• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

نامه سرگشاده به رییس جمهور فرانسه آقای فرانسوا اولاند

  • کد خبر : 4123
  • 21 اکتبر 2015 - 15:13

نامه سرگشاده به رییس جمهور فرانسه آقای فرانسوا اولاند

آقای رییس جمهور، با درود!

ما تعدادی از اعضای سابق مجاهدین خلق و شهروندان امروز اروپایی هستیم که در کانون سیاسی ـ فرهنگی ایران فانوس، کار می کنیم و از هر حیث به قانون، دموکراسی و حقوق بشر التزام داریم. قصد ما از نوشتن این نامه سرگشاده خدمت شما، جلب توجه به مواردی است که در فوق آمده است.

آقای رییس جمهور!

بسیاری از مردم جهان با اسم فرانسه و رییس جمهورش آشنایی دارند. بسیاری از مردم جهان فرانسه و پاریس و برج ایفل را دیده اند. بسیاری از مردم جهان می دانند که فرانسه یکی از قدرتهای بزرگ در اروپا و شورای امنیت است و بسیاری از مردم جهان به ارزشهای حقوق بشری و دموکراسی فرانسه واقفند. اما آنچه که هنوز مردم جهان نمی دانند و باورش برایشان سخت است، حمایت کشور فرانسه، آشکار و در خفاء از دیکتاتورها و تروریستهایی است که دقیقاً در عناد با ارزشهای مردم فرانسه فعالیت می کنند.

آقای رییس جمهور!

نیک می دانیم که فرانسه یکی از حامیان بزرگ دولت صدام حسین در جنگ با ایران و فروشنده سلاح تا به امروز به بسیاری از کشورهای عربی بوده و همچنین واقفیم که فرانسه از مجاهدین خلق که کاری جز ترور و خشونت و باجخواهی نداشته و ندارند، حمایتهای لازم را انجام داده و هنوز تعدادی از اعضاء و رهبران مجاهدین در کشور فرانسه با اسامی مستعار و مخفی، زندگی می کنند.

این که تعدادی از رهبران تروریسم در کشور فرانسه با اسامی جعلی و مخفیانه، زندگی کنند از موارد عجیب و شبهه برانگیز دولت و قوه قضاییه و پلیس فرانسه است. طبعاً زمانی که فرانسه درگیر جنگ علیه تروریسم و ناامنی در خاک خودش است، باورش سخت است که تعدادی از تروریستهایی که تا دیروز با صدام حسین همکاری می کردند و هم اکنون با کشورهای دیگر منطقه همکاری مالی و سیاسی و اطلاعاتی دارند، از چشم و گوش پلیس و قوه قضاییه فرانسه پنهان مانده باشند.

در کشوری که یک شهروند اجازه ندارد بیش از ۱۰ هزار یورو پول جابجا کند، تروریستهایی که ساکن کشور شما هستند و منابع مالی مشروع در اختیار ندارند، چگونه هزینه های سرسام آور و بده بستانهای دیگر را حل و فصل می کنند؟

آقای رییس جمهور، برای ما دو پرسش وجود دارد:

۱ـ آیا فرانسه از طریق حمایت از تروریستهای ایرانی، می خواهد وارد معاملات سیاسی و اقتصادی با دولت ایران گردد و از این طریق مسایل و مشکلات اقتصادی خود را حل و فصل کند؟ که اگر چنین باشد، باید اعتراف کنیم که تروریستهای موجود در فرانسه از حیث سیاسی و اقتصادی، ارزش معامله ندارند.

۲ـ آیا فرانسه فکر نمی کند از طریق حمایت از ترور و تروریسم، به نوعی مستقیم و غیر مستقیم حامی و مشوق تروریستهای دیگر خواهد شد و النهایه شعاری که در جهان علیه تروریسم و در مواجهه با دولتهای غیر دموکرات سر می دهد، بی اثر شده و کسی دیگر به شعر و شعارهای حقوق بشری و دموکراسی فرانسه وقعی نخواهد گذاشت؟

ما از شما به عنوان رییس قوه مجریه و نماینده مردم متمدن فرانسه، می خواهیم، اگر آن دسته از تروریستهایی که در کشور شما آشکار و در خفاء، زندگی می کنند، لطفاً به مخالفین شان نیز این امکان و فرصت را بدهید تا متناسب با حقوق شهروندی شان، خواستار اقامه دعوای حقوقی علیه تعدادی از تروریستهای به نام شوند. اگر فکر می کنید که آنان بی گناه هستند و این را قوه قضاییه بی طرف فرانسه تایید می کند، پس چرا آنها با اسامی مستعار و زیر زمین زندگی می کنند؟

آقای رییس جمهور!

رهبران علنی و مخفی مجاهدین خلق که هم اکنون دوران بازنشستگی و ترور و جاسوسی خود را در فرانسه سپری می کنند، آنان برای رسیدن به این نقطه از میان دریایی از خون و رنج مردم بی گناه عبور کرده اند و دارای شاکی و منتقد و مخالف زیادی هستند. ما جز انتقاد و شکایت، حرف دیگری نداریم. النهایه این قوه قضاییه فرانسه است که باید منصفانه و در مقابل خیل قربانیان علیه تروریستها، حکم صادر کند. همچنین، لازم به ذکر این نکته است، رهبران تروریستها که در ساحل امن نشسته و فعالیتهای شبانه روزی مشکوکی انجام می دهند، تاوان حضورشان را در فرانسه مردمان دیگری در ایران و عراق و اروپا می پردازند و النهایه آنچه که در این وسط زیر سئوال خواهد رفت، ارزشهای دموکراسی، آزادی و حقوق بشر فرانسه است که صدها سال مردم فرانسه پای آن خون و رنج داده اند.

با آرزوی این که فرانسه و هیچ جای جهان اسیر ناامنی و مورد باجخواهی تروریستها نگردد، اوقات خوشی را برای شما و مردم فرانسه آرزو می کنیم.

کانون سیاسی ـ فرهنگی ایران فانوس

(پایان)

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=4123

نوشته های مشابه

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم

28مارس
ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی
پلیس آلبانی تنها به جهت این پرونده باید مریم رجوی را دادگاهی کند

ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی

ثبت دیدگاه

  1. سلام.وبسایت خیلی خوبی دارید.خیلی خیلی ممنون

  2. سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از
    دست اندرکاران وبسایت به این خوبی سپاسگزارم