• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

ناگفته های علی اکرامی از اسرار پشت پرده فرقه تروریستی رجوی در گفت و گوی اختصاصی با فراق: سران فرقه با اصل احساس و عاطفه ضدیت بنیادی دارند / روح و روان اعضا در یک پروسه مغزشویی فشرده تسخیر می شد/ ۲

  • کد خبر : 11159
  • 16 اکتبر 2017 - 9:30

 

کسی که نمی تواند مرگ یا زنده ماندنش را تائید یا تکذیب کند چه تاثیری می تواند برروند حوادث داشته باشد

مریم رجوی درحقیقت فقط نشخوارکننده اراجیف مسعود بود

یادم می آید که زهرا مریخی همیشه در نشست های اجرایی مورد انتقاد قرار می گرفت که نامه ها ارسالی و دریافتی به دفتر را گم می کند

فرقه تروریستی رجوی روی جوانان و به خصوص نسل دانشجو سرمایه گذاری ویژه ای می کند و روی مشکلات و معضلات جامعه و از جمله بیکاری، گرانی، مشکلات جامعه دانشجویی و خوابگاها به عنوان سوژهای مناسب و جذاب برای فریب و به دام انداختن طعمه هایشان استفاده می کنند. به همین دلیل کاربران جوان در عرصه فضای مجازی می بایست در این زمینه هوشیار باشند و به سرعت به هرکس اعتماد نکنند

 

فراق: جدا شده های فرقه رجوی، مخزنی از اسرارِ خیانت ها و جنایت های فرقه رجوی هستند. این افراد با بیان سرگذشت و بازگویی دیده های خود نقش مهمی در افشای ماهیت پلید این فرقه دارند.

افشاگری های این افراد سیمای واقعی فرقه رجوی را آشکار ساخته و این گفتارها در نهایت آگاهی بیشتر مقام های بین المللی، خانواده ها و حتی اسیران فرقه رجوی را موجب می گردد.

علی اکرامی، یکی از جداشده های فعال و پرتلاش فرقه رجوی است که تمام سعی خود را برای رهایی اسیران فرقه به کار گرفته است.

وی بنا به گفته خودش تحت تاثیر احساسات پاک و صادقانه خود، جذب این فرقه شده و از سال ۱۳۵۸ به عنوان یک کادر شروع به فعالیت در آنجا نموده است. اکرامی در فرقه عضو شورای مرکزی ، یکی از مسؤولان بخش روابط خارجی، امنیت، اطلاعات و اداره کار و کارگران پادگان اشرف بوده است.

بخش دوم ناگفته ها و اسرار پشت پرده فرقه رجوی را در گفت و گوی خواندنی پایگاه خبری-تحلیلی فراق، با علی اکرامی در زیر می خوانید:

***********************************************************************************************

فراق- مسعود رجوی چگونه با کودتا روی کار آمد؟

کودتای مسعود رجوی دومرحله داشت. مرحله اول درسال ۱۳۶۴ با انحلال دفترسیاسی وحذف رقیبان اصلی وجایگزین نمودن یک هیأت دست نشانده وبدون هرگونه اختیار به نام هیأت اجرایی انجام گرفت که همزمان با ازدواج رجوی و مریم عضدانلوهمسرسابق مهدی ابریشم چی بود که درنوع خود یک رسوایی اخلاقی بزرگ یه شمار می آمد.

دومین مرحله سال ۱۳۶۸ با معرفی مریم به عنوان مسوول اول وتبدیل کردن تشکیلات به یک ساختار فرقه ای بود . دراین مرحله رجوی تصمیم گرفت صدای تمامی مخالفین در درون تشکیلات به خصوص بعد از عملیات مرصاد و یا فروغ جاویدان را با مشت آهنین خفه سازد. نشست های به اصطلاح انقلاب ایدئولوژیک هم دقیقا با همین هدف ایجاد ، جو اختناق وسرکوب در دستور کار قرار گرفت.  درحقیقت نشست های موسوم به عملیات جاری اهرم سرکوب مخالفین بود.

رجوی تصمیم گرفت اعتراضات اعضا به خصوص در رابطه با کشته شدن بسیاری از اعضا در عملیات مرصاد را در اوج بی صداقتی و در یک فرار به جلو این گونه پاسخ دهد ومابه ازای خودش که چرا دست به چنین عملیات نسنجیده ای زده اعضا را مسوول شکست جلوه دهد.درچنین شرایطی برای القا چنین ذهنیتی برای اعضا این نشست ها را تشکیل داد .

