• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
پایگاه خبری-تحلیلی فراق به مناسبت روز مبارزه با تروریسم منتشر می کند

دانلود فیلم‌های ایران و جهان با موضوع تروریسم و افراط‌گرایی

  • کد خبر : 12262
  • 30 آگوست 2023 - 13:14
فیلم های حوزه تروریسم گستره وسیعی دارند و به درک بهتر اصطلاحاتی مانند تروریسم سایبری، تروریسم دولتی، تروریسم بیولوژیک و … برای مخاطبان کمک می کند.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق در لیست معرفی شده زیر، فیلم های تخیلی یا داستانی با رویکرد تروریسم جایی ندارند، بر این اساس تمامی فیلم ها در یکی از این قالب ها قرار می گیرند: بازسازی تاریخی یک رویداد تروریستی که قبلا اتفاق افتاده است-فیلم هایی که به بررسی ماهیت و عملکرد یک فرقه یا گروه تروریستی پرداخته اند-فیلم هایی که به تفسیر معنایی و درک بهتر هر یک از زیرمجموعه های تروریسم مانند تروریسم سایبری، تروریسم دولتی، تروریسم بیولوژیک و … کمک کننددر این رابطه ذکر چند مورد ضروری است:

  • اکثر فیلم ها قابلیت دانلود دارند مگر آن دسته از فیلم هایی که یا دارای محتوای غیراخلاقی و مغایر با شان و فرهنگ عمومی جامعه باشند و یا حق پخش فیلم برای تهیه کننده آن محفوظ باشد. لذا تمامی فیلم ها با نسخه اصلی و بدون حذفیات ارائه شده اند.
  • برای بررسی دقیق تر مخاطبان سعی شده فیلم ها را در قالب کشورها تقسیم بندی نماییم، به عنوان مثال فیلم های در رابطه با طالبان در زیرمجموعه افغانستان قرار می گیرند و فیلم های در رابطه با سازمان مجاهدین خلق(منافقین) در زیرمجموعه ایران قرار می گیرند.
  • فراق محتوای داستانی روایت شده همه فیلم ها را تایید نمی کند و ممکن است در برخی از فیلم ها بزرگنمایی و یا وارونه سازی واقعیت رخ داده باشد. لذا معرفی این فیلم ها فقط برای استفاده پژوهشگران بوده است و بررسی صحت تاریخی و موضوعی فیلم ها بر عهده محققان و مخاطبان عزیز می باشد.
  • امکان دارد فیلم های دیگری نیز وجود داشته باشند که در لیست زیر قرار نگرفته باشند، در این صورت لطفا از طریق ارسال پیام در انتهای همین صفحه ما را مطلع سازید تا آرشیو فیلم ها غنی تر گردد.
  • فیلم های معاصر و مستندهای تلویزیونی در این لیست قرار نگرفته اند و به آن ها به طور مجزا در منوی سمت چپ سایت فراق در دسترس است.
  • کیفیت تمامی فیلم های قابل دانلود با وسواس و بررسی دقیق جزو بهترین ها در اینترنت می باشد، همچنین در مورد فیلم های خارجی اولویت با نسخه دوبله می باشد و در صورتیکه نسخه دوبله موجود نباشد فیلم با زبان اصلی ارائه شده است.

توضیح مهم: این فیلم ها به شبکه فیلم شاتل لند لینک شده و برای مشترکین این سرویس دهنده فعال است، علاقمندان به دیدن این فیلم ها با جستجو در اینترنت یا خرید اشتراک از سایر شبکه های خانگی می توانند آن ها را ببینند.

  • نام فیلم فارسی: از فریاد تا ترور
  • نام فیلم انگلیسی: From scream to terror
  • موضوع: جنبش های چریکی دهه ۵۰

نویسنده و کارگردان: منصور تهرانی

بازیگران: مصطفی طاری، فریده ورجاور، مازیار بازیاران، تورج مهرزاد، عزت الله رمضانی فر، ایرج رضایی، مسعود طلایی

سال ساخت: ۱۳۵۹ شمسی – ۱۹۸۰ میلادی

زبان: فارسی

محصول کشور: ایران

ژانر: حادثه ای

امتیاز IMDB: 5.7

خلاصه داستان: سه دوست قدیمی ـ حسین، داوود و رضا ـ پس از پانزده سال یکدیگر را می یابند. حسین در دام اعتیاد گرفتار است، داوود راننده ی خصوصی رئیس دادرسی ارتش است و رضا عضو یک گروه زیرزمینی مسلح است. رضا وظیفه دارد که رئیس دادرسی ارتش را ترور کند. حسین، بر اثر اعتیاد تنها و رنجور در خیابان جمشید می میرد. داوود در عملیاتی که رضا و گروهش برای ترور تیمسار انجام می دهند کشته می شود و رضا، که زخمی شده است، از راه جوی آب از مهلکه می گریزد.

توضیح: فیلم از فریاد تا ترور در واقع نگاهی انداخته به ایدئولوژی گروه های چریکی با مشی کمونیستی در دهه ۵۰ شمسی، گروه هایی که تصور می کردند رسیدن به رستگاری واقعی در ساختن جهان بدون طبقاتی و یکدست میسر خواهد بود. عمده شهرت این فیلم بخاطر سرود متن فیلم با عنوان “یار دبستانی” با صدای فریدون فروغی است.

لینک دانلود: کیفیت SD (720×576) – حجم ۱ گیگابایت


  • نام فیلم فارسی: توجیه
  • نام فیلم انگلیسی: Towjeeh
  • موضوع: جنبش های چریکی دهه ۵۰

کارگردان: منوچهر حقانی پرست

نویسنده: محسن مخملباف

بازیگران: علی حسامی، تاجبخش فناییان، عباس نوذری، جعفر دهقان، رضا چراغی، حسن خسرو جردی، مجید مجیدی

سال ساخت: ۱۳۶۰ شمسی – ۱۹۸۱ میلادی

زبان: فارسی

محصول کشور: ایران

ژانر: حادثه ای

امتیاز IMDB: 2.6

خلاصه داستان: در دوران حکومت پهلوی نیکسون رئیس جمهور وقت آمریکا قصد سفر به ایران را دارد و یک گروه مخالف رژیم نیزقصد دارند بمبی را به نشانه مخالفت با آمدن نیسکون در یک اداره منفجر کنند. اما یک عضو مسلمان گروه با این حرکت مخالفت می کند. در ادامه ماجرا ساواک همه گروه را دستگیر می کند، اما جوان مسلمان برای جلوگیری از آسیب دیدن مردم در جریان انفجار بمب خود، مأمورین ساواک و گروه را از میان می برد.

توضیح: این فیلم به نقد اقدامات مسلحانه گروه های چریکی در دوران پهلوی مانند چریک های فدایی خلق و منافقین پرداخته است و ضمن اشاره به صدمات جبران ناپذیری که این گروهک ها در مسیر انقلاب و مبارزان مسلمان بوجود آوردند عملا بی اثر بودن این اقدامات را در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی به تصویر می کشد، چراکه در زمان انقلاب تمامی گروهک های مسلح یا توسط رژیم پهلوی متلاشی شده بودند و یا تمام سران آنها در زندان به سر می بردند.

لینک دانلود: کیفیت SD (720×576) – حجم: ۷۳۹ مگابایت


  • نام فیلم فارسی: برنج خونینبرنج خونین
  • نام فیلم انگلیسی: Bloody Rice
  • موضوع: تروریسم بیولوژیک

کارگردان: اسدالله نیک نژاد

نویسنده: امیر قوی دل

سال ساخت: ۱۳۶۰ شمسی – ۱۹۸۱ میلادی

زبان: فارسی

محصول کشور: ایران

ژانر: حادثه ای – اجتماعی

امتیاز IMDB: 6.2

بازیگران: مصطفی لاجوردی، مرتضی نیکخواه، ایرج نیک خواه، جوانه ساعی، کیومرث ملک مطیعی

خلاصه داستان: گروهی از کارگزاران دولت با توطئه ی آمریکایی ها برای نابود کردن مزارع برنج در شالی زارها، کرم ساقه خوار رها می کنند. هدف آنان افزایش واردات برنج است. مهندسی به نام حمید از موضوع مطلع می شود و دوستش، مهندس نادری، را نیز در جریان می گذارد. به زودی عوامل امنیتی حمید را به قتل می رسانند. مهندس نادری روستائیان را در مبارزه با کرم ساقه خوار آموزش می دهد. مأموران قصد دارند او را نیز به قتل برسانند. مهندس نادری از مهلکه می گریزد. همسرش که با کارهای او مخالف است، از او جدا می شود. از سوی دیگر مهندس جوان را که برای دادخواهی با وزیر کشاورزی ملاقات کرده به زندان می اندازد. پس از سپری شدن دوره ی محکومیت، مهندس همچنان جانب کشاورزان را می گیرد، اما سرانجام او را به قتل می رسانند.

توضیح: این فیلم یک فیلم داستانی است اما از آنجا که به درک بهتر مفهوم “تروریسم بیولوژیک” کمک می کند در این لیست قرار گرفته است.

لینک دانلود: کیفیت SD (720×576) – حجم : ۷۰۷ مگابایت


  • نام فیلم فارسی: خانه عنکبوت
  • نام فیلم انگلیسی: The house of spider
  • موضوع: حمله نظامی آمریکا به طبس

کارگردان: علیرضا داوودنژاد

نویسنده: مسعود بهنود – علیرضا داوودنژاد

سال ساخت: ۱۳۶۲ شمسی – ۱۹۸۳ میلادی

زبان: فارسی

محصول کشور: ایران

ژانر: حادثه ای – اجتماعی

امتیاز IMDB: 6.1

بازیگران: جمشید مشایخی، عزت الله انتظامی، داوود رشیدی، مسعود بهنود، محمدرضا داوودنژاد

خلاصه داستان: پس از انقلاب، در بحبوحه ی ماجرای حمله ی نظامی طبس، چهار مرد (تقی نیا، کامران، ثابتیان و تیمسار)، که وابستگی هایی به نظام سرنگون شده ی سلطنتی دارند، در ویلایی گرد آمده اند و در انتظارند تا کودتا پیروز شود. حمله ی نظامی طبس شکست می خورد و چهار مرد مستأصل از وضع خود و ترس از گرفتار شدن دیوانه وار به جان هم می افتند و یکدیگر را از پا در می آورند.

