• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024

«یار یکی» و «وطن یکی»

  • کد خبر : 47258
  • 06 جولای 2024 - 12:11
entekhabat1403 2

انتخابات میدانی است پر از اتفاقات زیبا و کم‌نظیر. ماجرایی که اگر عاشق وطنت باشی و قلبت برایش بتپد، قصه تک‌‎تک رأی‌‎هایش را دوست‎داشتنی و جذاب می‌یابی…

«نادر ابراهیمی» در «آتش بدون دود» می‌‎نویسد: «هر کس که شرفی دارد، ممکن نیست که بتواند نسبت به آنچه در وطنش می‌گذرد بی‌اعتنا باشد؛ و هر کس که نسبت به مسائل جاری در وطنش حساس است و هوشیار، اهل سیاست است و مرد میدان.»امروز که مردم شریف ما در یکی از مهم‌ترین میدان‏‌های سیاست نقش‌‎آفرینی کردند، به بعضی از اخبار زیبای این حضور می‌پردازیم.

ما تک‌تک‌مان همیشه مدیون و مرهون الطاف مادری هستیم به نام وطن. اما مگر چند بار پیش می‌آید که فرصتی دست دهد تا دین خود را به سرزمین آبا و اجدادی‌مان ادا کنیم؟ حتی اگر صد سال‌مان شود، با قامت‌های خمیده اما سرفراز و بااقتدار، با سر به سویی می‌رویم که وطن امر کند و سربلندی‌اش در آن مسیر تضمین شود…پیرمرد ۱۱۵ساله قزوینی، پیرمرد ۹۴ساله سمنانی، پیرزن ۱۲۴ساله گلستانی، پیرزن ۱۲۳ساله لردگانی و… این‌ها تنها چند گل از گلستان فرزندان غیور ایران هستند که با موی سپید، سرسپردگی به خاک را به رخ دنیا کشیده‌اند.این زوج دوست‌داشتنی کرمانی را هم ببینید که پابه‌پای هم آمده‌اند برای سربلندی عشق مشترک‌شان «ایران». مردمان اصیل این خاک از آنهایی هستند که معتقدند «خدا یکی، محبت یکی و یار یکی» اصلاً تا خود ۹۵سالگی «یار یکی» و «وطن یکی»!

«جمهوری اسلامی حرم است» این جمله معروف بخشی از وصیت‌نامه سردار سلیمانی عزیز است. دفاع از این حرم هر روز شکلی دارد. یک روز با جنگ رو در روی دشمن متجاوز است، یک روز با خدمت به محرومان حاشیه‌نشین، و یک روز دیگر با رأی دادن.امروز مردم شریف کرمان صدای همشهری غیورشان را با گوش جان شنیدند و برای دفاع از این حرم، در جوار مزار سردار رشیدمان رأی‌های خود را به صندوق انداختند.

این عکس زیبا از «بیرمنگام» انگلیس را هم ببینید که دو هموطن عزیزمان پای صندوق رأی حاضر شده‌اند تا در تعیین سرنوشت کشور خود سهیم باشند. توجه‌‎تان را جلب می‌کنیم به پیراهن مزین به عکس حاج‌قاسم عزیز بر تن این جوان ایرانی که با وجود براندازهای بی‌وطن، پوشیدنش در خارج از کشور حقیقتاً شجاعت می‌طلبد.

«تونل وحشت انتخاباتی» مفهوم جدیدی است که منافقین و براندازهای خارج‌نشین در سال‌های اخیر از آن رونمایی کرده‌اند. آنها بزدلانه به نزدیکی کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌های ایران که محل رأی‌گیری است می‌روند و برای ایرانیانی که برای رأی دادن به آنجا می‌روند مزاحمت ایجاد می‌کنند.(مثلاً این تونل وحشت را براندازان در سیدنی تشکیل داده‌اند!)

در سال‌‎های اخیر بارها شاهد اهانت به هموطنان خارج‌نشین و حتی ضرب و شتم آنها توسط منافقین در خارج از مرزهای کشورمان بوده‌ایم. این دوره هم شب قبل از انتخابات عده‌ای از ایرانیان خارج از کشور در توییتر نوشتند «من فردا از تونل فحش و ناسزای تندروهای سلطنت‌‎طلب عبور می‌کنم و رأی میدم».

ایرانی‌جماعت هر گوشه دنیا که باشد، بر سر خاک و پرچم وطنش با کسی شوخی ندارد. حتی اگر روبه‌رویش عده‌ای زبان‌نفهم چون مزدور فرقه تروریستی رجوی باشند که جانش را تهدید کنند. به برکت گسترش شبکه‌های اجتماعی خوی دیکتاتوری بعضی از خارج‌نشینان خودفروخته بیشتر برایمان فاش شده است. خصوصاً در دوره‌های اخیر انتخابات ریاست‌جمهوری بارها شاهد اهانت فارسی‌زبان‌های ظاهراً ایرانی به پرچم مقدس کشورمان بوده‌ایم که با واکنش غیرتمندانه ایرانیان وطن‌دوست مواجه شده‌اند.این هم یکی دیگر از این گونه برخوردهاست که مربوط به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم است. ببینید و کیف کنید از غیرت هموطن دور از وطن‎تان…

بگذارید این گزارش سراسر شور و افتخار را با این جملات زیبا از مرحوم «نادر ابراهیمی» در کتاب «ابوالمشاغل» به پایان ببریم که نوشت «ما برای مردن روی این خاک، خلق شده‌ایم. خداوند ما را برای جنگیدن به خاطر این سرزمین، خون خوردن به خاطر این سرزمین، درد کشیدن و اشک ریختن به خاطر این زمین و جان کندن و جان دادن در این سرزمین آفریده است. اگر چیزی به نام سرنوشت وجود داشته باشد، این سرنوشت ماست…»

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=47258