• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

ماجرای خبرِ تصمیم فرانسه برای اخراج فرقه رجوی

  • کد خبر : 23027
  • 07 نوامبر 2019 - 10:30

به گزارش فراق، خبر منتشر شده در وب سایت «اُدیسه آنلاین» این بود که «امانوئل ماکورن» رئیس جمهور و «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه، در نشستی که در تاریخ ۲۹ اکتبر (هفتم آبان) داشته اند تصمیم گرفته اند تا به حضور فرقه تروریستی رجوی در خاک فرانسه پایان دهند.

پیگیری ها نشان داد که وب سایت «اُدیسه آنلاین» خبر خود را به نقل از توییتر منتسب به «الکسی کوهلر»  (Alexis Kohler)  رئیس کارکنان کاخ الیزه اعلام کرده است.
در صفحه منتسب به «الکسی کوهلر» نوشت شده بود: «نظر به خطراتی که حضور سازمان مجاهدین در فرانسه برای کشور دارد، تصمیم بر این شد تا ضمن حمایت از پایگاه آنها در تیرانا (آلبانی)، در خصوص کمک‌ها و حمایت‌هایی که از آنها در داخل فرانسه می شود بازنگری صورت گیرد.»

«ژرژ مالبرونو» خبرنگار روزنامه فیگارو نیز روز سه شنبه با بازنشر توییت منتسب به رئیس کارکنان کاخ الیزه مدعی شد: «اخراج مجاهدین خلق (منافقین) از فرانسه، احتمالا امتیازِ پاریس به تهران برای آزادی دو زندانی فرانسوی است».
نکته قابل توجه این است که حساب توییتری منتسب به آلکسیس کوهلر رسمی و تأییدشده نیست و برخی از کاربران توییتری نیز در رسمی بودن این حساب توییتری ابراز تردید کرده اند. خبرنگار فیگارو نیز بدون هیچ توضیحی توییت خود درباره تصمیم دولت فرانسه برای خروج منافقین از این کشور را حذف کرد.

به دنبال این ماجرا سفارت فرانسه در تهران شب گذشته در توییتی اظهارات منتسب به «الکسیس کوهلر» مدیر داخلی کاخ ریاست جمهور این کشور درباره منافقین را تکذیب کرد.

سفارت فرانسه در توییتر خود نوشت:«هویت مدیر داخلی کاخ الیزه، الکسیس کوهلر مورد جعل واقع شد. توییت‌هایی در مورد سازمان مجاهدین خلق از یک حساب کاربری به نام او فرستاده شدند که حاوی اطلاعات نادرست بودند. این حساب جعلی متعاقبا حذف گردید.»

در عین حال برخی از کارشناسان نیز بر این باورند دولت فرانسه تصمیم گرفته در روابط خود با فرقه رجوی تجدید نظر جدی نماید.

سوابق نشان می دهد که واکنش فرقه رجوی به اخبار منفی مربوط به خود بسیار سریع  بوده و در صورت صحت احتمالی این خبر، بعید نیست که رئیس کاخ الیزه مورد تفقد فرقه رجوی قرار گرفته باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=23027