• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
روایت

تهی شدن از خصلت‌های انسانی در نشست عملیات جاری

  • کد خبر : 755
  • 24 اکتبر 2023 - 9:48

نشست های عملیات جاری ترفندی بود تا نفرات در قرارگاه «اشرف» و سایر مقرهای سازمان در عراق دوران تحت حاکمیت صدام نتوانند خود تصمیم بگیرند یا درباره خانواده هایشان فکر کنند.

به گزارش فراق، عضو قدیمی نجات یافته از فرقه رجوی درباره نشست های عملیات جاری در اسراتگاه فکر و اندیشه رجوی نوشته است: مسعود رجوی دجال می گفت: «عملیات جاری ضامن حفظ تشکیلات است و حتی یک روز نباید نشست عملیات جاری تعطیل شود.»

عملیات جاری یک نوع تفتیش عقاید و یک نوع زیر آب زنی علنی دیگران است برای اینکه سازمان بفهمد نیروهایش الان در چه جایگاهی است و چگونه باید با او کار کند. نشست های عملیات جاری ضامن حفظ تشکیلات بود و بدون ترتیب دادن چنین نشست های شستشوی مغزی، سازمان مجاهدین از هم فرو می پاشید و تشکیلات متلاشی می شد.

در عملیات جاری افراد می بایست از صبح تا شب هر فکری که به ذهن شان خطور کرده بود مثبت یا منفی را به روی کاغذ آورده و هر شب در جمع اعتراف کنند. نفرات حتی تخیلات روزانه شان  که در کاغذ نوشته بودند را در جمع باید می خواندند. اگر گزارش تنظیمی بار منفی از نظر قوانین و آموزش های عقیدتی و فرقه ای سازمان داشت افراد حاضر در جمع برای خودنمایی و تملق پیش مسئولین سازمان به فرد اعتراف کننده پرخاشگری می کردند فحش های رکیک می دادند حتی کار به کتک کاری نیز می کشید.

جالب است که افراد فحش ناموسی هم به دوست و همرزم خود می دادند و فرد اعتراف کننده در نشست عملیات جاری حق نداشت در آن موقعیت پاسخ دیگران را بدهد! فرقی نداشت که به اصطلاح انتقادها و دشنام ها و فحش های ناموسی بجا بود یا نادرست. طبق تعالیم و دستورهای مسئولین سازمان و شخص رجوی در نشست عملیات جاری فقط و فقط باید به دشنام ها و توهین ها و تحقیرها گوش می دادی، حرص می خوردی و پاسخ نمی دادی. اگر در مواردی نیز بعضی از نفرات طاقت شنیدن دشنام های رکیک را نداشتند حتی ممکن بود از فرط ناراحتی و حقارت از حال طبیعی خارج شوند.

نشست های عملیات جاری ترفندی بود تا نفرات در قرارگاه «اشرف» و سایر مقرهای سازمان در عراق دوران تحت حاکمیت صدام نتوانند خود تصمیم بگیرند یا درباره خانواده هایشان فکر کنند. نشست های عملیات جاری و سیستم خاصی که سازمان برای نفرات طراحی کرده بود باعث می شد افراد از همدیگر بترسند و اعتمادی بین نفرات وجود نداشته باشد و کسی جرئت انتقاد از مسئولین سازمان و شخص رجوی را نداشته باشد.
در نشست عملیات جاری همه نفرات وادار می شدند تا از همدیگر جاسوسی کنند. هیچ کس جرات نمی کرد با همرزم و رفیقش حرف بزند و درددل و صحبت کند .هر چند درد و دل کردن با دوستان در سازمان محفل نام داشت و آن را تحت عنوان شعبه سپاه پاسداران می نامیدند و خود جرم بزرگی بود .
یکی از اهداف نشست عملیات جاری در تشکیلات رجوی این بود که غرور افراد را بشکنند و عضو تشکیلاتی را از خصلت های انسانی تهی کنند، فردیت او را متلاشی کرده و تبدیل به یک رباط  کند.

اما نمونه ای از یک فاکت در نشست عملیات جاری :

رابطه با کاویانی (منظور رابطه با آمریکا)
– وقتی دیدم در جریان مصاحبه ها سیم خار دار و کانتینر به اشرف می آوردند لحظه واو (منظور وا رفتن) داشتم .
زبان: y ( افکار ناخودآگاه ذهن )
– اینها برای درست کردن بازداشتگاه برای ماست
– دیدی بعد از ۴۰ سال مبارزه آخر الامر اسیر دست کاویانی (آمریکایی ها) شدیم .
زبان : x ( واقعیت موضوع)
– اولاً علت این اوهام و خیالات اندیشه تعادل قوایی تو بود که فکر کردی در شرایط که تعادل قوا به نفع ما نیست هر بلایی می توانند سر ما بیاورند .
به این راحتی با موضوعی به اسم عملیات جاری سازمان از رازهای نیروهایش توسط نیروهای خودش آگاه می شد و به نظر من این یک تفتیش عقیده بزرگ و نقض کامل حقوق بشر است سازمانی که از بدو تاسیس همیشه دم از حقوق بشر و آزادی عقیده می زند خود در حق نیروهای خودش چنین می کند وای به حال دیگران و مخالفان.

ع.م

عضو نجات یافته از فرقه رجوی

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=755