روح وروان اعضا در یک پروسه مغزشویی فشرده تسخیرمی شد و قدرت انتخاب را ازآنها سلب می کردند.دراین نشست ها سعی می کردند ذهن اعضا را مانیتور کنند یعنی با فراهم کردن بحران روحی وروانی و به دست گرفتن وکنترل ذهن آنها بستری فراهم می ساختند تا اعضا تمامی اندوخته های ذهنی خود را به تشکیلات بروز دهند .درچنین مناسباتی هرفرد زندانبان خود می شود.هدف هم تخلیه ذهن اعضا با پیچیده ترین شیوه های شستشوی مغزی بود. به همین گونه شائبه ذهنی برای اعضا به وجود می آوردند که آنچه از بیرون او یعنی سازمان گفته می شود واقعیت و آنچه در درون خودش به ذهنش می رسد خلاف واقعیت است. آن ها فرد را از واقعیت درونی تهی و به رجوی وصل می کردند.

فراق-سران فرقه رجوی، داخل ایران و به خصوص خانواده را چگونه به اعضا معرفی می کردند؟

همانطورکه گفتم درفرقه رجوی به دلیل به کارگیری شیوه های مغزشویی وجعل واقعیت و همچنین سیستم خفقان حاکم برمناسبات و قطع ارتباط با دنیای خارج، اعضا هیچ تصوردرستی از جهان خارج از فرقه وواقعیت های آن نداشتند.

اعضا سال های طولانی درپادگان اشرف با سیاج های سیم خاردار ، برج های بلند ، مراقبت های شدید کنترل فیزیکی و ذهنی به سر می بردند.

تنها کانال تغذیه خبری و اطلاعاتی آنها انتشارات فرقه بود.اکثر آنها دنیای بیرون از اشرف را ندیده بودند و از طرف دیگرمستمر و یک جانبه تحت بمباران تبلیغاتی قرار داشتند. اعضا تحت تاثیر همین توهمات فکر می کردند و می گفتند تمامی واقعیت های جهان همین است که از کانال فرقه به آنها تزریق می شود. به طور مثال می گفتند ایران تحت حاکمیت روحانیون به ۱۴۰۰سال پیش یعنی دوران صدراسلام برگشته، دوران چرخ وچاه است، زنان خانه نشین شده اند ومردان درفقرمطلق قرار دارند، هیچ گونه آبادانی و پیشرفت با معیارهای امروزی وجود ندارد، وحتی وقتی به اِیران آمده بودیم علی رغم اینکه پیشرفت وآبادانی وسازندگی بامعیارهای معماری مدرن را می دیدیم و شاهد عبور ماشین های آخرین مدل در خیابانها بودیم ولی تحت تاثیرهمان تبلیغات به آنچه می دیدم شک می کردم .

سران فرقه به خاطراینکه شرایط عقب مانده اجتماعی مناسبات خود را توجیه کنند به تبلیغات دروغ متوسل می شدند.

فراق-این مساله که در  فرقه، ازدواج و روابط عاطفی ممنوع است، یک تناقض با اصول اسلامی است. رجوی در فرقه ای که داعیه اسلامی بودن دارد، این تناقض ها را چگونه حل و فصل می کرد؟

اصولا سران فرقه از مذهب، هنر، شعر و  ورزش استفاده ابزاری می کردند و هیچ گونه اعتقادی به لحاظ بنیادی و ارزشی به این اصول نداشتند. بنابراین به هیچ وجه نباید توقع داشت که آنها نسبت به اصول شرعی و یا ملاحظات اجتماعی وسنتی جامعه پایبند باشند.

ضدیت بنیادی سران فرقه با اصل احساس و عاطفه است و از آنجا که ازدواج هم ناشی از یک پیوند عاطفی وعشقی است و این پیوند در نهایت منجربه شکل گیری یک رابطه عمیق احساسی می گردد لذا این فرقه آن را برنمی تابد .

مخالفت رجوی بامسئله ازدواج اعضا دقیقا از موضع خشکاندن عواطف و جلوگیری از هرگونه پیوند خانوادگی است.

رجوی به دنبال این بود که تمامی احساسات و عواطف اعضا را معطوف به خود و مریم نماید و مریم را به ازای همسر کانون جاذبه و دافعه افراد قرار دهد.

