• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

سرفصل خیانت‌های فرقه رجوی در جنگ تحمیلی

  • کد خبر : 22430
  • 27 سپتامبر 2023 - 12:45

هفته دفاع مقدس هر سال یادآور ایثارها و از جان گذشتگی‌هایی است که در برابر دشمن متجاوز خارجی انجام شد و در نهایت منتهی به پیروزی قهرمانانه ایران در برابر رژیم بعثی عراق شد که از حمایت همه جانبه خارجی برخوردار بود.

به گزارش فراق، با این حال این هفته می تواند یادآوری کننده خیانت‌های جمعی دیگر نیز باشد که از ملیت خود دست کشیدند. چشم بر روی غیرت ملی و دفاع از آب و خاک خود بستند و متحد دشمن متجاوز برای ضربه زدن به مردمی شدند که هم خون و هم خاک شان بودند.

مجموعه خیانت هایی که فرقه رجوی در جریان جنگ تحمیلی انجام دادند، خود موضوع مفصلی است که هرچند نمی تواند ایثارگری سلحشورانه جوانان ایرانی را تحت الشعاع قرار دهد، اما نشان می‌دهد که عده ای، به خاطر رسیدن به قدرت و ثروت، حاضرند دست به هرکاری بزنند، به کشور خود پشت کنند و متحد دشمنی قرار گیرند که برادران و خواهرانشان را به خاک و خون کشیدند.

در ادامه، به سرفصل های برخی از مهمترین خیانت هایی که فرقه رجوی در هشت سال جنگ تحمیلی علیه کشورمان صورت داد، اشاره می شود:

۱- ایجاد بی ثباتی داخلی: مجاهدین خلق اولین رفتاری را که در قبال تجاوز خارجی از خود نشان دادند، بی ثبات سازی داخلی کشور بود، به گونه ای که پیش از حمله صدام، بسیاری از نیروهای نظامی درگیر برخورد با شورش های کوری بودند که رجوی‌ها ایجاد کرده بودند. جریان نفاق نه فقط در مرزهای غربی، تحرکات تجزیه طلبانه را سامان می داد، بلکه در قلب پایتخت سعی می کرد کشور را دچار نوعی جنگ داخلی کند که اوج آن در ماجرای خرداد ۱۳۶۰ بود.

۲- تفرقه افکنی میان مسئولان نظام: فرقه رجوی افزون بر این موجی از تفرقه افکنی را در میان مسئولان رده بالای نظام ایجاد کرده و با شایعه پراکنی و ایجاد خبرسازی های رسانه ای جهت دار، رئیس جمهور وقت و مجلس و رئیس آن زمان دستگاه قضا را دچار درگیری سیاسی کرده بود. این روند در نهایت باعث شد تا در نهایت نمایندگان مجلس رئیس جمهور را عزل کنند.

۳- ترورهای کور: رجوی ها همزمان با آغاز جنگ تحمیلی، جوانانی را که می توانستند رزمندگانی غیور در جبهه ها باشند را ترور می کردند. بخش عمده ای از نزدیک به ۱۷هزار شهید ترور در ایران، جوانان انقلابی بودند که در سالهای نخست آغاز جنگ از سوی فرقه ترور شده و نتوانستند در کنار هم رزمانشان در جبهه ها علیه رژیم بعثی عراق بجنگند.

۴- ترورهای هدفمند: در کنار ترورهای کور، منافقین با سازماندهی ترورهای هدفمند، بسیاری از مسئولان عالیرتبه کشور را به شهادت رساندند. این اقدام، با هدف تضعیف ایران در جبهه داخلی انجام شد. رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس دستگاه قضایی و بسیاری از نمایندگان مجلس در همین راستا از سوی فرقه به شهادت رسیدند.

۵- جاسوسی: همزمان با جنگ تحمیلی، رجوی در داخل کشور برای جاسوسی و افشای اسرار نظامی ایران تلاش می کردند. این اتفاق پس از آن اوج گرفت که مسعود رجوی در دیدار با رئیس جمهور مخلوع عراق با او بیعت کرد و در کنار بغداد علیه کشورمان وارد جنگ نظامی شد. مجموعه تلاش های جاسوسی رجوی ها در نهایت باعث شد تا رزمندگان ایرانی در برخی عملیات ها دچار مشکل شده و صدها شهید را تقدیم انقلاب کنند.

۶- عملیات مستقیم نظامی: و در نهایت رجوی‌ها از طریق حمله مستقیم نظامی به ایران که در ماه های پایانی جنگ صورت گرفت، باعث شد تا تردیدی در وطن فروشی این افراد برای افکارعمومی باقی نماند. آنها که در عملیات «فروغ جاویدان»، رویای فتح تهران را در سر داشتند، در نهایت با عملیات مرصاد رزمندگان ایرانی، دچار غافلگیری شده و چنان شکست خوردند که پس از آن در حفظ موقعیت خود به عنوان یک سازمان تروریستی موثر دچار مشکل شدند.

به این ترتیب با توجه به تجربه رفتار رجوی ها در جنگ تحمیلی می توان به این نتیجه رسید که همیشه در تاریخ انقلاب در کنار ایثارگری و فداکاری عده ای، دیگرانی نیز بودند که رفتاری خرابکارانه داشته و به عنوان پیمانکار تروریستی دولتهای متخاصم، علیه مردم خود رفتاری شرم آور صورت دادند. آنها کسانی هستند که تاریخ درباره خیانت هایشان گواه داده و هیچ گاه نخواهند توانست از رفتار منافقانه خود دفاع کنند.

یادداشت از: دکتر مصطفی انتظاری‌هروی

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=22430

نوشته های مشابه

28مارس
تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند
روایت یک شاهد عینی از جنایت‌های فرقه ضدخانواده رجوی در حق کودکان اشرف

تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند

26مارس
اینجا آرام باشید و بیرون شورشی
مروری بر قوانین و استراتژی‌های رجوی ساخته

اینجا آرام باشید و بیرون شورشی