان شود که اذهان را از جنایت گذشته اینها منحرف کند.

گردهمایی سالانه منافقین روز شنبه ۱۰ تیرماه و با حضور برخی سیاستمداران آمریکایی و معارضان سوری خارج نشین در پاریس با طرح ادعاهای پوچ و تکراری علیه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

دراین گردهمایی رودی جولیانی شهردارسابق نیویورک، جورج تنت نماینده کنگره آمریکا، میشل دوپولور نماینده مجلس ملی فرانسه، لیندا چاوز مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید و ترکی فیصل رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی و نصرالحریری عضو هیأت معارضان سوریه از جمله شرکت کنندگان بودند.

این درحالی است که سال گذشته روزنامه واشنگتن تایمز در گزارشی از دریافت پول در ازای شرکت آمریکایی‌ها و دیگران در نشست‌های منافقین در پاریس خبر داده بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=9258