فراق-آیا امکان استفاده از رسانه های جمعی آن دوران مانند تلویزیون داشتید؟ اخبار جهان پیرامونی چگونه به گوش اعضای اسیر در فرقه رجوی می رسید؟

در فرقه رجوی تنها امکان و وسیله ارتباط جمعی وکانال های خبرگیری فقط رسانه ها و بولتن های خودفرقه است. جالب اینجاست که بدانید اعضا حتی از تماشای کانال «سیمای آزادی» فرقه که به صورت مستقیم از ماهواره پخش می شد محروم بودند و این برنامه تلویزیونی ابتدا ضبط و سپس برای اعضا در زمانبدی های خاص پخش می شد. یعنی روی برنامه هایی که خودشان تولید کرده بودند نوعی سانسور اعمال می شد.همین شیوه درمورد بولتن های خبری که در سالن اجتماعات نصب می شد انجام می گردید.بولتن ها را هم از چندین کانال چک و فیلیترمی کردند.

خلاصه اعضا هیچ گونه دسترسی به سایت ها و یا کانال های خبری مستقل نداشتند. این محدودیت فقط منحصربه رویداهای سیاسی نمی شد بلکه کل حوزه هنر، ادبیات، ورزش و علم را هم دربرمی گرفت.

جالب است که بدانید آنها حتی خبر دستگیری مریم رجوی در۱۷ژوئن را هم تا مدتها سانسورکرده بودند و یا درمورد جدایی اعضای به اصطلاح شورای ملی مقاومت هم سانسور شدید برقراربود و فقط ما مدتها بعد از طریق فحش نامه هایی که صادر می کردند درجریان قرار می گرفتیم.

فراق- سران فرقه چگونه اعضای اسیر در فرقه  را برای فعالیت تروریستی علیه هموطنان خود توجیه می کردند؟ آیا شما در فعالیت های نظامی شرکت داشتید؟

شیوه های به کارگیری اعضا در راستای انجام عملیات تروریستی در داخل مرزها و یا شهرهای ایران دقیقا برمبنی همان اصول مغزشویی و کنترل ذهن بود که در تمامی فرقه ها در قبال قربانیان اعمال می شد. درفرقه رجوی مسعود رجوی خود را رهبرعقیدتی می خواند و معنای آن این بود که شخص دیگری از خود ایده و عقیده نمی تواند داشته باشد.

اعضا می بایست تمامی تفکرات خود را با رهبرتنظیم کنند.تمامی ارزش های عقیدتی، ملی و میهنی درشخص رجوی باید متبلور گردد لذا شهوت پرستی و قدرت طلبی رجوی عین انقلابی بودن ، قتل و جنایات او عین اسلامی بودن و خیانت و مزدوری او عین میهن پرستی جلوه داده می شد.

رجوی تکنیکی با عنوان عملیات جاری ونشست های غسل را دردرون تشکیلات به راه انداخت که هرگز تعطیل شدنی نبود.

این تکنیک برای مغز شویی  و تحت کنترل درآوردن اعضا ابداع شده است. رجوی در تمامی پیام های خود روی استمرار عملیات جاری (نشست های تفتیش عقاید درونی) به عنوان یک شعارمحوری تاکید دارد.  این نشان می دهد که اصل اساسی تشکیلات او اعمال مانیپولاسیون روانی است چرا که باهیچ منطق و دلیل دیگرعضو به خواسته های نامشروع اوپاسخ نمی دهد.

انجام عملیات تروریستی وکشتن هموطنان بیگناه توسط اعضا درهمین دستگاه و قالب شکل گرفته  و توجیه می گردد.

تحت تاثیر عملکرد همین پدیده اعضا را با توسل به فریب، جذب و در راستای عملیات تروریستی به کار می گیرند. خوشبختانه من به دلیل اینکه در بخش ستادی ، روابط عمومی و یا پشتیبانی فرقه بودم شرکت مستقیم در عملیات نداشتم ولی درجریان پشت پرده ی شکل گیری بسیاری از عملیات ها بودم.

به عنوان مثال عملیات راهگشایی در سال ۱۳۷۴ با انتخاب آقای خاتمی به عنوان ریاست جمهوری ایران طرح ریزی شد . فرقه در صحنه بین المللی درتنگنا قرار گرفته بود، به قول رجوی این عملیات برای برهم زدن پروسه اصلاحات سیاسی در ایران در دستور کارقرار گرفت. درحالیکه سازمان به دروغ عنوان می کرد عملیات در ایران فرماندهی می شود دقیقا تیم های تروریستی با حمایت افسران اطلاعات ارتش عراق از معابر مختلف به داخل ایران وارد شده و اقدام به عملیات تروریستی برعلیه مردم و یا زیرساخت های شهری و دانشگاهها  نمودند.درجریان خمپاره باران کور،  خیلی از مردم عادی کشته و یا مجروح شدندکه به هیچ وجه قابل توجیه نبود ولی افرادی که دست به چنین عملیاتی می زدند از خود هیچ گونه کنترل و اختیاری نداشتند ‌کاملا مسخ شده بودند.

