• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

در نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود: نشست بررسی کتاب «تقی شهرام به روایت اسناد»

  • کد خبر : 20406
  • 28 آوریل 2019 - 12:34

کتاب «تقی شهرام به روایت اسناد» با حضور دست‌اندرکاران تولید این کتاب در سی و دومین نمایشگاه تاب تهران برگزار معرفی و بررسی می‌شود.

به گزارش فراق به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، نشست بررسی و معرفی کتاب «تقی شهرام به روایت اسناد» با حضور محمدحسن روزی‌طلب معاون اسناد و کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی، احمدرضا کریمی نویسنده کتاب، مرتضی جودی تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس و محمد رحمانی پژوهشگر برگزار می‌شود.علاقمندان می‌توانند برای حضور در نشست بررسی و معرفی کتاب «تقی شهرام به روایت اسناد» ساعت ۱۵ روز دوشنبه (۹ اردیبهشت‌ماه) به غرفه مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به آدرس مصلای تهران، شبستان اصلی، راهروی ۱۲، غرفه ۱ مراجعه کنند.

انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی برای نخستین‌ بار روایتی از رئیس سازمان منافقین در سال‌های ۵۲ تا ۵۷ را در کتابی با عنوان «تقی شهرام به روایت اسناد» در یک جلد به چاپ رساند.

احمدرضا کریمی نویسنده این کتاب، در نوشتار خود از بازداشت و فرار تقی شهرام از زندان ساری می‌گوید و داستان را تا دستگیری و محاکمه او در دستگاه قضائی جمهوری اسلامی و صدور حکم اعدام به‌دلیل جنایت در سال ۶۲ ادامه می‌دهد.

کتاب «تقی شهرام به روایت اسناد» بر اسناد تحلیلی و قاطع از ساواک، دادگاه‌های انقلاب و خود سازمان منافقین و اعترافات آن‌ها استوار است که در غرفه مرکز اسناد انقلاب اسلامی به فروش می‌رسد.

تشابه تاکتیک‌ها و ترفندهای شهرام در دهه ۵۰ و مسعود رجوی در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ از مباحث برجسته این کتاب است.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=20406