لینک دانلود: کیفیت VCDRIP – حجم ۵۶۵ مگابایت


  • نام فیلم فارسی: ریشه در خون ریشه در خون
  • نام فیلم انگلیسی: Rishe dar khoon
  • موضوع: تروریسم فرهنگی

کارگردان: سیروس الوند

نویسنده: محمد دیهیمی

سال ساخت: ۱۳۶۳ شمسی – ۱۹۸۴ میلادی

زبان: فارسی

محصول کشور: ایران

ژانر: حادثه ای

امتیاز IMDB: هنوز امتیازی ثبت نشده

بازیگران: فرامرز قریبیان، اکبر زنجانپور، حمید طاعتی، نعمت الله گرجی، جهانگیر الماسی

خلاصه داستان: جوانی به نام حجت، که بر ضد قانون کاپیتولاسیون فعالیت می کند، قرار است به همراه رسول از روستایی به روستای دیگر منتقل شود. حجت در حمله مأموران کشته می شود، اما قبل از مرگ کیف حامل اسناد خود را به رسول می دهد تا به روستای کلارآباد برساند، رسول، که زخمی شده، به جنگل می گریزد و در کلبه پیرمردی به نام شیرعلی، که با نهضت جنگل مرتبط بوده است، پناه می گیرد. مأموران راه که می خواهند برای راه سازی کلبه شیرعلی را ویران کنند به او بدگمان می شوند و زیر نظرش می گیرند. شیرعلی رسول را یاری می دهد تا فرار کند و خود با گلوله مأموران از پا درمی آید .

توضیح: قانون کاپیتولاسیون که به آن «قضاوت کنسولی» نیز می‌گویند، در حقوق بین‌الملل به معنای هر گونه موافقت‌نامه‌ای است که در آن کشوری به کشور دیگر پروانه می‌دهد که از قوانین قضایی خود برای اتباع خود که در داخل مرزهای آن کشور زندگی می‌کنند استفاده کند. این قانون به مثابه “تروریسم فرهنگی” برای کشور تابعه می باشد چراکه معمولا احکام مجرمان قضایی با جرم به وقوع پیوسته همخوانی ندارد.

دانلود فیلم: کیفیت SD (720×576) – حجم: ۸۰۶ مگابایت


  • نام فیلم فارسی: بایکوت
  • نام فیلم انگلیسی: Boycott
  • موضوع: نقد ایدئولوژی مارکسیسم

نویسنده و کارگردان: محسن مخملباف

سال ساخت: ۱۳۶۴ شمسی – ۱۹۸۵ میلادی

زبان: فارسی

محصول کشور: ایران

ژانر: اجتماعی – فلسفی

امتیاز IMDB: 5.9

بازیگران: مجید مجیدی، محمد کاسبی، زهره سرمدی، اردلان شجاع کاوه، علی اکبر کردبچه

خلاصه داستان: جوانی به نام واله که عضو سازمان سیاسی چپگراست توسط مأموران ساواک دستگیر می شود. آن چه در زندان بر او می گذرد، یادآوری برخوردهایش در خارج از زندان با اعضای گروهش و همچنین زن و شوهر مسلمانی که آن ها هم علیه رژیم شاه مبارزه می کنند، بتدریج پرسش های او را درباره ی ایدئولوژیش بیشتر می کند. بالاخره واله به جوخه ی اعدام سپرده می شود در حالی که در عقیده خود دچار تردید شده ولی هم فکرهای او تلاش می کنند تا با اعدام شدن او، یک قهرمان دیگر به نفع خودشان بسازند.

توضیح: پوچگرایی و بی هویتی حاصل از عدم اعتقاد به معاد و زندگی توحیدی؛ این پیامی است که محسن مخملباف در فیلم بایکوت قصد در انتقال آن دارد. از آنجا که مشی تمامی گروه های چریکی و تروریستی ظهور یافته در دهه ۵۰ بر اساس ایدئولوژی و مکتب مارکسیسم بنا نهاده شده اند، تماشای این فیلم می تواند به شناخت بهتر از این گروهک ها و خط فکری آنها کمک نماید.

لینک دانلود: کیفیت SD (720×576) – حجم ۸۳۲ مگابایت


  • نام فیلم فارسی: توهم
  • نام فیلم انگلیسی: Tavahom
  • موضوع: سازمان مجاهدین خلق

نویسنده و کارگردان: سعید حاجی میری

سال ساخت: ۱۳۶۴ شمسی – ۱۹۸۵ میلادی

زبان: فارسی

محصول کشور: ایران

ژانر: حادثه ای

امتیاز IMDB: ندارد

بازیگران: جلیل فرجاد، سید محمد رضا عالی پیام، ملیحه نظری، علی جاویدان، رضا بنفشه خواه

شرح داستان: دو تن از اعضای «سازمان مجاهدین» در یک خانه تیمی پناه گرفته اند. یکی از آنها نسبت به مواضع فکری وسیاسی سازمان تردید دارد، اما دیگری همچنان بر ادامه راه راسخ است آن دو به دنبال حادثه ای خیال می کنند که به محاصره نیروی انتظامی گرفتار شده اند، تلاش می کنند تا اسناد درون سازمانی را در آتش بسوزانند و با نیروهایی که به آن‌ ها هجوم آورده اند مقابله کنند. در این کشاکش آن که نسبت به سازمان در تردید است، می گریزد و دیگری دوست رابط خود را که وارد خانه شده است به اشتباه از پا در می آورد.

توضیح: این فیلم اولین فیلمی است که با موضوع سازمان مجاهدین خلق(منافقین) پس از انقلاب اسلامی ایران تولید شده است.

لینک دانلود: کیفیت SD


  • نام فیلم فارسی: تیرباران
  • نام فیلم انگلیسی: Death by shooting
  • موضوع: ترور حسنعلی منصور

نویسنده و کارگردان: علی اصغر شادروان

سال ساخت: ۱۳۶۵ شمسی – ۱۹۸۶ میلادی

محصول کشور: ایران

زبان: فارسی

ژانر: حادثه ای – تاریخی

امتیاز IMDB: 4.3

بازیگران: مجید مجیدی، جعفر دهقان، رضا چراغی

خلاصه داستان: بهمن ماه سال ۱۳۴۳ محمد اندرزگو به همراه چند تن دیگر روبروی ساختمان مجلس منتظر می شوند تا حسنعلی منصور را ترور کنند. ترور با موفقیت انجام می شود، اما مأموران با تجسس بسیار همه ی عاملین ترور به جز سیدعلی اندرزگو را دستگیر و اعدام می کنند. مأمورین ساواک به دنبال اندرزگو هستند چرا که او را از طراحان اصلی ترور می دانند، اما سیدعلی اندرزگو در لباس مبدل به مبارزه ادامه می دهد و چند بار تا مرز دستگیری می رسد، ولیکن باز نجات می یابد و هر بار مجبور می شود به همراه خانواده به شهری یا روستایی دیگر برود. آخرین بار مأمورین ساواک محل زندگی او را محاصره می کنند و سیدعلی اندرزگو بعد از یک درگیری مسلحانه ی سخت، به شهادت می رسد.

لینک دانلود: کیفیت SD (720×576) – حجم ۶۸۹ مگابایت


  • نام فیلم فارسی: دست نوشته ها
  • نام فیلم انگلیسی:Hand writings
  • موضوع: سازمان مجاهدین خلق

کارگردان: مهرزاد مینویی

نویسنده: بهروز افخمی

سال ساخت: ۱۳۶۵ شمسی – ۱۹۸۶ میلادی

زبان: فارسی

محصول کشور: ایران

ژانر: حادثه ای

امتیاز IMDB: ندارد

بازیگران: جلیل فرجاد، امیر وطن زاد، منوره جوهری، شاپور بخشایی، بهنام شفیعی، محمد نگین

شرح داستان: حسین معتمد، که قبلاً عضو کمیته انقلاب اسلامی بوده، به دلیل نقض مقررات از کمیته اخراج شده و حالا راننده تاکسی است. جرم او این بوده که در جریان یک تعقیب و گریز، از اتومبیل شخصی یک رهگذر استفاده کرده و بعد همین موضوع منجر به خسارات جانی و مالی شده است. از یک خانه تیمی سندی به دست می آید که نشان می دهد نقشه ترور حسین معتمد کشیده شده است. کمی قبل از آن، جوانی به نام منصور انتصاری به معتمد مراجعه می کند و می گوید که مأمور اجرای طرح ترور اوست، اما چون خودش از سازمان بریده، حاضر به کار نیست. او قصد دارد اطلاعاتش را در اختیار معتمد بگذارد، اما آنچه می داند، کمکی به یافتن سرنخ مطمئنی نمی کند. معتمد اجازه می دهد که منصور به نقش خود در سازمان ادامه دهد تا با تعقیب او بتواند سرنخ های بیشتری پیدا کند. در همان حال، کمیته نیز که در تعقیب ماجراست، معتمد را از دخالت در موضوع برحذر می دارد تا قانون، خود به موضوع رسیدگی کند. منصور توسط سازمان کشته، و معتمد دستگیر و به یک خانه تیمی برده می شود. خانه توسط مأموران کمیته محاصره می شود. معتمد به کمک یکی از توابین که در خانه تیمی نفوذ کرده از داخل و مأموران کمیته از خارج، عده ای را کشته و بقیه را دستگیر و خانه را تصرف می کنند.

لینک دانلود: کیفیت SD (720×576) – حجم ۱ گیگابایت


  • نام فیلم فارسی: گزارش یک قتل
  • نام فیلم انگلیسی: Report on a murder
  • موضوع: جنبش های چریکی دهه ۵۰

کارگردان : محمدعلی نجفی

نویسنده: محمدعلی نجفی، علیرضا رئیسیان، حسن هدایت

سال ساخت: ۱۳۶۵ شمسی – ۱۹۸۶ میلادی

ژانر: اجتماعی – حادثه ای

زبان: فارسی

محصول کشور: ایران

ژانر: اجتماعی – حادثه ای

امتیاز IMDB: 6.9

بازیگران: ناصر هاشمی، اکبر زنجانپور، هما روستا

خلاصه داستان: سروان کلالی، عضو قدیمی حزب توده ایران، پس از آزادی از زندان تصمیم می گیرد کیمرام رهبر سابق سازمان نظامی حزب را که خیانت کرده و حال نیز رئیس کانون حزب رستاخیز کارخانه ذوب آهن اصفهان است به قتل برساند. او تصمیم خود رادر کوران انقلاب عملی می کند و پس از گذشت سال ها همسر و دخترش را ملاقات کند.

