• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

کارشکنی کمیساریای پناهندگان در آلبانی کار را بر جدا شده ها سخت کرده است

  • کد خبر : 8563
  • 26 آوریل 2017 - 23:26

در نامه ها و گزارشات دریافتی از جداشدگان فرقه رجوی در آلبانی به موارد متعدد مسامحه و تخلف از جانب کارکنان و مسئولین کمیساریای عالی ملل متحد برای پناهندگان در کشور آلبانی، از جمله باز گذاشتن دست فرقه برای اعمال فشار بر جداشدگان و وادار نمودن آنان به جاسوسی بر روی دیگران، اشاره گردیده که شرایط را برای آنان به شدت سخت نموده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فراق بر اساس نوشته های بنیاد خانواده سحر این افراد همچنین ابراز داشته اند که ظاهر ا مسئولین مربوطه با سران فرقه همکاری داشته و بر خلاف مقررات ملل متحد امور جداشدگان را به فرقه رجوی سپرده اند و دست سازمان را برای اعمال انواع فشارها بر جداشدگان که پناهنده محسوب می شوند باز گذاشته اند. گزارشات حاکی است که مراجعات مستمر این افراد به دفاتر کمیساریا سودی نداشته است.

لازم است کسانی که از عملکرد کمیساریا در آلبانی رضایت ندارند به موضوع زیر توجه نمایند.

در کمیساریای عالی ملل متحد برای پناهندگان UNHCRکه مرکز آن در شهر ژنو در کشور سوئیس قرار دارد ارگانی برای رسیدگی به تخلفات بوجود آمده که کسانی که از عملکرد کمیساریا یا پرسنل آن در هر کجای دنیا رضایت ندارند می توانند با این دفتر ارتباط برقرار کرده و طرح شکایت نمایند.

این ارگان دفتر بازرس کل The Inspector General’s Office (IGO)نام دارد که مقر آن در ژنو است. این دفتر سه موضوع کار دارد: ارزیابی کیفیت مدیریت در کمیساریا شامل شناسائی ابعاد سوء مدیریت احتمالی؛ تحقیق حول گزارشات در خصوص کمیساریا یا هر کس که برای این ارگان کار و فعالیت می کند که شامل کارکنان داوطلب هم می شود؛ و رسیدگی به شکایات در خصوص هر اقدام یا عملی که می تواند وجهه کمیساریا را خدشه دار نماید.

این دفتر مسئول دریافت و رسیدگی به شکایات در خصوص تخلفات پرسنل کمیساریا در هر کجای دنیا می باشد. بازرس کل به صورت مستقل حول موضوع تحقیق کرده و گزارش خود را به کمیسر عالی در ژنو می دهد تا بر اساس آن اقدام مقتضی صورت گیرد.

نحوه شکایت از عملکرد پرسنل کمیساریا یا گزارش تخلف در این رابطه به این صورت است که می توان شکایت مربوطه را به زبان های رسمی ملل متحد (انگلیسی، روسی، چینی، فرانسه، اسپانیائی، عربی) به شماره زیر فاکس نمود:

شماره فاکس مستقیم IGO:   Confidential fax: +41 22 739 73 80

یا آنرا از طریق سیستم ایمیل کرد:

آدرس ایمیلی این دفتر در لینک زیر قابل مشاهده است که با سیستم Microsoft Outlookکار میکند:

mailto:inspector@unhcr.org?subject=UNHCR%20Complaint

همچنین از طریق لینک زیر می توان به صورت آن لاین اقدام به شکایت نمود:

http://www.unhcr.org/igo-complaints.html

در تمامی نامه ها و ایمیل ها باید حتما واژه CONFIDENTIAL(محرمانه) قید گردد.

پایگاه خبری تحلیلی فراق بر اساس رسالت اطلاع رسانی خود با انتشار این نامه، خواستار رسیدگی فوری مقام های بین المللی به این موضوع می باشد.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=8563