• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

پشت پرده های ذوب شدن «مریم قجر» در نقطه رهبری

  • کد خبر : 24594
  • 19 فوریه 2020 - 13:26

مریم قجر عضدانلو سال ۶۸ از طرف مسعود رجوی به عنوان مسؤول اول فرقه انتخاب شد.

انتخاب مریم یک شوک جدی به تشکیلات وارد کرد و اعضا با تناقضات زیادی درگیرشدند زیرا از نظر آنها مریم فاقد سابقه و صلاحیت و توانمندی لازم برای احراز این منصب بود آن هم در شرایطی که بسیاری از مسؤولین باسابقه اعم از زنان و مردان در مناسبات حضور داشتند. رجوی برای مقابله با این موج اعتراضات خاموش تلاش نمود با بزرگ نمایی کاذب شخصیت و توانمندی مریم با این اعتراضات مقابله نماید. رجوی ملاک و معیار انتخاب مریم و ذیصلاح بودن وی را ذوب در نقطه رهبری عقیدتی(خودش) و خالی بودنش از منیت فردی درقیاس با دیگران مطرح نمود و برای جا انداختن مریم د راذهان اعضا دست به اغراق های عجیب وغریبی زد.

مدتی بعد از انتصاب مریم در مناسبات و درنشست های ستادها و قرارگاه ها زمزمه هایی پیچید که اگر موسی خیابانی زنده بود آیا باز هم مریم صلاحیت مسؤول اولی پیدا می کرد؟ و بدین ترتیب اصل صلاحیت مریم را زیر سوال می بردند.

مسعود رجوی برای مقابله با این شبهات جدید ابتدا در یکی از نشست های خصوصی در قرارگاه بدیع که عمدتا نیروهای ستادی بودند گفت اگر موسی (خیابانی) زنده بود بزرگ ترین شان و افتخار او این بود که در مقابل مریم زانو زده و سجده شکر به جا آورد. خیلی از نفرات شرکت کننده در آن نشست از این صحبت رجوی به هم ریختند و آن را نوعی توهین وکسر شان موسی می دانستند. ولی شدیدترین عکس العمل را مینا خیابانی خواهر موسی و همسرمهدی ابریشم چی از خود نشان داد. وی که بدجوری به هم ریخته بود مدتها در رابطه با این موضوع مسئله دار بود و در نشست ها شرکت نمی کرد. رجوی به خاطر اینکه با تاثیرات مخرب تشکیلاتی مسله داری مینا خیابانی در تشکیلات و اعضای ستاد تبلیغات مقابله کند مدتی او را به پایگاه جلال زاده در بغداد که دفتر اصلی مجاهدین و نفرات سطح بالای تشکیلات در آن مستقر بودند منتقل نمود تا تحت مسؤولیت تشکیلاتی مستقیم مهدی ابریشم چی و عباس داوری قرار بگیرد.

تناقض و حرف مینا این بود که من تحت هیچ شرایطی نمی توانم بپذیرم که صلاحیت مریم از موسی بالاتر است در پروسه ای که موسی با رجوی در دفتر سیاسی در یک شهربودند و رجوی صرفا  از موضع سخنگو مواضع مجاهدین را بیان می کرد. موسی هم از رهبران بود بعد از مدت ها و نشست های مستمر مینا خیابانی را به نشست عمومی بردند و در آن نشست بود که رجوی وی را صدا زد و از او خواست که تناقضش در مورد انتخاب مریم و قیاس او با موسی را بگوید که مینا یکبار دیگر در جمع اعضا گفت هنوز نتوانسته این حرف شما را برای خودش هضم کند که مریم در سلسه مراتب تشکیلاتی بالاتر از موسی قرار دارد.

در آن نشست یکبار دیگر مسؤولین زن و مرد فرقه که از قبل توسط رجوی توجیه شده بودند برخوردهای تندی با مینا داشتند و تلاش کردند که او را وادار کنند در حضور جمع اعضا به این واقعیت که شان ایدئولوژیکی مریم از موسی خیابانی بالاتر است اعتراف کند که وی گفت باید بیشتر فکر کند تا این موضوع را بفهمد اگر چه رهبری مریم را پذیرفته است. اکنون ۲۸ سال بعد از آن داستان مریم رجوی در جریان سخنرانی گرامیداشت کشته شدن موسی خیابانی درموزه اشرف سه به ستایش از موسی خیابانی پرداخته و مدعی شده دشمن برای درهم کوبیدن روحیه زندانیان  آنها را زیر فشار گذاشته بود که به جسد موسی بی احترامی کنند نکته ای که باید به مریم رجوی شیاد خاطرنشان کرد اینکه آن دشمن بود تو که دوست بودی با موسی چی کردی؟ تو حتی اسم او را هم در فرقه تحمل نکردی  و تلاش کردید نام موسی را محوکنید.

روایت از: علی اکرامی

انتهای پیام /  انجمن نجات مرکز خوزستان

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=24594