لینک دانلود: کیفیت TVRIP – حجم ۴۱۸ مگابایت


  • نام فیلم فارسی: توفان شن
  • نام فیلم انگلیسی:Sandy Storm
  • موضوع: تروریسم دولتی آمریکا (حمله نظامی به صحرای طبس)

کارگردان: جواد شمقدری

نویسنده: جواد شمقدری، سعید سهیلی

سال ساخت: ۱۳۷۵ شمسی – ۱۹۹۶ میلادی

ژانر: تاریخی – حادثه ای

زبان: فارسی

محصول کشور: ایران

امتیاز imdb: ندارد

بازیگران: احمد نجفی، فیروز بهجت محمدی، حسین انصاری، مهشید افشارزاده، مهناز افضلی

خلاصه داستان: پس از تسخیر سفارت آمریکا، مقامات آمریکایی تصمیم می‌گیرند برای آزادسازی گروگان‌های آمریکایی در ایران دست به اقدام نظامی بزنند. یک مأمور مخفی پنتاگون راهی ایران می‌شود تا مقدمات این حمله را مهیا کند. حمله نظامی آغاز می‌شود، اما توفان شن صحرای طبس حوادث دیگری را رقم می‌زند…

توضیح: حمله نظامی آمریکا به خاک ایران برای آزادسازی کارمندان سفارتخانه آمریکا و شکست این عملیات در صحرای طبس، رویدادی است که دولت مردان آمریکایی به شدت قصد در پاک کردن و وارونه سازی این واقعه تاریخی دارند، چنانکه در فیلم Argo محصول سال ۲۰۱۲ هالیوود مشاهده می شود با یک تحریف تاریخی، هرگز از این اتفاق حرفی به میان نیاورده شده، گویی که چنین رویدادی هرگز رخ نداده است. فیلم توفان شن، به خوبی این واقعه را تشریح می کند.

لینک دانلود: کیفیت TVRIP


  • نام فیلم فارسی: موج مرده موج مرده
  • نام فیلم انگلیسی: Dead Wave
  • موضوع: تروریسم دولتی آمریکا

نویسنده و کارگردان: ابراهیم حاتمی کیا

سال ساخت: ۱۳۷۹ شمسی – ۲۰۰۰ میلادی

ژانر: اجتماعی – حادثه ای

زبان: فارسی

محصول کشور: ایران

امتیاز IMDB: 5.9

بازیگران: پرویز پرستویی، آزیتا حاجیان، قاسم زارع، کامبیز کاشفی، پوپک گلدره

خلاصه داستان: سردار مرتضی راشد از فرماندهان نیروی دریایی که در آستانه بازنشستگی قرار دارد، درصدد گرفتن انتقام از ناو آمریکایی وینسنس می باشد. حبیب فرزند مرتضی که بعلت دوری از پدر در دوران جنگ و کمبود محبت پدری روحیات و طرز تفکری متفاوت با پدرش را دارد در حین فرار از مرز آبی کشور به همراه دختری محلی به اسم سلما توسط گارد ساحلی دستگیر می شود و پدر سختگیر و مقرراتی اش او را جهت تنبیه به کشتی سوخته میان دریا منتقل می سازد. فاطمه (همسر مرتضی) که به همراه سلما برای یافتن حبیب راهی کشتی شده بودند گرفتار طوفان می شوند که البته با نجات آن ها توسط نیروهای آمریکایی احتمال زنده بودن فاطمه و سلما قطعی می شود. راشد و یگان عملیاتی اش که در شب آخر تصدی وی بطور پنهانی قصد حمله به ناو ونیسنس را داشتند توسط نیروهای نفوذی از جمله عبدالله (برادر فاطمه) متوقف شده و عبدالله فرمانده پایگاه می شود. راشد که خود را در انجام عملیات تنها می بیند برای گرفتن انتقام با قایق حمله ور می شود.

توضیح: این فیلم اشاره ای دارد به حمله تروریستی ناو وینسنس آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس در سال ۱۳۶۷

لینک دانلود: کیفیت TVRIP – حجم ۹۲۴ مگابایت


  • نام فیلم فارسی: نیمه پنهان
  • نام فیلم انگلیسی: The Hidden Half
  • موضوع: جنبش های چپ دهه ۵۰

نویسنده و کارگردان: تهمینه میلانی

سال ساخت: ۱۳۸۰ شمسی – ۲۰۰۱ میلادی

ژانر: اجتماعی – سیاسی

زبان: فارسی

محصول کشور: ایران

امتیاز IMDB: 7.1

بازیگران: نیکی کریمی، محمد نیک بین، آتیلا پسیانی، صغری عبیسی، اکبر معزری، نازنین فراهانی

خلاصه داستان: فرشته در آستانه رسیدگی همسرش خسرو در مقام نماینده ریاست جمهوری به پرونده قضایی یک زن محکوم به اعدام، دفترچه ی خاطراتش را به او می دهد. خسرو در دفتر می خواند که فرشته که در سال های ۵۸-۵۹ دانشجو بوده، جذب گروه های سیاسی چپ می شود و به عنوان هوادار فعالیت می کند. در این شرایط به محفلی روشنفکرانه راه می یابد که گرداننده اش سردبیر یک نشریه ادبی به نام روزبه جاوید است. این آشنایی کم کم به عشقی نامعلوم می انجامد، اما او پی می برد که جاوید همسری به نام خانم جاوید دارد. فرشته با وجود تنگ تر شدن فضای سیاسی جامعه، به خاطر قولی که به خانم شفیع داده است درخواست جاوید را مبنی بر فرار از ایران و ازدواج با او نمی پذیرد. تا اینکه هفده سال بعد در حالی که مسیر زندگی اش کاملاً تغییر کرده است او را در مجلس ختم یکی از دوستانش می بیند. جاوید از فرشته گله می کند که هیچگاه فرصت دفاع از خود را به او نداد.

لینک دانلود: کیفیت VCDRIP – حجم ۸۵۵ مگابایت


  • نام فیلم فارسی: نفوذی
  • نام فیلم انگلیسی: Intrusive
  • موضوع: سازمان مجاهدین خلق(منافقین)

نویسنده و کارگردان: احمد کاوری و مهدی فیوضی

سال ساخت: ۱۳۸۷ شمسی – ۲۰۰۸ میلادی

ژانر: سیاسی، اجتماعی

زبان: فارسی

محصول کشور: ایران

امتیاز IMDB: ندارد

بازیگران: امیر جعفری، نسرین مقانلو، قاسم زارع، جمشید هاشم‌پور

خلاصه داستان: سال ۱۳۸۲، فریدون کیان فر همراه با عده‌ای دیگر از اسیران جنگی به جا مانده در عراق، به ایران باز گردانده می‌شوند. دو نفر از نیروهای اطلاعاتی و امنیتی او را به دلیل این که مشهور به جاسوسی، پیوستن به سازمان مجاهدین و نقش داشتن در شهادت عده‌ای از اسیران ایرانی بوده، بازداشت و بازجویی می‌کنند. از سوی دیگر، بدنامی فریدون برای خانواده اش هم از قدیم مشکل درست کرده و حتی ازدواج پسرش فرهاد را تحت الشعاع قرار داده بود. مأموران اطلاعاتی در صحبت با برخی از هم‌بندهای فریدون، از جمله صادق جورابچی که اکنون سرمایه دار است، و نیز داریوش یحیوی که قبلاً در عراق عضو سازمان مجاهدین بوده و بعد توبه کرده گذشته او را جویا می‌شوند. به موازات تیم دو نفره بازجوی فریدون، جانبازی کم بینا به نام ماشاءالله هم وارد حوزه کاری آنها می‌شود و…

لینک دانلود: کیفیت ۷۲۰P – حجم ۷۲۵ مگابایت


  • نام فیلم فارسی: شور شیرین
  • نام فیلم انگلیسی: Sweet Salty
  • موضوع: گروهک تروریستی کومله و دموکرات

نویسنده و کارگردان: جواد اردکانی

سال ساخت: ۱۳۸۸ شمسی – ۲۰۰۹ میلادی

ژانر: سیاسی، اجتماعی

زبان: فارسی

محصول کشور: ایران

امتیاز IMDB: ندارد

بازیگران: حمیدرضا عمارلو، رضا رویگری، جواد عزتی، علی کشوری

خلاصه داستان: افسر درجه دار جوانی به نام پوریا قصد دارد با پرستاری اهل شیراز که در پایگاه نظامی در شهر سنندج خدمت می کند، ازدواج کند. برای همین امر خانواده پوریا به سنندج مسافرت می کنند. اما در میانه راه خانواده پوریا توسط نیروهای ضد انقلاب دموکرات در کردستان اسیر می شوند و…

لینک دانلود: کیفیت ۷۲۰P – حجم ۱ گیگابایت


  • نام فیلم فارسی: به رنگ ارغوان
  • نام فیلم انگلیسی:Be range arghavan
  • موضوع: سازمان مجاهدین خلق (منافقین)

نویسنده و کارگردان: ابراهیم حاتمی کیا

سال ساخت: ۱۳۸۸ شمسی – ۲۰۰۹ میلادی

ژانر: حادثه ای

زبان: فارسی

محصول کشور: ایران

امتیاز IMDB: 6.7

بازیگران: حمید فرخ نژاد، خزر معصومی، کوروش تهامی، بهناز توکلی، رضا بابک

خلاصه داستان: “شفق” یکی از عوامل گروهک های سیاسی که اوائل انقلاب با به پا کردن آشوب از کشور گریخته اند، پس از سال ها تصمیم می گیرد برای دیدن دخترش «ارغوان» که دانشجوی دانشکده جنگلداری است مخفیانه به ایران بازگردد. یکی از مأمورین امنیتی به نام «بهزاد» به عنوان دانشجو وارد دانشکده شده و از تمامی امکانات مدرن امنیتی استفاده می کند تا با کنترل ارغوان، شفق را به دام اندازد. در این میان بین او و ارغوان رابطه ای عاطفی بوجود می آید. از طرف دیگر همکاران سیاسی شفق نیز تصمیم دارند او را ترور کنند تا به دست مأمورین امنیتی نیفتد، ‌اما….