فراق-آقای اکرامی مسعود رجوی چند سال است که پنهان شده و آیا هیچ وقت این سوال بین اعضا مطرح نبود که مسعود کجاست و چرا مخفی شده است؟

مسعودرجوی بلافاصله بعد از اشغال عراق توسط نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا مخفی شد.همسرش مریم به فرانسه گریخت.اودرآخرین نشست با نیروهایش درعراق گفته بود چنانچه نیروهای آمریکایی به عراق حمله کنند او به همراه نیروهایش به ایران حمله نموده و کار حکومت ایران را یک سره خواهند ساخت.

آمریکا عراق را اشغال کرد ولی از جانب رجوی هیچ حرکتی دیده نشد. او همیشه درسر فصل ها و سربزنگا ها نیروهایش را در مقابل دشمن تنها گذاشته و فرار را برقرار ترجیح می داد . ۳۰ خرداد سال شصت یک نمونه بارز آن است. نیروهای آمریکایی بدون هیچ گونه مقاومتی اشرف را تصرف و نیروهای آن راخلع سلاح کردند.فرماندهان فرقه به فرماندهان آمریکایی گفتند آنها درجریان جنگ حامی آمریکا بوده اند و اعلام آمادگی کردند در هر زمینه ای به آن ها کمک کنند.

از آن زمان به بعد دیگرکسی مسعود را ندید و البته بدلیل جو خفقان، اعضا اجازه نداشتند سوال کنند ، اگرچه درخلوت خود و یا در دیدارهای محفلی او را برای فرار و تنها گذاشتن اعضا سرزنش می کردند.

من درخیلی از نشست های کوچک که درستاد ها برگزارمی شد او را دیده بودم و دو بارهم به دلیل اینکه در دفتراصلی فرقه در بغداد موسوم به جلال زاده مسؤولیت داشتم او را در ساختمانی موسوم به سعادتی که محل ملاقات های او با مقامات عراق بود به هنگام ملاقات باطارق عزبز وزیرخارجه صدام دیدم. اینکه کجاست گزینه های مختلفی مطرح شده، برخی می گویند دریک پادگان نظامی تحت کنترل نیروهای امریکایی دراردن است.برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که رجوی درسوئیس است ولی حق حضور و فعالیت علنی سیاسی را ندارد .

برخی هم از مرگ اوصحبت می کنند ولی فارغ از تمامی این گمانه زنی ها رجوی را به لحاظ موجودیت سیاسی تشکیلاتی باید یک مرده محسوب کرد، کسی که نمی تواند مرگ یا زنده ماندنش را تائید یا تکذیب کند چه تاثیری می تواند برروند حوادث داشته باشد

فراق-شخصیت مریم رجوی را چگونه تحلیل می کنید؟ مساله جانشینی وی به جای مسعود چگونه مطرح می شد؟

من هیچگاه مریم رجوی را به عنوان یک موجود تاثیرگذار در فرقه به رسمیت نشناخته و نخواهم شناخت.اوهمیشه نقش سایه رجوی را بازی می کند و او فاقد هرگونه کاراکتر وشخصیت تاثیرگذاراست.من شخصا در بسیاری از موارد چه در زمان همردیفی و چه مسوول اولی از نزدیک با او برخورد داشته ام.

او به هیچ وجه یک شخصیت کارازماتیک و ذی نفوذ نیست بلکه به شدت ضعیف است. از نظر من خیلی از اعضای زن فرقه مانند ثریا شهری و محبوبه جمشیدی از او توانمند تر بودند ولی او صرفا به خاطر نقشی که در پاریس بهنگام زندگی مسعود رجوی با  فیروزه بنی صدر ایفاکرد عقل مسعود رجوی را ربود و درحقیقت زیبایی ظاهری و سرسپردگی محض که به گفته خودش ذوب در رهبری عقیدتی تعبیر می شد مهم ترین علت گزینش او به عنوان جانشینی مسعود بود.

تمامی مباحث سیاسی وایدئولوژیکی سطربه سطر ونقطه به نقطه از طرف مسعود به اودیکته می شد و او درحقیقت فقط نشخوارکننده اراجیف مسعود بود ومساله جانشینی اوکاملا فرمالیستی است.

