• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

به بهانه حمایت فرقه رجوی از اعتراض مردم عراق: وقتی نیروهای رجوی ۲۰ شهروند عراقی را جزغاله کردند

  • کد خبر : 22557
  • 08 اکتبر 2019 - 10:33

سایت ها و شبکه تلویزیونی فرقه رجوی طی روزهای اخیر و به دنبال اعتراضات صنفی بخش هایی از مردم عراق که در اعتراض به بیکاری و فساد در برخی از شهرهای این کشور برگزار شد به تبلیغات گسترده ای حول این اتفاق دست زده اند.

آنها تلاش می کنند این مورد را یک حرکت اعتراضی فراگیر و با هدف سرنگونی دولت قانونی عراق وانمود سازند و این در شرایطی است که عبدالمهدی، نخست وزیر و مراجع مذهبی و دیگر مقامات محلی و نمایندگان مجلس از خواست قانونی مردم حمایت کرده اند.

دستگاه های هوچی و دروغگوی تبلیغاتی فرقه همانند همیشه با دادن آمار دروغ از میزان کشته شدگان و نقش ایران دراین حوادث در راستای منافع کثیف خود و اربابانش سواستفاده می نماید . حوادث اخیر عراق نشان داد که برخی از محافل صهیونیستی و دولت های مرتجع منطقه ای که از همبستگی مردم ایران وعراق به شدت خشمگین بوده و به دنبال راهی برای ایجاد تفرقه هستند با تحریک برخی از تظاهرکنندگان تلاش کردند با سیاسی کردن اعتراضات صنفی مردم، آنها را به خشونت و درگیری با نیروهای امنیتی بکشانند.

فرقه رجوی که این روزها سنگ حمایت از قیام مردم عراق را به سینه می زند همان جریانی است که درسال ۱۳۹۱قیام گسترده مردم عراق برعلیه رژیم بعث عراق که به انتفاضه شعبانیه معروف شد را باکمک نیروهای گارد جمهوری صدام به شدت سرکوب کرد.

قیام مردمی شعبانیه که تمامی شهرهای شمال و جنوب عراق را در برگرفته بود به جز بغداد.

شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه ۶۷۰ کلیه تحرکات نظامی عراق را ممنوع ساخت. درجریان سرکوب این قیام که به بهار خونین معروف شد هزاران نفر از مردم کشته و نزدیک به ۲میلیون نفر آواره شدند.

قیام توسط نیروهای گارد جمهوری و فرقه رجوی به شدت سرکوب گردید. صدام حسین یکسال بعد در جریان یک سخنرانی در شهر بعقوبه مرکز استان دیالی گفت ما حکومت مان را مدیون مردان مجاهد ایرانی می دانیم که به موقع شمشیرهایشان را بیرون کشیدند.

بعدها رجوی با تکرار این صحبت صدام به آن افتخار می کرد. نیروهای نظامی رجوی با تانک و توپخانه شهرهای کردنشین کفری، کلار، طوز و  خرماطو را درهم کوبیدند و دهها نفر از مردم کشته ومجروح شدند . در سه راهی شهر کفری، نیروهای رجوی با سلاح سنگین ضدهوایی ۲۳ میلیمتری دولول باشلیک به یک مینی بوس حامل شهروندان عراقی نزدیک به ۲۰ نفر را درآن سوزانده و جزغاله کردند. درشهر کربلا نیروهای گارد جمهوری براساس اطلاعات گشتی های فرقه رجوی این شهر را به ویرانه ای تبدیل کردند که دراین میان چند گلوله تانک به حرم امام حسین(ع) نیز اصابت کرد . درشهر کربلا یک واحد گشت اطلاعاتی فرقه که کارش شناسایی انقلابیون عراقی بود توسط مردم شناسایی و دستگیرشدند که از سرنوشت آنها اطلاعی به دست نیامد.

صدام حسین برای این خوش خدمتی فرقه در سرکوب قیام مردم عراق مقررکرد تا  20 درصد از درآمد نفت را به حساب های فرقه واریزشود.

حال جالب است همین فرقه در طی روزهای اخیر مدعی حمایت از قیام مردم عراق شده است و برایشان یقه چاک می دهد باید  پرسید که چه تفاوتی بین قیام مردم عراق برعلیه رژیم صدام در سال ۱۹۹۱ با اکنون وجود دارد؟ واینکه آیا اگر همچنان صدام برمسند قدرت بود از قیام مردم عراق حمایت می کردید؟ البته پاسخ برای هرناظر بی طرفی که با ماهیت این فرقه آشناست مشخص است . فرقه رجوی همانطور که درسال ۱۹۹۱ از منافع صدام درقبال مردم حمایت می کرد اکنون نیز درپشت اشک تمساخ ریختن هایش برای قیام مردم عراق منافع آمریکا و رژیم سعودی نهفته و بدنبال این است که با گل آلود کردن اعتراضات صنفی وبه حق مردم عراق برای ترامپ و بن سلاخ ماهی بگیرد که صدالبته  تقلاهای مذبوحانه ایی  بیش نخواهد بود وهمانند همیشه بور و روسیاه خواهند شد.

یادداشت از: علی اکرامی

انتهای پیام / انجمن نجات خوزستان

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=22557