دانلود: کیفیت HD – حجم ۸۵۲ مگابایت


  • نام فیلم فارسی: اخراجی ها ۲
  • نام فیلم انگلیسی: Deportees 2
  • موضوع: سازمان مجاهدین خلق

نویسنده و کارگردان: مسعود ده نمکی

سال ساخت: ۱۳۸۸ شمسی – ۲۰۰۹ میلادی

ژانر: کمدی

زبان: فارسی

محصول کشور: ایران

امتیاز IMDB: 2.5

بازیگران: اکبر عبدی، ارژنگ امیرفضلی، سپند امیرسلیمانی، کامبیز دیرباز، نگار فروزنده، محمدرضا شریفی نیا، امین حیایی

خلاصه داستان: اخراجی ها در عراق به اسارت گرفته شده اند، هواپیمای خانواده آنها که در حال سفر به مشهد هستند توسط اعضای سازمان مجاهدین خلق ربوده شده و به عراق فرستاده می شود، دولت عراق درخواست می کند مسافرین همگی به کشور عراق پناهنده شوند، همزمان در عراق مسابقه فوتبالی بین اسرای ایرانی و زندان بانان عراقی شکل می گیرد …

توضیح: در بخش هایی از این فیلم گذری کوتاه به برخی از خیانت های تاریخی که توسط منافقین صورت گرفته اشاره شده است، هواپیماربایی، بازجویی از اسرای ایرانی و خدمت به حزب بعث عراق گوشه ای از این خیانت هاست که بطور جسته و گریخته در این فیلم طنز به تصویر کشیده شده است.

دانلود: کیفیت HD – حجم ۹۸۱ مگابایت


  • نام فیلم فارسی: پایان نامه
  • نام فیلم انگلیسی: Thesis
  • موضوع: فتنه سال ۱۳۸۸

کارگردان: حامد کلاهداری

نویسنده: هادی کلاهداری

سال ساخت: ۲۰۱۰ شمسی – ۱۳۸۹ میلادی

ژانر: حادثه ای

زبان: فارسی

محصول کشور: ایران

امتیاز IMDB: 1.6

بازیگران: حامد کمیلی، بهاره افشاری، کامران تفتی، چکامه چمن‌ماه، نیما شاهرخ‌شاهی ، داریوش ارجمند، محمدرضا شریفی‌نیا، احمد نجفی و جمشید هاشم‌پور

خلاصه داستان: چهار دانشجو به نامهای آذر ، روزبه ، ترانه و کامی قصد دارند تا هرطور که شده پایان نامه ایی را به دست استاد بهرامی برسانند. اما هنگامی که این چهار دانشجو در یک روز استاد بهرامی را تا منزلش تعقیب می کنند تا بتوانند امضایی مهم از او بگیرند ، متوجه می شوند که استاد بهرامی در یک تشیلات مخفی برای براندازی نظام فعالیت می کند و این در حالی است که پای این ۴ دانشجو نیز به این جریان باز شده است و حالا آنها باید خود را از این منجلاب خارج کنند…

توضیح: پایان نامه به همراه اخراجیها ۳ جزو پر سر و صدا ترین فیلمهای جشنواره فجر سال ۱۳۸۹ بودند. این فیلم نتوانست به موفقیت در گیشه دست یابد و از همان ابتدای اکران موج تبلیغات منفی علیه آن در فضای مجازی شکل گرفت تا جایی که حتی امتیاز سایت معتبر IMDB را هم تحت تاثیر قرار داده و با کسب امتیاز ۱٫۶ از ۱۰ جزو ضعیف ترین فیلم های ایرانی در سایت دیتابیس جهانی فیلم قرار گرفته است.

لینک دانلود: کیفیت ۷۲۰P – حجم ۵۷۵ مگابایت


  • نام فیلم فارسی : قلاده های طلا
  • نام فیلم انگلیسی:The golden collars
  • موضوع: فتنه سال ۱۳۸۸

کارگردان: ابوالقاسم طالبی

سال ساخت: ۱۳۹۰ شمسی – ۲۰۱۱ میلادی

زبان: فارسی

محصول کشور: ایران

امتیاز IMDB: 3.2

بازیگران: امین حیایی، محمدرضا شریفی نیا، حمیدرضا پگاه، حسین سحرخیز، چنگیز جلیلوند، داریوش اسدزاده

خلاصه داستان: انتخابات سال ۸۸٫ با اعلام نتایج، اعتراض های عده ای از مردم شکل تظاهرات به خود می گیرد و مأموران وزارت اطلاعات پیگیر حوادث هستند. جاسوسی که در خارج از کشور آموزش دیده، خود را وارد تظاهرات می کند و با کمک دوستان سلطنت طلبش شعارها را هدایت می کند و هر بار کسی را به قتل می رساند. مأموران با تله گذاشتن چند بار به جاسوس نزدیک می شوند، اما هر بار کسی او را باخبر می کند و فراری می دهد. در شرایطی که مأموران به یکدیگر مظنون شده اند و فضای کاری آنها متشنج شده، سرانجام مرد جاسوس به شدت زخمی می شود و از طرف دیگر یکی از مأموران که عامل نفوذی بوده و جاسوس را خبر می کرده و فراری می داده،‌دستگیر می شود،‌اما خود جاسوس با ظاهر مبدل و مدارک جعلی موفق به فرار از کشور می شود. فیلم با تظاهرات عده ای جلوی سفارت انگلیس در اعتراض به دخالت های انگلیس در ایران به پایان می رسد.

دانلود: کیفیت ۷۲۰P – حجم ۸۶۹ مگابایت


  • نام فیلم فارسی: مزار شریف
  • نام فیلم انگلیسی: Mazar Sharif
  • موضوع: ترور دیپلمات های ایرانی در شهر مزار شریف

نویسنده و کارگردان: عبدالحسن برزیده

سال ساخت: ۱۳۹۳ شمسی – ۲۰۱۴ میلادی

ژانر: درام، تاریخی

زبان: فارسی

محصول کشور: ایران

امتیاز IMDB: 4.6

بازیگران: حسین یاری، مهتاب کرامتی، مسعود رایگان، حسین باشه آهنگر

خلاصه داستان: فیلم مزار شریف داستان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در کنسولگری ایران در شهر مزار شریف افغانستان است که به دنبال هجوم نیروهای طالبان منجر به شهادت ۱۰ تن از کارکنان کنسولگری ایران شد.

دانلود: کیفیت HD – حجم ۹۳۲ مگابایت


  • نام فیلم فارسی: روباه
  • نام فیلم انگلیسی: The Fox
  • موضوع: ترور دانشمندان هسته ای ایران

نویسنده و کارگردان: بهروز افخمی

سال ساخت: ۱۳۹۳ شمسی – ۲۰۱۴ میلادی

ژانر: هیجانی

زبان: فارسی

محصول کشور: ایران

امتیاز IMDB: 4.4

بازیگران: حمید گودرزی، جلال فاطمی، آرش مجیدی

خلاصه داستان: فیلم روباه فیلمی در رابطه با مسائل امنیتی و جاسوسی حول محور انرژی هسته ای است و موضوعی اجتماعی دارد که با مسائلی چون انرژی هسته ای و مذاکرات در این رابطه منجمله مذاکرات با گروه ۱+۵ پیرامون این فیلم جاری هستند در فیلم روباه یک مامور و تروریست اسرائیلی برای ترور دانشمندان ایرانی به ایران فرستاده می شود. سیاست کاری این ماور ورزیده و حرفه ای طوری هست که تمایلی به کار گروهی ندارد و تنها با آدم های فریب خورده و یکبار مصرف استفاده می کند که تا لحظه آخر ماموریتشان اطلاعی از کاری که انجام می دهند ندارند! یک موتور سیکلت سوار مسافربر در دام او می افتد و ناخواسته برای ترور دانشمندان ایرانی تعلیم می بیند…

دانلود: کیفیت HD – حجم ۱٫۱ گیگابایت


  • نام فیلم فارسی: ماهی سیاه کوچولو
  • نام فیلم انگلیسی: The little Black Fish
  • موضوع: گروهک ترریستی سربداران جنگل و وقایع آمل

کارگردان: مجید اسماعیلی

نویسنده: علی طالب آبادی

سال ساخت: ۱۳۹۳ شمسی – ۲۰۱۴ میلادی

ژانر: هیجانی، اجتماعی

زبان: فارسی

محصول کشور: ایران

امتیاز IMDB: ندارد

بازیگران: مریلا زارعی، مصطفی زمانی، جمشید گرگین، همایون ارشادی

خلاصه داستان: این فیلم در بستر تاریخی دهه شصت و مبارزات چریکی نیروهای چپ در شمال کشور و در قیام آمل روایت می‌شود و دربارهٔ یک زن به نام شهرزاد است که معروف به ماهی سیاه کوچولو است و برای انتقام مرگ شوهرش وارد مبارزه شده و حالا با دو شخصیت دیگر آشنا می‌شود و مباحث ایدئولوژیک دربارهٔ مبارزه و نقد تفکر چپ و… میان آنها درمی‌گیرد.

دانلود: کیفیت ۷۲۰P – حجم ۷۷۵ مگابایت


  • نام فیلم فارسی: بادیگارد
  • نام فیلم انگلیسی: Bodyguard
  • موضوع: ترور دانشمندان هسته ای

نویسنده و کارگردان: ابراهیم حاتمی کیا

سال ساخت: ۱۳۹۴ شمسی – ۲۰۱۵ میلادی

ژانر: حادثه ای

زبان: فارسی

محصول کشور: ایران

امتیاز IMDB: 6.4

بازیگران: پرویز پرستویی، بابک حمیدیان، مریلا زارعی، شیلا خداداد

خلاصه داستان: “بادیگارد” درباره محافظی شخصی است که از جان یکی از شخصیت‌های مهم نظام محافظت می‌کند اما در جایی و براساس حوادثی متوجه می‌شود که او بیش از آن که به فکر نظام باشد به فکر منافع شخصی است. محافظ شخصی دچار تشکیک می‌شود و همین امر باعث می‌شود که محافظت از آن فرد را کنار بگذارد. اما به دلیل خدمات و خلوصی که در وی وجود دارد او را به محافظت از فرد دیگری می‌گمارند که یکی از فعالان هسته‌ای کشور است.

دانلود: به دلیل رعایت قانون کپی رایت فعلا امکان پذیر نمی باشد


  • نام فیلم فارسی: امکان مینا
  • نام فیلم انگلیس: Mina’s Choice
  • موضوع: سازمان مجاهدین خلق(منافقین)

کارگردان: کمال تبریزی

نویسنده: فرهاد توحیدی

سال ساخت: ۱۳۹۵ شمسی – ۲۰۱۶ میلادی

ژانر: درام، رمانتیک

زبان: فارسی

محصول کشور: ایران

امتیاز IMDB: 4.8

بازیگران:  میلاد کی مرام، مینا ساداتی، شاهرخ فروتنیان، بهرنگ علوی، شایسته ایرانی، سیامک صفری

خلاصه داستان: فیلم ماجرای زن و شوهری را در روزهای موشک باران تهران روایت میکند. شوهر به نام مهران با بازی میلاد کی مرام خبرنگار یک روزنامه است و به کارش متعهد است. زن به نام مینا با بازی مینا ساداتی جاسوس سازمان مجاهدین خلق است. مینا خبرها و اطلاعات محرمانه شوهرش را به سازمان مجاهدین میرساند.

موضوع و اساس قصه «امکان مینا» که قصه‌ای عاشقانه است به درستی از کار درآمده است. فیلمساز از یک سو زندگی مشترکی را روایت می‌کند که در دهه ۶۰ شکل می‌گیرد اما از وقایع جامعه و اتفاقاتی که در این دهه رخ داده غافل نشده است. مسایل آن روز به درستی روایت می‌شود جامعه درگیر دفاع است و این مسئله بدون شعارزدگی با ارایه تصاویر کوتاه و موجز از پدافند هوایی و موشک‌باران و صحبت‌های مردم درون تاکسی به این موضوع بسنده می‌کند و از موضوع اصلی خود که حرکت هدفمند گروه‌های تروریستی است غافل نمی‌شود و فعالیت این گروه‌ها و مراقبت ماموران امنیتی را به درستی روایت می‌کند. فیلمساز اتفاقات آن دوره را به درستی به تصویر می‌کشد و در عین حال به وجه انسانی و عاشقانه اثر هم توجه درست دارد؛ زیرا هسته اصلی قصه عاشقانه این زن و مرد جوان است. فیلم به خوبی روایت این عشق و دلدادگی، شک و خیانت را به مخاطب ارایه می‌دهد.

لینک دانلود: به دلیل رعایت قانون کپی رایت فعلا امکان پذیر نمی باشد


  • نام فیلم فارسی: سیانور
  • نام فیلم انگلیسی: Sianor
  • موضوع: سازمان مجاهدین خلق

کارگردان: بهروز شعیبی

نویسنده: مسعود احمدیان

سال ساخت: ۱۳۹۵ شمسی – ۲۰۱۶ میلادی

زبان: فارسی

محصول کشور: ایران

امتیاز IMDB: 6

شرح داستان: داستان فیلم برگرفته از وقایع درونی سازمان مجاهدین خلق(منافقین) پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران است. این فیلم بازگو کننده اختلافات ایدئولوژیک میان دو دسته در سازمان مجاهدین خلق و درگیری میان چهره‌های کلیدی آن مانند تقی شهرام، مرتضی صمدیه لباف و مجید شریف واقفی در متن یک داستان عاشقانه نافرجام است.

دانلود: به دلیل رعایت قانون کپی رایت فعلا امکان پذیر نمی باشد


  • نام فیلم فارسی: ماجرای نیمروز
  • نام فیلم انگلیسی:Majaray Nimroz
  • موضوع: سازمان مجاهدین خلق

نویسنده و کارگردان: محمدحسین مهدویان

سال ساخت: ۱۳۹۵ شمسی – ۲۰۱۶ میلادی

زبان: فارسی

محصول کشور: ایران

ژانر: تاریخی – حادثه ای

امتیاز IMDB: 7.5

بازیگران: مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی فر، مهدی زمین پرداز، محیا دهقانی، مهدی پاکدل

شرح داستان: داستان فیلم به ترورهای سازمان مجاهدین خلق(منافقین) در سال ۶۰ اشاره دارد. ماجرا از وقایع نیمروز ۳۰خرداد ۱۳۶۰ در جریان عزل بنی صدر آغاز می شود و لحظه به لحظه وقایع تاریخی و ترورهای سازمان را به تصویر می کشد، وقایع تروریستی ۳۰خرداد، ۶تیر، ۷تیر، ۸شهریور، ترورهای کور و نفوذ منافقین در دستگاه های دولتی و امنیتی کشور از نکات برجسته این فیلم است که به خوبی به آن پرداخته شده است، ماجرا در ۱۹بهمن ۱۳۶۰ با فروپاشی مرکزیت سازمان مجاهدین و کشته شدن اشرف ربیعی و موسی خیابانی پایان می یابد.

توضیح: فیلم “ماجرای نیمروز” خوش ساخت ترین و موفق ترین فیلم سیاسی ایران می باشد که تا کنون ساخته شده است، چنانکه امتیاز کاربران به این فیلم در سایت دیتابیس جهانی فیلم هم گویای همین مدعاست. این فیلم در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد. همچنین بهزاد جعفری طادی برنده سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس شده است.

دانلود: به دلیل رعایت قانون کپی رایت فعلا امکان پذیر نمی باشد



  • نام فیلم فارسی: اسامه
  • نام فیلم انگلیسی: Osama
  • موضوع: طالبان

نویسنده و کارگردان: صدیق برمک

سال ساخت: ۱۳۸۲ شمسی – ۲۰۰۳ میلادی

محصول کشور: افغانستان

زبان: فارسی

ژانر: درام

امتیاز IMDB: 7.4

خلاصه داستان: فیلم با تصاویری از تظاهرات زنان برقع پوش در کابل شروع می شود که خبرنگاری خارجی مشغول فیلمبرداری از آنهاست. پلاکاردهایی دست زنان است که روی آنها نوشته شده: «ماسیاسی نیستیم» «ماگرسنه ایم» «ما بیوه هستیم» «ما کار می خواهیم» و … نیروهای طالبان به زنان حمله و آنها را پراکنده می‌کنند. مادر اسامه در بیمارستان کار می‌کند، طالبان به بیمارستان می‌آیند و از او می پرسند آنجا چه می‌کند؟ مادر که اسامه را زیر چادرش پنهان کرده، پیرمردی را که بستری است نشان می‌دهد و می‌گوید برای مداوای پدرش به بیمارستان آمده. مردی که پیرمرد، پدر واقعی اوست، اسامه و مادرش را با دوچرخه به خانه‌شان می رساند. مادر اسامه به توصیه مادر پیرش، موهای دختر را قیچی می‌کند و او را با ظاهری پسرانه به دکان شیرفروشی یکی از دوستان قدیمی شوهرش(که در جنگ با روس‌ها کشته شده بوده)می برد. یکی از نیروهای طالبان سراغ اسامه می‌آید و او را به اجبار همراه بقیه پسران به «مکتب» می‌برد تا تعلیمات دینی و نظامی ببیند.

لینک دانلود: کیفیت DVDRIP – حجم ۹۰۲ مگابایت


  • نام فیلم فارسی: سفر به قندهار
  • نام فیلم انگلیسی:Kandahar
  • موضوع: طالبان

نویسنده و کارگردان: محسن مخملباف

سال ساخت: ۱۳۷۹ شمسی – ۲۰۰۰ میلادی

محصول کشور: ایران

زبان: فارسی

ژانر: اجتماعی

امتیاز IMDB: 6.8

بازیگران: نیلوفر پذیرا، حسن طنطائی، سرو تیموری، مونیکا هانیکه ویچ، صفدر شجاعی، مگدالنا اوزداوسکا

خلاصه داستان: نفس دختر افغانی مقیم کانادا، عازم قندهار افغانستان می شود چرا که می خواهد که خواهرش را که قبلاً آن جا مانده و حالا قصد خودکشی دارد نجات دهد. نفس از راه ایران با گروهی از آوارگان افغانی راهی قندهار می شود، او در راه مجبور می شود برای ادامه دادن به سفر در هیئت یکی از اعضاء خانواده ای افغانی درآید و زمانی که راهزنان تمام دارایی خانواده ی افغانی را می گیرند و آن ها قصد برگشت به ایران را دارند، نفس با پیدا کردن پسری به عنوان راهنما ادامه ی مسیر می دهد، اما بعد با پزشکی سیاهپوست آشنا می شود و به مسئولان صلیب سرخ معرفی می شود و آن ها او را با مردی که برای دریافت پای مصنوعی آمده همراه می کنند، اما پست بازرسی طالبان آن ها را دستگیر می کند و نفس به زندان زنان برده می شود.

لینک دانلود: کیفیت DVDRIP – حجم ۶۷۷ مگابایت


  • نام فیلم فارسی: جنگ چارلی ویلسون جنگ چارلی ویلسون
  • نام فیلم انگلیسی: Charlie wilson’s war
  • موضوع: کمک تسلیحاتی آمریکا به طالبان در جریان جنگ با شوروی

کارگردان: مایک نیکولز

سال ساخت: ۱۳۸۶ شمسی – ۲۰۰۷ میلادی

زبان: انگلیسی

محصول کشور: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

ژانر: بیوگرافی، کمدی، درام

امتیاز IMDB: 7.1

بازیگران: تام هنکس، جولیا رابرتز، فیلیپ سیمور هافمن، امی آدامز،

خلاصه داستان: فیلم زندگی سیاسی و حواشی نمایندهٔ دموکرات مجلس ایالات متحده، چارلی ویلسون را در زمان جنگ شوروی در افغانستان را روایت می‌کند. وی با مجهز کردن طالبان به سلاح های مدرن زمین به هوا باعث سرنگونی تعداد زیادی از هواپیماها و هلی کوپترهای شوروی در افغانستان گردید. او با افزایش بودجه برای کمک به جنگ با کمونیست‌ها در افغانستان نهایتأ باعث خروج شوروی ازاین کشور شد.

