• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

خانواده «رحیم کیوکان» از رفتارهای دولت آلبانی به سازمان ملل شکایت کرد

  • کد خبر : 27489
  • 14 نوامبر 2020 - 9:55

خانواده یکی از اسیران فرقه رجوی از رفتارهای دولت آلبانی به کمیته ناپدیدشدگان اجباری سازمان ملل متحد، شکایت کرد.

خانم صدیقی و دو دخترش

به گزارش فراق بر اساس گزارش انجمن نجات مرکز تهران، در متن شکایت خانواده رحیم کیوکان آمده است:

ما خانواده رحیم کیوکان، شامل همسر بهجت صدیقی و فرزندان مژگان، مهران، محسن، و لیلا کیوکان و نوه ها (جمعا ۱۲ نفر) خواهان رسیدگی به شکایت خود از دولت آلبانی بر اساس کنوانسیون بین المللی ملل متحد برای حمایت از همه افراد در برابر ناپدید شدن اجباری که دولت آلبانی نیز از امضاکنندگان این کنوانسیون می باشد هستیم.

رحیم کیوکان در سال ۱۹۸۱ از کشور ایران خارج شد و به سازمان مجاهدین خلق در عراق پیوست. ما تا سال ها از این موضوع بی اطلاع بودیم تا این که کسانی که از این سازمان جدا شده و به ایران آمدند به ما اطلاع دادند که او در پادگان اشرف در عراق می باشد. از آن زمان تاکنون که نزدیک به ۴۰ سال می گذرد هیچ ارتباطی با او و هیچ اطلاعی از وضعیت وی نداریم.

سال ها بعد کسب اطلاع کردیم که تمامی اعضای این سازمان که در عراق و در اردوگاه اشرف و بعد اردوگاه لیبرتی بودند به کشور آلبانی منتقل شده و در یک اردوگاه بسته و دورافتاده که امکان دسترسی به ساکنان آن تحت هیچ شرایطی وجود ندارد منتقل شده اند. برخی از جداشدگان از حضور رحیم کیوکان در این اردوگاه خبر داده اند.

ما نامه هایی برای نخست وزیر و دیگر مقامات کشور آلبانی و همچنین مقامات اروپایی نوشته و خواستار کسب خبر از رحیم کیوکان شدیم. همچنین طوماری را با دیگر خانواده ها خطاب به دولت آلبانی به امضا رساندیم که خواستار ارتباط با بستگان خود در اردوگاه مجاهدین خلق در آلبانی شدیم. این طومار بیش از ۱۱ هزار امضا داشت. متأسفانه هیچ واکنشی از جانب دولت آلبانی مشاهده نشد.
همچنین نامه ها و ویدئوکلیپ هایی نیز خطاب به رحیم کیوکان تهیه و در فضای مجازی نشر دادیم تا شاید به سمع و نظر وی برسد و خبری از خود بعد از گذشت چهار دهه به خانواده اش بدهد که متأسفانه هیچ خبری نشد. مطلع هستیم که اعضای مجاهدین خلق در اردوگاهشان در آلبانی امکان ارتباط با دنیای خارج را ندارند.
ما طی این مدت با مشکلات عدیده حقوقی در خصوص ما یملک رحیم کیوکان مواجه بوده ایم که گره کار صرفاً با یک وکالت نامه از جانب وی باز می شود که متأسفانه رحیم کیوکان اجباراً ناپدید شده و چنین امکانی در اختیار ندارد.
از شما نهاد بین المللی ذی ربط درخواست رسیدگی به این موضوع را داریم. ما مایلیم تا به این مسأله ورود کرده و با پیدا کردن رحیم کیوکان که اجباراً چهار دهه است که ناپدید شده امکان ارتباط او با همسر ناتوان و سالخورده و فرزندان و نوه هایش را فراهم نمایید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=27489

نوشته های مشابه

03آوریل
آرزو دارم به آغوش خانواده برگردی
پیام نوروزی فریده پرورش به برادر خود در فرقه رجوی

آرزو دارم به آغوش خانواده برگردی

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم