• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

مروری بر حمایت مریم رجوی از جنایت های «ابوبکر البغدادی» در عراق

  • کد خبر : 22996
  • 04 نوامبر 2019 - 10:39

ارتش آمریکا اعلام کرد ابوبکر بغدادی رهبر داعش طی عملیاتی در شهر ادلب کشته شد. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به همراه فرماندهان ارتش بر نحوه اجرای عملیات و حمله به مقر البغدادی نظارت داشتند و بدین ترتیب ضمن آزمایشات دی ان ای مرگ رهبر داعش تایید گردید.

گروه تروریستی داعش اولین بار در مناطق اشغالی سوریه خلافت خود خوانده خود را با عنوان حکومت اسلامی شام و عراق اعلام کرد و در ۹ژوئن ۲۰۱۴ در پی پیشروی به سمت شمال عراق کنترل شهر موصل دومین شهربزرگ عراق را به دست گرفت. حدود ۱۳۰۰نیروی شبه نظامی و مسلح مقرهای دولتی و بیمارستان شهر را گرفتند و به دنبال آن فرودگاه و پادگان های نظامی به تصرف آنها درآمد و ارتش عراق ناگزیر به فرار گردید و ابوبکر بغدادی سرکرده این گروه خلافت خود را اعلام کرد.

در فروردین ۹۶ با فتوا و اعلام بسیج مرجع تقلید عراق مردم بسیج شدند و به همراه ارتش و دیگر گروهای مسلح موفق به باز پس گیری شهر موصل وعقب راندن داعش شدند. داعش در طی دوران حاکمیتش در موصل جنایت های زیادی را مرتکب شد در شرایطی که مردم عراق به ویژه دراستان نینوا به بدترین شیوه مثله شده و به قتل می رسیدند و مردم عراق دراتحاد عمل بی نظیر تحت رهبری مرجع دینی آیت الله سیستانی برای عقب راندان نیروهای جنایتکار داعش می جنگیدند مریم رجوی سرکرده فرقه بدنام مجاهدین خلق حمله نیروهای داعش به شمال عراق را حرکت انقلابی عشایر عراقی برضد دولت عراق اعلام کرد و از بهار عربی درکشور عراق حمایت نمود.

این موضع مریم رجوی مورد انزجار مردم و گروههای سیاسی عراق قرار گرفت. ارگان های تبلیغاتی فرقه رجوی به طرز بی سابقه ای از حمله نظامی داعش حمایت کردند در حالی که تعداد زیادی از مردم به خصوص طایفه ایزدی از زن و مرد وکوچک و بزرگ توسط این جنایتکاران به بدترین شیوه کشته می شدند این اتفاق نظر و اتحاد عمل ماهیت تروریستی این فرقه را بیش از گذشته افشا نمود و در حالی که تمامی کشورها و افکار عمومی جهانیان یکصدا این جنایت را محکوم می کردند مریم رجوی به حمایت از آنها پرداخت. اسناد موجود در مورد موضع گیری فرقه مجاهدین خلق در هنگام حمله داعش به عراق  آن هم در سایت های رسمی  آنها نشان می دهد که از همان ابتدای حمله داعش را انقلاب عشایر عراق برای سرنگونی دولت عراق قلمداد کردند که این نکته دارای حائز اهمیت  است.

حلقه وصل فرقه رجوی با گروه تکفیری داعش شبکه عناصر مرتبط و اعضای حزب بعث عراق بودند که درسال های حضور رجوی در پادگان اشرف سازماندهی شده بودند. کشور اردن نیز از جمله حیات خلوت های فرقه رجوی و منبر رفتن ایشان به اروپا که با حضور سران اصلی حزب بعث ، فداییان صدام و دختران صدام و در ارتباط با نیروهای داعش عمل می کرد.

سرکردگان فرقه مجاهدین خلق هیچگاه بصورت جدی عملکرد داعش در عراق را محکوم نکردند زیرا بدنه اصلی آن از فرماندهان نظامی صدام و عوامل امنیتی فراری حزب بعث تشکیل و به لحاظ عقیدتی و مالی هم از جانب عربستان سعودی سازماندهی و تغذیه می شد. مریم رجوی که همواره دولت ایران را به دخالت درامور داخلی عراق متهم می کرد خود و فرقه اش از آغاز سرنگونی صدام با ایجاد شبکه های مجازی و صرف هرینه های گزاف مالی درمیان عشایر و فریب جوانان تلاش می کرد همین به اصطلاح کانون های شورشی را درعراق سازماندهی کند و با تحریک جوانان و با سواستفاده از شرایط عراق و اعتراضات صنفی مردم زمینه های درگیری بین مردم و دولت را فراهم سازد.

آنها بارها خواهان سرنگونی دولت قانونی عراق شدند. درجریان اعتراضات اخیر درشهرهای عراق مریم رجوی بار دیگر جوانان را دعوت به آشوب، تخریب و آتش زدن مرکز دولتی نمود که با هوشیاری رهبران مذهبی و سیاسی عراق در نطفه خفه شد.

بی شک مریم رجوی بیش از هرکس از مرگ رهبرداعش ناراحت است اگرچه با حمایت سرویس های جاسوسی سعودی وتفاله های باقی مانده از حزب بعث به دنبال به دست آوردن فرصت های دیگری است که هیچگاه رنگ واقعیت به خود نخواهد گرفت.

یادداشت از: رستم البوغبیش

انتهای پیام / انجمن نجات خوزستان

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=22996