لینک دانلود: به دلیل وجود صحنه های غیر اخلاقی در فیلم از ارائه آن معذوریم


  • نام فیلم فارسی: شیرها برای بره ها
  • نام فیلم انگلیسی: Lions for Lambs
  • موضوع: جنگ با طالبان

کارگردان: رابرت ردفورد

نویسنده: ماتیو مایکل کارناهان

سال ساخت: ۱۳۸۶ شمسی – ۲۰۰۷ میلادی

زبان: دوبله فارسی + انگلیسی

محصول کشور: ایالات متحده

امتیاز IMDB: 6.2

ژانر: درام، جنگی

بازیگران: رابرت ردفورد، مریل استریپ، تام کروز، مایکل پنیا، اندرو گارفیلد، پیتر برگ، کوین دان، درک لوک

خلاصه داستان: سناتور جوان جمهوری‌خواهی به نام «جاسپر اروینگ» (کروز) در گفت و گو با خبرنگاری حرفه‌ای به نام «جانین رات» (استریپ) استراتژی جدید جنگی اش را برای شکست دادن طالبان در افغانستان توضیح می‌دهد…

لینک دانلود: کیفیت ۷۲۰P – دوبله فارسی – حجم ۷۲۹ مگابایت


  • نام فیلم فارسی: سی دقیقه پس از نیمه شب
  • نام فیلم انگلیسی: Zero Dark Thirty
  • موضوع: عملیات قتل اسامه بن لادن

کارگردان: کاترین بیگلو

نویسنده: مارک بول

ژانر: هیجانی – درام

سال ساخت: ۱۳۹۱ شمسی – ۲۰۱۲ میلادی

محصول کشور: آمریکا

زبان: انگلیسی

امتیاز IMDB : 7.4

بازیگران: جسیکا چاستین، جیسون کلارک، ادگار رامیرز

خلاصه داستان: سی دقیقه پس از نیمه‌شب یا سی دقیقه بامداد یک فیلم درام تاریخی آمریکایی است که بر اساس «داستان بزرگ‌ترین تعقیب یک جنایتکار در تاریخ برای خطرناک‌ترین مرد جهان» نوشته شده است. در این فیلم داستان عملیات یافتن و قتل اسامه بن لادن رهبر القاعده توسط ایالات متحده آمریکا به تصویر کشیده شده است.

لینک دانلود: کیفیت ۷۲۰P – حجم ۱٫۱ گیگابایت


  • نام فیلم فارسی: جاده کفتار
  • نام فیلم انگلیسی: Hyena Road
  • موضوع: جنگ با تروریسم در افغانستان

نویسنده و کارگردان: پل گراس

ژانر: درام جنگی

سال ساخت: ۱۳۹۴ شمسی – ۲۰۱۵ میلادی

زبان: انگلیسی

محصول کشور: کانادا

زبان: انگلیسی

امتیاز IMDB : 6.5

بازیگران: روسبف ساترلند، آلن هاوکو، دیوید ریچموند

خلاصه داستان: در ولایت قندهار افغانستان، نیروهای کانادایی برای مواجهه با مقاومت شورشیان دست به ساخت “جاده کفتار” می زنند تا به عمق خاک طالبان دست یابند…

لینک دانلود: کیفیت ۷۲۰P – حجم ۹۰۰ مگابایت



  • نام فیلم فارسی: بازمانده
  • نام فیلم انگلیسی: The Survivor
  • موضوع: تروریسم دولتی اسرائیل

نویسنده و کارگردان: سیف الله داد

ژانر: تاریخی، حماسه ای

سال ساخت: ۱۳۷۴ شمسی – ۱۹۹۵ میلادی

زبان: دوبله فارسی

محصول کشور: ایران و سوریه

امتیاز IMDB : 7.2

بازیگران: سلما مصری، جیانا عید، بسام کوسا، جمال سلیمان، غسان مسعود

خلاصه داستان: سیف‌الله داد فیلمنامه این فیلم را بر اساس داستانی از غسان کنفانی نویسنده فلسطینی به نام بازگشت به حیفا نوشته است و موضوع آن به سال ۱۹۴۸ و تشکیل کشور اسرائیل و حکومت آن بر شهر حیفا باز می‌گردد.

لینک دانلود: کیفیت DVDRIP – حجم ۱٫۴ گیگابایت


  • نام فیلم فارسی : سرب
  • نام فیلم انگلیسی: The Lead
  • موضوع: تروریسم دولتی اسرائیل

نویسنده و کارگردان: مسعود کیمیایی

ژانر: تاریخی، هیجانی

سال ساخت: ۱۳۶۷ شمسی – ۱۹۸۸ میلادی

محصول کشور: ایران

زبان: فارسی

امتیاز IMDB : 6.7

بازیگران: جمشید مشایخی، هادی اسلامی، جلال مقدم، امین تارخ

خلاصه داستان: دانیال و مونس که می خواهند به ارض موعود بروند با مخالفت سازمانی به نام هاگانا که یهودیان را بسیج می کند روبرو می شوند. یعقوب عموی دانیال به دست اعضای هاگانا کشته می شود و دانیال و مونس که قاتل را شناخته اند می گریزند. میرزا محسن فرد متدینی که به کمک مقتول شتافته، به عنوان قاتل دستگیر و به زندان افکنده می شود. نوری برادر میرزا محسن که خبرنگار است تصمیم دارد زن و شوهر یهودی را برای ادای شهادت به دادگاه ببرد. مونس و دانیال که مصمم هستند از مرز خارج شوند از دست نوری و اعضای هاگانا می گریزند. نوری آنها را می یابد. زن می گریزد، نوری دانیال را به موقع به جلسه دادگاه می رساند. روبه روی کاخ دادگستری او خود را سپر تیری می کند که یکی از آدمکش ها که در تعقیب آنها بوده است به سوی دانیال شلیک می کند.

لینک دانلود: کیفیت SD – حجم ۲۵۱ مگابایت


  • نام فیلم فارسی: مونیخ
  • نام فیلم انگلیسی: Munich
  • موضوع: ماجرای ترور ورزشکاران اسرائیلی در المپیک مونیخ

کارگردان: استیون اسپیلبرگ

نویسنده: تونی کوشنر، اریک راث

ژانر: درام – تاریخی

سال ساخت: ۱۳۸۴ شمسی – ۲۰۰۵ میلادی

محصول کشور: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز IMDB : 7.6

بازیگران: اریک بانا، دنیل کریگ، کیران هایندز، پاتریک کندی

خلاصه داستان: بعد از اتفاقاتی که باعث مرگ ورزشکاران اسرائیلی در محل اقامت آنان شد، موساد آونر را که فرزند یک قهرمان جنگ و مأمور رده پایین موساد است را به جلسه با خانم نخست وزیر فرا می‌خواند. آونر زمانی از نوجوانی خود را در اروپا به خصوص آلمان گذرانده است و موساد با استفاده از تجربه آونر و گمنامی او که باعث راحت بودن انکار اطلاع موساد از اعمال وی می‌شود، او را مأمور به کشتن اعضای جنبش سپتامبر سیاه می‌کند که مسئول کشتار مونیخ هستند. سیر داستان فیلم تلاش آونر و همکارانش برای انجام مأموریت را نشان می‌دهد.

لینک دانلود: به دلیل وجود صحنه های غیر اخلاقی در فیلم از ارائه آن معذوریم


  • نام فیلم فارسی: جی اف کی
  • نام فیلم انگلیسی: JFK
  • موضوع: ترور جان اف کندی

نویسنده و کارگردان: اولیور استون

ژانر: تاریخی، بیوگرافی

سال ساخت: ۱۳۷۰ شمسی – ۱۹۹۱ میلادی

محصول کشور: ایالات متحده

زبان: دوبله فارسی

امتیاز IMDB : 8

بازیگران: کوین کاستنر، کوین بیکن، تامی لی جونز

خلاصه داستان: جِی‌اِف‌کِی (سه حرف اول نام جان اف کندی)، فیلمی خوش ساخت مهیج و از روی داستان واقعی است که به موضوع ترور جان اف کندی، رئیس جمهور آمریکا می‌پردازد.

لینک دانلود: کیفیت ۷۲۰P – دوبله فارسی – حجم ۱٫۶ گیگابایت


  • نام فیلم فارسی: مالکولم ایکس
  • نام فیلم انگلیسی: Malcolm X
  • موضوع: ترور مالکوم ایکس

کارگردان: اسپایک لی

نویسنده: برگرفته از کتابهای الکس هالی و مالکولم ایکس

ژانر: بیوگرافی، درام، تاریخی

سال ساخت: ۱۳۷۱ شمسی – ۱۹۹۲ میلادی

محصول کشور: ایالات متحده

زبان: دوبله فارسی

امتیاز IMDB : 7.7

بازیگران: دنزل واشنگتن، آنجلا باست، آلبر هال

خلاصه داستان: این فیلم سرگذشت «مالکوم ایکس» رهبر مشهور سیاه پوستان آمریکایی را روایت می کند. او در شش سالگی پدرش را از دست داد، و درس و مدرسه را رها کرد. او سرانجام هنگامی که برای فروختن یک ساعت دزدی به جواهرفروشی رفته بود، به دام پلیس گرفتار شد و به ده سال حبس محکوم شد. او در زندان به مطالعات مذهبی پرداخت و با دین اسلام آشنا شد…

لینک دانلود: کیفیت ۷۲۰P – دوبله فارسی – حجم ۱٫۵ گیگابایت


  • نام فیلم فارسی: جکی
  • نام فیلم انگلیسی: Jackie
  • موضوع: وقایع پس از ترور جان اف کندی از نگاه همسر وی

کارگردان: پابلو لارین

نویسنده: نوآ اوپنهایم

ژانر: بیوگرافی، درام

سال ساخت: ۱۳۹۵ شمسی – ۲۰۱۶ میلادی

محصول کشور: ایالات متخده

زبان: انگلیسی

امتیاز IMDB : 6.8

بازیگران: ناتالی پورتمن، گرتا گرویگ، جان هرت

خلاصه داستان: داستان فیلم درباره ژاکلین کندی اوناسیس و زمانی که او به عنوان بانوی اول ایالات متحده در کاخ سفید به سر می‌برد و همچنین ماجرای ترور همسرش جان اف. کندی را در نوامبر سال ۱۹۶۳، در شهر دالاس تگزاس دنبال می‌کند.

