• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

مصاحبه با خانم مریم سنجابی

  • کد خبر : 6383
  • 12 آگوست 2016 - 14:21

مصاحبه  با خانم مریم سنجابی

حول وقایع اخیر و خروج فرقه رجوی از عراق

از خانم سنجابی درخواست کردیم در رابطه با وضعیت اخیرفرقه رجوی وخروج آنان ازعراق نظرشان را برای ما بیان کنند که مطالب زیر را برای ما ارسال کردند!Maryam-Sanjabi-2016-350x350

همانطور که مستحضر هستید این روزها روند خروج ساکنین لیبرتی از عراق سرعت گرفته و دراین میان درسفر اخیرخانواده ها کارشکنی های زیادی از طرف کمیساریا و پلیس عراق انجام شد که خانواده ها نتوانند مقابل لیبرتی تجمع کنند!

پرسش های زیادی هم مبنی بر بودن یا نبودن رجوی مطرح می شود! خصوصاً که بعد از صحبت های ترکی الفیصل بخش خبری سازمان عامدانه سکوت کرده و اظهار نظری نکردند.

با توجه به سابقه امر می توان  به تاکید گفت که اساس امنیت رجوی روی حضور در میان نیروهایش بنا شده است  به این معنی که تنها تضمین زنده ماندن و دستگیر نشدنش این است که در حلقه نیروهای خودش باشد و این دیوار گوشتی او را حفظ کند!

 اگر خاطر دوستان جدا شده باشد؛ هنگام دستگیری عبدالله اوج اولان رجوی گفت اشتباه اوج الان این بود که از میان نیروهایش  خارج شد و این نظرش درست بود و به همین دلیل فکر می کنم او هیچوقت از میان نفراتش  خارج نشده باشد.

کما اینکه مریم قجر عضدانلو هیچوقت نه  سوژه اصلی است و نه آنقدر جدی گرفته می شود که خطری متوجه زندگی اش باشد  و او می دانست حساب خودش با مریم متفاوت است.

به هر صورت این اصل است که رجوی در میان عمده نیروهایش حضور دارد و اینگونه خودش را حفظ می کند. نپذیرفتن خروج نیروها تا کنون بدین علت بود که حول وی بمانند و حفاظتش کنند

 پذیرش خروج و انتقال حاکی از این است که توافقات و آماده سازی ها جهت تجمع عمده نیروها در آلبانی  و انتقال حفاظت  وی در آنجا به عمل آمده پس میتوان  به یقین گفت وی در اشرف و لیبرتی بوده و فقط هم به آلبانی که محل تجمع عمده نیرو است منتقل می شود و نه هیچ کشور دیگر اما اینکه همین الان منتقل شده و درلیبرتی است یا در آلبانی به نظرمن احتمالاً هنوز منتقل نشده  چرا؟ چون اگر رفته بود لیبرتی و نقل و انتقالات  باقیمانده نفرات از اولویت می افتاد و برای تحکیم وضعیت خود در آلبانی  چه بسا با بهانه تراشی سر لیبرتی مشکل پیش می آورد و هر کارشکنی هم می کرد تا پوششی باشد برای جا افتادن خودش و انحراف اذهان،اما اینکه لیبرتی به این شکل در اولویت کارها قرار گرفته و اینکه با تمام قوا وصرف هزینه های بسیار کلان عوامل عراقی و حتی کمیساریا را می خرند و اجازه ملاقات به چند ده خانواده مظلوم را هم نمی دهند،  می خواهند خارج از هر گونه هیاهو و آرامش خط کارشان را به پیش ببرند!

 اما به نظر می رسد وقتی دولت عراق و کمیساریا برای ملاقات چند ده خانواده هم همکاری نمی کنند و در عوض به خروج سران تحت تعقیب کمک می کنند پس فقط خریداری شدنشان با پول نیست و باز هم پشت صحنه آمریکایی  ها هستند و در آنجا هم  مردم عراق هستند که باید بدانند رجوی شخصاً دارد از عراق  فرار می  کند و سران اصلی  که دست در خون مردم عراق  دارند همه در حال فرار هستند!

خروج از عراق به معنای غلط بودن خط انتقال به عراق و تمامی اقدامات بعد از آن و همه زمینه های پیش از آ و در یک کلام غلط کردم گویی رجوی و سوختن تمامی ادعاهای او بوده است وتنها چیزی که باقی می ماند این است وی باید پاسخگوی جنایاتش باشد قبل از همه خیانت به اعضا خودش.

رجوی با پذیرش خروج از عراق به دست خودش طومار سازمانش را درهم پیچید ومهرابطال به تمامی ادعاهای سیاسی و عقیدتی .. خود زدو پرونده سازمان را به مفتضحانه ترین شکلی بست!

ولی آیا بارفتن به آلبانی و پنهان کردن خودش درمیان نیروها مشکلش  حل خواهد شد و همچنان امنیت خواهد داشت؟ 

سوال این است که درآینده مشخص می شود که هیچ خیانت کار و جنایت کاری در هر حال زندگی همراه با امنیت و بدون خطر نخواهند داشت و هر کجا که باشد باید پاسخگوی جنایات و خیانت هایش باشد.

*** منبع: ایران اینترلینک

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=6383