• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

حذف کامل پیشینه علامه حسینی از سایت های پوششی مریم رجوی

  • کد خبر : 9557
  • 18 جولای 2017 - 10:34

محمدعلی حسینی، روحانی لبنانی بود که از سال‌ها قبل در مقابل دریافت کمک‌های مالی، متولی حمایت از گروهک تروریستی منافقین در لبنان شد.

وی چند سال قبل به اتهام ارتباط با رژیم صهیونیستی محاکمه و روانه زندان شد. وی از جمله افرادی است که ارتباط تنگاتنگی با حکومت سعودی دارد و تصاویر دیدارهای متعدد او با پادشاه فعلی و سابق عربستان در رسانه‌های سعودی و عربی منتشر شده است.

رسانه‌های سعودی و منافقین از این روحانی لبنانی با عنوان علامه و آیت‌الله نام می‌برند.

حسینی چند هفته قبل در خبری ناگهانی اعلام کرد که دیگر از گروهک منافقین حمایت نمی‌‎کند. همزمان برخی از رسانه‌ها با رصد صفحه فیسبوک لبنانی و نامه‌نگاری وی با مریم رجوی سرکرده منافقین، از اختلاف مالی حسینی با یکی از مقامات منافقین خبر داده و آن را علت اصلی جدایی وی از این گروهک برشمردند.

اما با گذشته چندین هفته از این اتفاق، برخی رسانه‌ها تصاویری را منتشر کردند که در آن لبنانی در جلسه‌ای به همراه تعدادی از اعضای جداشده گروهک منافقین در پاریس حضور داشته است.

این موضوع کافی بود تا خشم شدید فرقه منافقین برافروخته شود. منافقین با صدور بیانیه‌ای مفصل، ضمن اینکه تهدید به افشای باج‌خواهی لبنانی و چک‌های کمکی ارسالی خود به این شخص کردند، با فراموشی عمدی روابط خود با این شخص که تا پیش از این وی را علامه می‌نامیدند، او را مزدور ایران معرفی و با حذف عبارت علامه او را ملا خطاب کردند!

لبنانی نیز پس از این رویداد و در صفحه شخصی خود در توییتر انتقادات تندی را متوجه منافقین و سرکرده آنان کرد. لبنانی در توییتی نوشته: اگر با مریم رجوی و گروهش هم نظر باشی از نظر آنها انسان با شرافتی هستی اما اگر مخالفشان باشی، متهم به مزدوری می‌شوی.

وی در توییتی دیگر نوشته: مریم رجوی هیچ تأثیری در جامعه داخلی ایران ندارد. آنها فقط کارناوال‌های پرخرج سطحی به راه می‌اندازند (نشست ویلپنت پاریس) که کارش تنها دادن شعار است.

لبنانی که اخیرا در ماجرای تنش میان عربستان و قطر، جانب عربستان سعودی را گرفته است ضمن تروریست خواندن شیعیان منطقه قطیف عربستان، خواستار ویران کردن شهر العوامیه عربستان (زادگاه شهید نمر) شده است. دیدار وی با ولیعهد جدید عربستان و خطاب قرار دادن او به عنوان مرد آینده و افزایش اظهارات جانبدارانه او از ریاض نشان می‌دهد، حسینی با از دست دادن منافقین به عنوان منبع مالی خود، تمرکز خود را متوجه حامی قدیمی خود یعنی حکومت سعودی کرده است.

حسینی در گفتگوی ویژه با نشریه سعودی الریاض که او را علامه دکتر حسینی معرفی کرده، ولیعهد جدید عربستان را عزت عرب‌ها و مسلمانان توصیف می‌کند.

در عین حال به نظر می‌رسد از هم اکنون باید شاهد جدال رسانه ای تندی میان دوستان دیروز و دشمنان امروز باشیم. سایت رسمی منافقین در اقدامی جالب توجه، تمامی پیشینه حسینی را از سایت خود حذف کرده تا عملا به زعم خود ردپای حمایت آنها از او پاک شود در حالی که آرشیو رسانه‌های متعدد نوشتاری و بصری به خوبی گویای سال‌ها همکاری دو جانبه آن دو است.

منافقین که در برچسب زدن به مخالفان خود گوی سبقت را از هر کس دیگری ربوده اند این بار نیز بدون درنظر گرفتن همه عبارت‌های تمجید آمیز از حسینی که تا همین دو ماه قبل در رسانه‌های آنان به وفور دیده می‌شد به ناگاه با یک اختلاف مالی، با چرخشی ۱۸۰ درجه ای، همپیمان قدیمی خود را مزدور ایران نامیدند!

رفتار منافقین با این فرد، آخرین رفتار سازمان با حامیان دیروز خود و منتقدان فردایش نخواهد بود. کم نیستند کسانیکه در برنامه‌ها و نمایش‌های متعدد این گروه در ویلپنت و غیر ویلپنت شرکت کرده اند و با دریافت مبالغی، برای این گروه سخنرانی کرده اند یا شعار داده اند و مطلب نوشته اند اما تجریه نشان داده  بالاخره اختلافات مالی گریبان هر دو طرف را خواهد گرفت. محمد علی لبنانی و پیش از او صافی الیاسری، تنها دو نمونه کوچک از این دست هستند. افرادی که تا دیروز مورد حمایت منافقین بوده اند اما امروز، مزدور ایران خوانده می‌شوند!

یادداشت از سیدرضا قزوینی

بنیاد هابیلیان

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=9557

نوشته های مشابه

28مارس
تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند
روایت یک شاهد عینی از جنایت‌های فرقه ضدخانواده رجوی در حق کودکان اشرف

تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند

26مارس
اینجا آرام باشید و بیرون شورشی
مروری بر قوانین و استراتژی‌های رجوی ساخته

اینجا آرام باشید و بیرون شورشی