توضیح: این فیلم مانند تمامی فیلم های سفارشی ایالات متحده آمریکا که در آن قصد دارند یا تصویری پاک و منزه از امریکا به تصویر بکشند و یا تفوق لجام گسیخته تکنولوژیک این کشور را نسبت به سایر ملل نشان دهند، در این راستا دچار یک تحریف تاریخی شده است! در تمامی فیلم های مستندی که از صحنه ترور جان اف کندی برجا مانده کاملا مشهود است که همسر جان اف کندی پس از ترور وی با ترس و اضطراب فراوانی همسرش را رها می کند و به سمت صندوق عقب خودرو کروکی فرار می کند و دستش را به نشانه کمک به سوی محافظی که به سرعت سمت وی می شتافت دراز می کند، اما این فیلم برای اینکه تصویر منزهی از بانوی اول امریکا به جهان نشان دهد، با وارونه سازی واقعیت اینطور روایت می کند که وی برای برداشتن تکه ای از جمجمه همسرش به روی صندوق عقب خودرو رفته بوده و پس از برداشتن آن مجددا به خودرو برگشته و همسرش را در آغوش می گیرد. فیلم با این روایت وارونه قصد دارد تا به جامعه امریکا و جهان نشان دهد که بانوی اول امریکا در هر زمانی کنار همسرش و دوشادوش وی محکم و استوار حضور دارد!

لینک دانلود: کیفیت ۷۲۰P – حجم ۹۰۱ مگابایت


  • نام فیلم فارسی: اسنودن
  • نام فیلم انگلیسی: Snowden
  • موضوع: تروریسم سایبری

کارگردان: الیور استون

نویسنده: بر اساس پرونده های اسنودن اثر لوک هاردینگ

ژانر: بیوگرافی

سال ساخت: ۱۳۹۵ شمسی – ۲۰۱۶ میلادی

زبان: انگلیسی

محصول کشور: ایالات متحده

امتیاز IMDB : 7.3

بازیگران: جوزف گوردون لویت، اسکات ایستوود، شی‌لین وودلی

خلاصه داستان: این فیلم بر اساس ماجراهای ادوارد اسنودن، افشاگر برنامه‌های جاسوسی سایبری آمریکا ساخته شده است

لینک دانلود: کیفیت ۷۲۰P – حجم ۹۷۴ مگابایت


  • نام فیلم فارسی: سیزده ساعت: سربازان مخفی بنغازی
  • نام فیلم انگلیسی: ۱۳ Hours: The Secret Soldiers of Benghazi
  • موضوع: حمله تروریستی به سفارت آمریکا در بنغازی

کارگردان: مایگل بای

نویسنده: چاک هوگان

ژانر: هیجانی، درام

سال ساخت: ۱۳۹۵ شمسی ۲۰۱۶ میلادی

محصول کشور: ایالات متحده

زبان: دوبله فارسی

امتیاز IMDB : 7.3

بازیگران: جان کرازینسکی، جیمز بج دیل، توبی استفنز، پیمان معادی

خلاصه داستان: این فیلم به ماجرای حمله تروریستی به سفارت آمریکا در بنغازی که منجر به کشته شدن جان کریستوفر استیونسون سفیر آمریکا و سه تن دیگر از کارمندان سفارت شد، می‌پردازد و اقتباسی از کتاب “۱۳ ساعت” اثر میچل زاکوف است. و داستان دربارهٔ شش مأمور سیا است که ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۲، پس از حمله به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی در لیبی می‌کوشند از دیپلمات‌های آمریکایی دفاع کنند.
فیلم روایتی دراماتیک از ماجرایی واقعی است که سال ۲۰۱۲ در شب یازدهمین سالگرد ۱۱ سپتامبر روی داد. در این حادثه، افراد ناشناس با اسلحه سبک و نارنجک‌انداز پس از درگیری با محافظان لیبیایی کنسولگری وارد محوطه آن شدند و ساختمان کنسولگری را به آتش کشیدند. این حمله در جریان تظاهرات علیه فیلمی توهین‌آمیز به پیامبر اسلام صورت گرفت که توسط یک شهروند آمریکایی و یک مهاجر مصری ساکن آمریکا ساخته شده بود.

توضیح: «۱۳ ساعت: سربازان مخفی بنغازی» در حالی در سینماهای آمریکای شمالی روی پرده رفت که رایان تراپانی یکی از سخنگویان سیا روز جمعه در گفتگو با واشنگتن پست، سازندگان این فیلم را به تحریف وقایع و افرادی که در شب وقوع حادثه در کنسولگری آمریکا در بنغازی بودند، متهم کرد و گفت هیچ‌کس این فیلم را با یک مستند اشتباه نمی‌گیرد.

لینک دانلود: کیفیت ۷۲۰P – دوبله فارسی – حجم ۱٫۳ گیگابایت


  • نام فیلم فارسی: مرکز تجارت جهانی
  • نام فیلم انگلیسی: World Trade Center
  • موضوع: یازده سپتامبر

کارگردان: الیور استون

نویسنده: آندریا برلوف

ژانر: درام، حادثه ای

سال ساخت: ۱۳۸۵ سمشی – ۲۰۰۶ میلادی

محصول کشور: ایالات متحدهزبان: انگلیسی

امتیاز IMDB : 6

بازیگران: نیکلاس کیج، مایکل پنیا، ماریا بلو

خلاصه داستان: هنگامی که دو پلیس وظیفه شناس به مرکز تجارت جهانی می روند تا مردمی که در آنجا هستند را نجات دهند ، در اثر اتفاقی ناگهانی خودِ آنها هم در آنجا گرفتار می شوند و…

لینک دانلود: کیفیت ۷۲۰P – حجم ۹۵۰ مگابایت


  • نام فیلم فارسی: یونایتد ۹۳
  • نام فیلم انگلیسی: United 93
  • موضوع: یازده سپتامبر

نویسنده و کارگردان: پل گرینگرس

ژانر: درام

سال ساخت: ۱۳۸۵ شمسی – ۲۰۰۶ میلادی

محصول کشور: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز IMDB : 7.6

بازیگران: خالد عبدالله، کریستین کلمنسن، جی. جی. جکسون

خلاصه داستان: فیلم درباره پرواز United Airline Flight 93 که در جریان واقعه ۱۱ سپتامبر ربوده شد و پیش از برخورد به هر هدفی سقوط کرد. این هواپیما به همراه سه هواپیمای دیگر در جریان وقایع ۱۱ سپتامبر ربوده شد. دو هواپیما به برجهای مرکز تجارت جهانی برخورد کردند، یکی به پنتاگون و این هواپیما قرار بود به کاخ سفید برخورد کند اما به دلیل تاخیر در پرواز مسافران آن از برخورد هواپیماهای دیگر مطلع شدند و با هواپیمارباها درگیر شدند و در این میان به دلیل ارتفاع کم، هواپیما به زمین برخورد کرد. وقایع داخل هواپیما بر اساس مکالمات تلفنی مسافران با اعضای خانواده‌شان ساخته شده ولی دقایق آخر محصول تخیل نویسنده‌است.

لینک دانلود: کیفیت ۷۲۰P – حجم ۸۰۰ مگابایت


  • نام فیلم فارسی: شهروند درجه چهار
  • نام فیلم انگلیسی: Citizenfour
  • موضوع: تروریسم سایبری

کارگردان: لورا پویتراس

نویسنده: کریسن جانسون

ژانر: بیوگرافی، تاریخی، مستند

سال ساخت: ۱۳۹۳ شمسی – ۲۰۱۴ میلادی

محصول کشور: ایالات متحده – آلمان

زبان: دوبله فارسی

امتیاز IMDB : 8.1

بازیگران: ادوارد اسنودن، ویلیام بینی، گلن گرینوالد

خلاصه داستان: فیلم به افشاگری‌های ادوارد اسنودن کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی می‌پردازد. این مستند بهترین مستند سال ۲۰۱۴ از سوی انجمن بین‌المللی مستند انتخاب شده‌است.

لینک دانلود: کیفیت ۷۲۰P – دوبله فارسی – حجم ۹۵۵ مگابایت



  • نام فیلم : عملیات اگرو
  • نام فیلم انگلیسی: Operación Ogro
  • موضوع: جدایی طلبان باسک

کارگردان: جیلو پونتکوروو

نویسنده: جورجیو آرلوریو،

ژانر: درام، هیجانی

سال ساخت: ۱۳۵۸ شمسی – ۱۹۷۹ میلادی

محصول کشور: ایتالیا – اسپانیا

زبان: اسپانیایی

امتیاز IMDB : 7.2

بازیگران: جیان ماریا ولونته، آنجلا مولینا، ساوریو مارکونی

خلاصه داستان: آخرین روزهای سال ۱۹۷۳ است. فرانکو همچنان با خشونت بر اسپانیا حکمرانی می کند. تشکیل گروه های مقاومت به هر شکل ممنوع است، جنبش های کارگری سرکوب می گردند، و جدایی طلبان باسکی به طرز بی رحمانه ای ترور می شوند. پادشاه پیر و فرتوت شده است، به همین دلیل ادامه حیات رژیم در هاله ای از ابهام باقی مانده است. اما در این میان، یک نفر اعتماد فرانکو را به خودش جلب کرده است: دریا سالار کاررو بلانکو. او از تجربه و اختیارات کافی برای به عهده گرفتن وظایف پادشاه برخوردار است، همچنین از سابقه ای درخشان و بی عیب و نقص در برخورد با دشمنان کشور بهره می برد. اما برای مقابله با سازمان مخفی تشکیل شده توسط جدایی طلبان باسکی (ETA) باید با احتیاط عمل کرد. بلانکو نقشه های جسورانه خود را طراحی کرده است اما …

لینک دانلود: کیفیت DVDRIP – حجم ۷۹۸ مگابایت



  • نام فیلم فارسی: گره بادر ماینهوف
  • نام فیلم انگلیسی: The Baader Meinhof Complex
  • موضوع: فراکسیون ارتش سرخ (RAF)

نویسنده و کارگردان: اولی ادل

ژانر: درام، جنایی

سال ساخت: ۱۳۸۷ شمسی – ۲۰۰۸ میلادی

محصول کشور: آلمان

زبان: آلمانی

امتیاز IMDB :7.4

بازیگران: مارتینا گدک، موریتز بلایب‌تروی، یوهانا ووکالک، نادیا اوهل

خلاصه داستان: گره بادر ماینهوف داستان ظهور و سقوط گروه شبه‌نظامی فراکسیون ارتش سرخ (RAF)، از سال ۱۹۶۷ تا پاییز سال ۱۹۷۷ (پاییز آلمان) و وقایع مرتبط با آن را بازگو می‌کند. داستان از سفر شاه ایران به آلمان شروع می شود که با تظاهرات مخالفان چپ دولت همراه است، در درگیری پلیس با تظاهر کنندگان یک نفر کشته می شود و …

