• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

فرو رفتن فرقه رجوی در باتلاق مثلت آمریکایی، اسرائیلی،  سعودی / حیات فرقه وابسته به کشورهای دیکتاتوری است

  • کد خبر : 20532
  • 07 می 2019 - 13:36

گذران حیات و  فعالیت فرقه رجوی حداقل در طی چهار دهه گذشته بر پایه مزدوری و  دریافت کمک های هنگفت میلیون دلاری از کشورهای دیکتاتوری چون دولت صدام و سعودی امکانپذیر بوده است.

پس از سقوط صدام هم که رجوی یکی از پایه های اصلی حمایت مادی و معنویش را از دست داد به سرعت در مرداب پیوستن به ائتلاف آمریکا، اسرائیل و عربستان فرو رفت.

فرورفتن در باتلاقی که  وابستگی مالی  و محتوایی آن  بیش از دوره های دیگر آشکار می شود.سال ۱۳۹۷ یک منبع خبری عربی اعلام کرد که فرقه رجوی ماهانه ۸۲ میلیون دلار از دولت سعودی کمک مالی دریافت می کند.  این خبر در کنار حمایت  سایت هایی  چون العربیه و  مقاماتی چون ترکی الفیصل رئیس پیشین  سازمان اطلاعات عربستان  مسبوق به سابقه  و بسیار محتمل است. چون حمایت هایی که کما بیش در سال های گذشته نیز وجود داشته است .

به عنوان نمونه  رجوی در سفر  به عربستان  در سال ۱۳۶۶ که با حمایت  دولت وقت سعودی انجام شد. هنگام برگشت  حدود سه تن طلا و  بیش از  دو چمدان ساعت های رولکس طلا  و انبوهی هدایای گران قیمت بخاطر همکاری و اقدامات خرابکارانه تروریستی علیه ایران بعنوان   پیشکش و  دست مریزاد تحویل گرفت.

کارنامه رسوایی های مالی رجوی در زمان حضور در عراق  با سقوط دولت صدام و انتشار فیلم های دریافت پول از استخبارات عراق و مستندات غیر قابل انکار افشا شد و   افشاگری مستند آقای حسین نژاد یکی از اعضای جدا شده که قبلا  مترجم ارشد بخش روابط و دیپلماسی سازمان بود، حکم تایید دیگری بر وابستگی مالی فرقه رجوی به دولت های خارجی زد.   حسین نژاد در مصاحبه های متعددی  شرح داد:

طی توافقات به عمل آمده بین سران فرقه و مسئولین عراقی درسال ۱۹۸۷ مقرر گردید علاوه بر کمک های تسلیحاتی و لجستیکی ، روزانه۵۰ هزار بشکه نفت عراق به فرقه رجوی اختصاص یابد ( تولید روزانه نفت عراق در آن سال ها بیش از ۲ میلیون بشکه نفت در روز بوده است) . پس از اشغال کویت و روبرو شدن رژیم بعثی عراق با تحریمات نفتی ، رجوی برای خوش خدمتی هر چه بیشتر به پدر خوانده خود ، سعی کرد از طریق شرکتهای پوششی فرقه ، تولیدات نفتی عراق را دربازارهای جهانی بفروش برساند ، در عوض نیز صدام حسین سهمیه اختصاصی فرقه را تا حد ۷۰ هزار بشکه در روز و سپس تا سقف  ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داد . قیمت هر بشکه نفت در فاصله سال های ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۲ میلادی بین ۳۰ تا ۷۸ دلاربوده است  که بطورمیانگین، رجوی روزانه بین ۳ تا ۴ میلیون دلار فقط ازقِبَل قراردادهای نفتی دریافت می کرد.

در حقیقت یک شریان مالی  به مدت ۱۵ سال حاصل خون و رنج مردم عراق  به جیب فرقه رجوی می ریخت ، تا آنجا که رجوی توانست با پول حاصل از آن ، دست به  سرمایه گذاریهای کلان اقتصادی زده و شرکتهای تجاری با اسامی پوششی ایجاد کند.