فراق-مطالبی که درباره سوءاستفاده های جنسی و مسائل غیراخلاقی فرقه گفته می شود، حقیقت دارد؟

من خودم درمدت ۲۳سال حضور  درفرقه به صورت سیستماتیک به مورد سواستفاده جنسی وغیراخلاقی برخوردی نداشته ام. البته در دو مورد در رابطه با یکی از فرماندهان بنام محمدرضا و کمال در یک نشست مطلبی در خصوص رابطه غیراخلاقی آنها با دو نفر از اعضای زن شنیدم که همین امرمنجربه تنزل رده تشکیلاتی آنها گردید ولی برخی دیگرمعتقد بودند این اتهامات صرفا برای تسویه حساب سیاسی با این دو نفرکه به لحاظ تشکیلاتی مسئله دارشده بودند انجام گردیده است.برخی مواردهم خانم بتول سلطانی درخصوص سواستفاده جنسی مسعودرجوی از زنان شورای رهبری مطرح کرده بودند

فراق- مریم رجوی اخیرا زهرا مریخی را به عنوان مسوول اول و جانشین خود تعیین کرده ، لطفا درباره این انتخاب و شناختی که از زهرا مریخی دارید توضیح دهید

در رابطه با زهرا مریخی چون چندین سال در یک رابطه تنگاتنگ با ایشان کار می کردم ، شناخت کافی دارم .درسال های ۶۹تا۷۳که در ستاد روابط خارجی بودم کل سیستم پشتیبانی تحت عنوان ارکان مسؤولیتش بامهدی ابریشم چی بود که شامل روابط خارجی بغداد هم می شد. در آن موقع فرشته یگانه مسؤول کارهای دفتری ابریشم چی و زهرا مریخی نفراجرایی او بود.کار زهرا گرم کردن غذا و بردن چای برای مهدی ابریشم چی بود و چون محدودیت جسمی داشت مسؤولیت دیگری به او سپرده نمی شد. به لحاظ ویژگی های فردی هم فاقد تمرکز لازم و توانمندی تشکیلاتی بود. یادم می آید که همیشه در نشست های اجرایی مورد انتقاد قرار می گرفت که نامه ها ارسالی و دریافتی به دفتر را گم می کند .  مهم ترین ویژه گی او سرسپردگی مطلق او به مسؤولش بود وکورکورانه و بدون اختیار هر دستوری را انجام می داد.

بعد از بحث های کودتای تشکیلاتی موسوم به انقلاب ایدئولوژیکی که فرمانبرداری مطلق و اطاعت کورکورانه تشکیلاتی شاخص صلاحیت تعریف گردید، امثال زهرا مریخی فرصت عرض اندام پیدا کردند وگرنه هیچ گونه پتانسیل بالقوه ای ندارد و صرفا نمایشی است.

فراق-فرقه رجوی آیا هم اکنون هم عضوگیری می کند ؟ در مورد ترفند های عضو گیری لطفا توضیح دهید

فرقه با نام و پرچم مجاهدین دیگر هیچ گونه موجودیتی ندارد و صرف نظر از این به دلیل عمق خیانت ها و جنایاتش درحق مردم ایران و بدنامی که گریبان رهبرانش را گرفته دیگر تحت این نام به هیچ وجه نمی توانند پابه عرصه فعالیت های سیاسی و اجتماعی بگذارند زیرا به کلی سوخته اند.

ولی طبق اطلاعاتی ما این فرقه باهویت های مجهول و درفضای مجازی و شبکه های اجتماعی تلاش کرده است تحت پوش و عناوین جعلی خبرنگاران مستقل، سندیکاهای کارگری، جامعه فارغ التحصیلان مستقل، پژوهشگران مترقی، نسل جوان انقلاب کاربران خود را فریب و جذب نمایند.

آنها تا مدتها به هیچ عنوان نامی از فرقه مجاهدین خلق نمی آورند ولی بعد از به دام انداختن طعمه های خود ضمن معرفی هویت واقعی خود آنها را تهدید به ادامه همکاری می نمایند.

فرقه تروریستی رجوی روی جوانان و به خصوص نسل دانشجو سرمایه گذاری ویژه ای می کند و روی مشکلات و معضلات جامعه و از جمله بیکاری، گرانی، مشکلات جامعه دانشجویی و خوابگاها به عنوان سوژهای مناسب و جذاب برای فریب و به دام انداختن طعمه هایشان استفاده می کنند. به همین دلیل کاربران جوان در عرصه فضای مجازی می بایست در این زمینه هوشیار باشند و به سرعت به هرکس اعتماد نکنند.

پایان بخش ۲

ادامه دارد

 

ناگفته های علی اکرامی از اسرار پشت پرده فرقه تروریستی رجوی در گفت و گوی اختصاصی با فراق: نشست های عملیات جاری اهرم سرکوب مخالفین بود/ فقط رجوی درمناسبات فرقه حق فکر و سوال کردن دارد /۱

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=11159

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.