لینک دانلود: به دلیل وجود صحنه های غیر اخلاقی در فیلم از ارائه آن معذوریم



  • نام فیلم فارسی: نبرد الجزایر
  • نام فیلم انگلیسی: The Battle of Algiers
  • موضوع: وقایع الجزایر بین سالهای ۱۹۵۴ تا ۱۹۶۲

نویسنده و کارگردان: جیلو پونته‌کوروو

ژانر: جنگی، درام

سال ساخت: ۱۹۶۶ میلادی

محصول کشور: ایتالیا

زبان: فرانسه – عربی

امتیاز IMDB : 8.1

بازیگران: ژان مارتین، سعدی یاسف، براهیم هگیاگ

خلاصه داستان: به دلیل ماهیت آتش‌افزای این فیلم، اکران این فیلم تا پنج سال در فرانسه ممنوع بود و توسط برخی از مقامات دولتی محکوم گشت. دهه ۶۰ میلادی، دهه رهایی از استعمار در بسیاری از کشورهای جهان بود. و بسیاری از این فیلم به عنوان الگویی برای جنگ های شهری و چریکی یاد می کنند. گفته می شود که برخی از گروه ها چون یوزپلنگ های سیاه و ارتش آزادیخواه ایرلند از برخی از تاکتیک های مورد استفاده در این فیلم استفاده کردند. تاثیر این فیلم آن چنان زیاد بود که به عنوان فیلمی آموزشی برای تیم های ضد شورش مورد استفاده قرار می گیرد. این فیلم در سال ۲۰۰۳ در پنتاگون به نمایش در آمد و از تاکتیک های آن به عنوان مشکلاتی یاد شد که در جنگ عراق، ارتش آمریکا با آن مواجه می شود.

لینک دانلود: کیفیت ۷۲۰P – دوبله فارسی – حجم ۹۹۳ مگابایت



  • نام فیلم فارسی: بادی که کشتزار جو را تکان می دهد
  • نام فیلم انگلیسی: The Wind That Shakes the Barley
  • موضوع: ارتش جمهوری خواه ایرلند

کارگردان: کن لوچ

نویسنده: پائول لاورتی

ژانر: درام، خشونت

سال ساخت: ۱۳۸۵ شمسی – ۲۰۰۶ میلادی

محصول کشور: جمهوری ایرلند – انگلستان – فرانسه – سوئیس

زبان: دوبله فارسی

امتیاز IMDB : 7.5

بازیگران: کیلین مورفی، پادریک دیلانی، لیام کانینگهام

خلاصه داستان: ایرلند شمالی در استعمار انگلستان قرار دارد و سربازان بریتانیایی بر مردم ظلم می کنند – گروهی از جوانان آزادیخواه ارتش آزادیخواه ایرلند را بنا می کنند، دولت بریتانیا با خروج سربازان انگلیسی موافقت می کند و اداره ایرلند را به ایرلندی ها می سپارد به شرطی که تابع قوانین و مقررات بریتانیا باشند، در این وضعیت بین اعضای ارتش آزاد اختلاف می افتد و جنگ داخلی شکل می گیرد …

این فیلم برنده نخل طلا از جشنواره فیلم کن است.

لینک دانلود: کیفیت ۷۲۰P – دوبله فارسی – حجم ۱ گیگابایت



  • نام فیلم فارسی: غیر قابل انتشار
  • نام فیلم انگلیسی: Redacted
  • موضوع : جنگ با تروریسم در عراق

نویسنده و کارگردان: بریان دی پالما

ژانر: جنگی، هیجانی

سال ساخت: ۱۳۸۶ شمسی – ۲۰۰۷ میلادی

محصول کشور: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز IMDB : 6.1

بازیگران: پاتریک کارول، ایزی دیاز، راب دیوینی

خلاصه داستان: این فیلم ترکیبی از داستان های مختلف در مورد سربازان آمریکایی است که در عراق می جنگند و بر روی شکل مدرن پوشش رسانه ای جنگ تمرکز می کند …

لینک دانلود: کیفیت HD – حجم ۱٫۸ گیگابایت


  • نام فیلم فارسی: منطقه سبز
  • نام فیلم انگلیسی: Green Zone
  • موضوع: جنگ با تروریسم در عراق

کارگردان: پل گرینگرس

نویسنده: برایان هالگلند

ژانر: جنگی، درام

سال ساخت: ۱۳۸۹ شمسی – ۲۰۱۰ میلادی

محصول کشور: ایالات متحده + انگلستان

امتیاز IMDB : 6.8

بازیگران: مت دیمون، گرگ کینر، برندن گلیسون

خلاصه داستان: داستان فیلم در مورد گروهبان میلر است که یک افسر آمریکایی در جنگ عراق بوده و هدفش از آمدن به عراق کشف سلاح های کشتار جمعی و نجات جان بشریت است. اما وقتی هیچ چیزی پیدا نمی کند خود به دنبال دلایل این موضوع گشته و به نتایجی نیز می رسد…

لینک دانلود: کیفیت ۷۲۰P – دوبله فارسی – حجم ۹۵۱ مگابایت


  • نام فیلم فارسی: یک مشت دروغ
  • نام فیلم انگلیسی: Body of Lies
  • موضوع: القاعده

کارگردان: ریدلی اسکات

نویسنده: دیوید ایگناتیوس

ژانر: درام، هیجانی

سال ساخت: ۱۳۸۷ شمسی – ۲۰۰۸ میلادی

محصول کشور: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

امتیاز IMDB : 7.1

بازیگران: لئوناردو دی کاپریو، گلشیفته فراهانی، ویلیام موناهان

خلاصه داستان: یک مامور سیا به نام راجر فریس برای پیدا کردن یکی از سران تروریست القاعده به نام سلیمان به اردن می رود. در این بین او با پرستاری عرب به نام عایشه آشنا می شود…

لینک دانلود: کیفیت ۷۲۰P – حجم ۷۰۰ مگابایت


  • نام فیلم فارسی: نبرد برای حدیثه
  • نام فیلم انگلیسی: Battle for Haditha
  • موضوع: تروریسم دولتی امریکا

نویسنده و کارگردان: نیک برومفیلد

ژانر: درام، تاریخی، جنگی

سال ساخت: ۱۳۸۶ شمسی – ۲۰۰۷ میلادی

محصول کشور: انگلستان

زبان: انگلیسی

امتیاز IMDB : 7

بازیگران: متیو نول، الیوت رویز

خلاصه داستان: فیلم بر روی کشتار ۲۴ مرد و زن و کودک به بوسیله چهار تفنگدار آمریکایی در پی گرفتن انتقام کشته شدن یکی از سربازان توسط بمبی کنار جاده ای تمرکز می کند…

لینک دانلود: کیفیت ۷۲۰P – حجم ۷۴۹ مگابایت


  • نام فیلم فارسی: پسران ابوغریب
  • نام فیلم انگلیسی: Boys of Abu Ghraib
  • موضوع: جنگ با تروریسم در عراق

نویسنده و کارگردان: لوک موران

ژانر: جنگی، اجتماعی

سال ساخت: ۱۳۹۳ شمسی – ۲۰۱۴ میلادی

محصول کشور: ایالات متحده

زبان : دوبله فارسی

امتیاز IMDB : 5.4

بازیگران: لوک موران، شان آستن، سارا پاستن، امید ابطحی، مایکل ولچ

خلاصه داستان: جک فارمر پسری است که برای جنگ داوطلبانه به عراق می رود. او با هم گروهانش که همه سربازان عادی هستند به زندان ابوغریب منتقل می شود تا در پشت جبهه خدمت کنند. جک که از وظایف عادی خود خسته شده داوطلبانه به بخش خطرناک می رود و مسئول زندانیانی می شود که باید شکنجه شوند. او با یکی از زندانیان به نام قاضی حمود که جانش را نجات می دهد مخفیانه دوست می شود و…

لینک دانلود: کیفیت ۷۲۰P – دوبله فارسی – حجم ۸۷۳ مگابایت


  • نام فیلم فارسی: مهلکه
  • نام فیلم انگلیسی: The Hart Lucker
  • موضوع: بمب های کنار جاده ای در عراق

کارگردان: کاترین بیگلو

نویسنده: مارک بول

ژانر: تاریخی، هیجانی، درام

سال ساخت: ۱۳۸۷ شمسی – ۲۰۰۸ میلادی

محصول کشور: ایالات متحده

زبان: دوبله فارسی

امتیاز IMDB : 7.6

بازیگران: جرمی رنر، برایان گراتی، آنتونی مکی

خلاصه داستان: فیلم داستان چند سرباز آمریکایی به فرماندهی گروهبان اول، ویلیام جیمز را روایت می‌کند که در خاک عراق مامور خنثی کردن بمب‌های جاده‌ای هستند که شورشیان عراق در معابر سطح شهر کار می‌گذارند. انگیزه زیاد و علاقهٔ مفرطی که ویلیام جیمز شخصاً در مأموریت‌های خطیرش بروز می‌دهد باعث تعجب و رعب همقطارانش می‌شود. این وابستگی شدید ویلیام جیمز به انجام مأموریت‌های خطیر و حتی خارج از وظایف تعیین شده و انگیزهٔ بالایی که در موفق انجام دادن تمام آن‌ها دارد تا آنجا ادامه پیدا می‌کند که در یکی از مأموریت‌ها …

لینک دانلود: کیفیت ۷۲۰P – دوبله فارسی – حجم ۱ گیگابایت



  • نام فیلم فارسی: روز شغال
  • نام فیلم انگلیسی: The Day of the Jackal
  • موضوع: ترور شارل دوگل رئیس جمهور فرانسه

کارگردان: فرد زینه‌مان

نویسنده: کنت راس

ژانر: هیجانی، درام

سال ساخت: ۱۹۷۳ میلادی

محصول کشور: فرانسه

زبان: دوبله فارسی

امتیاز IMDB : 7.8

بازیگران: ادوارد فاکس، مایکل لانزدیل، فیلیپ لئوتار

خلاصه داستان: در این فیلم ادوارد فاکس نقش یک آدمکش به اسم مستعار شغال را بازی می‌کند که اجیر می‌شود تا در تابستان سال ۱۹۶۶ رئیس‌جمهور فرانسه شارل دوگل را ترور کند.

لینک دانلود: کیفیت ۷۲۰P – دوبله فارسی – حجم ۱٫۱ گیگابایت

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=12262