(از  این مبالغ گسترده دریافتی منافقین تنها  یک قلم در جریان حمله پلیس فرانسه  در سال ۱۳۸۲(۲۰۰۳ شمسی) مبلغ ۷ میلیون دلار نقد در اتاق خواب مریم قجر کشف شد.  ۵میلیون دلار در بین اعضا مستقر در کمپ اشرف توزیع و پنهان شد و بیش از دو میلیون دلار هنگام انتقال از عراق به سوریه توسط یکی از اعضا بوسیله پلیس مرزی کشف و ضبط شد)

پس از آن در دهه ۱۳۹۰کمک های  جاسوسی منافقین  در ارائه اطلاعات از حضور شهروندان و تاجران ایرانی در عراق و … گسترش بیشتری پیدا کرد  تا آنجا که در زمان حضور آمریکایی ها در  عراق علاوه بر تهیه  جا و مکان اختصاصی امن و مجانی در کمپ اشرف برای  آنان، جلسات ثابت هفتگی به منظور ارائه  نوکری و  گزارشات جاسوسی برپا می شد. و سرانجام در سال ۲۰۱۳ میلادی در پی فشارهای مقامات عراقی برای خروج  فرقه  از این کشور، آمریکا در نهایت مجبور شد سران آلبانی را به پذیرش عناصر این گروهک تروریستی متقاعد کند.

دولت  آلبانی با دریافت کمک ۲۰ میلیون دلاری با  پذیرش منافقین موافقت نمود. علاوه براین جهت انتقال  اعضا از کشور عراق به آلبانی  مبلغ یک میلیون دلار تسهیلات با   فشار لابی های امریکایی  توسط سازمان ملل و کمیسیاریا به  گروه رجوی  پرداخت شد.گروهی که  مدعی است مبدا کمک ها و اموالش قلک های کودکان و کمک های مالی هواداران است.

پس از اخراج به کشور آلبانی و استقرار در کشوری که همه گونه تحت سلطه آمریکاست شروع به تهیه اموال و استقرار و محکم کردن موقعیت خویش در ادامه  سلسله مزدوری ها و نوکری ها نمودند.

برخی از روزنامه های معتبر  از جمله  روزنامه انگلیسی  ایندپندنت، درباره وضعیت مالی و استقراری منافقین در آلبانی چنین نوشته :  آنها ابتدا  با پرداخت ۱۳ میلیون دلار اقدام به خرید ۲۰۰هزار متر مربع زمین در نزدیکی شهرک مانزا نموده و سپس ۱۴۰ هزار مترمربع دیگر به آن افزودند و همچنان به خرید ملک در آنجا ادامه می دهند.  در زمینی به مساحت ۳۴۰ هزار متر مربع (۳۴ هکتار) بر دامنه یک کوه در آلبانی، یک منطقه به شدت امنیتی ایجاد کرده اند  و با خرج پول‌های هنگفت، یک شبکه مخابراتی به راه انداخته و به منظور تأثیرگذاری بر مباحث مربوط به ایران (در سطح بین‌الملل) عملیات اطلاعاتی گمراه‌کننده را سازماندهی می‌کنند

یک شرکت خصوصی آلبانیایی  نیز با دریافت صدها هزار دلار مسئول تأمین امنیت اردوگاه است و نیروهای مسلح را در شیفت‌های ۶‌ساعته مأمور مراقبت از این اردوگاه کرده است.

بر اساس اظهارات  یک  خبرنگار آلبانیایی به نام «جرگی تاناسی»، آنها همچنان به خرید ملک در آلبانی ادامه می‌دهد و قبوض سنگین آب، برق و اینترنت را به صورت نقدی پرداخت می‌کند.

عناصر این گروه تروریستی بیشتر خریدهای خود را با پول نقد و دلارهای بسیار نو و تانخورده انجام می‌دهند و از مراجعه به بانک و صرافی‌ها خودداری می‌کنند تا ردّی از مبادلات مالی از خود به جا نگذارند.

این خبرنگار می‌افزاید: آنها قبض‌های خود را به‌موقع پرداخت و از مغازه‌های کوچک خرید می‌کنند. آنها همیشه پول نقد پرداخت می‌کنند و از کارت‌های باتکی استفاده نمی‌کنند. آنها از خود ردّی به جا نمی‌گذارند
این خبرنگار در ادامه  تحقیقات خود متوجه شده  که منافقین فقط در یک قلم خرید اختصاصی  از یک شرکت آلبانیایی ۱۷۰۰ دستگاه رایانه لنوو و مانیتور خریداری کرده‌اند و هزینه آنها را به صورت نقدی پرداخت کردند.

نوشته مریم سنجابی

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=20532