• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

روایت یکی از اعضای سابق شورای رهبری از خودکشی «مرضیه علی‌احمدی» با سیانور

  • کد خبر : 6986
  • 29 اکتبر 2023 - 12:46

در دوران حکومت صدام به تمامی مسئولان سازمان و اعضای شورای رهبری دو عدد قرص سیانور داده بودند و دستور بود همیشه این قرص ها را افراد به همراه داشته باشند.

به گزارش فراق، یکی از اعضای سابق شورای رهبری فرقه رجوی در خاطراتش از خودکشی یکی از اعضا با قرص سیانور روایت کرده است:

به دنبال قوانین خود ساخته فرقه رجوی، به طور خاص مردان و زنان رده بالای تشکیلات حق جدایی از سازمان را نداشتند و در هر تردد خارج از کمپ‌ها دو قرص سیانور با خود حمل می‌کردند و مخصوصاً به زنان عضو شورای رهبری هم به فرمان رجوی می‌گفتند هیچکس حق ندارد زنده دستگیر شده و به دست نیروهای جمهوری اسلامی و یا حتی طرفداران آنها بیفتد.

سران تشکیلات می‌گفتند هر گاه احساس خطر کردید بلافاصله بایستی با قرص سیانور اقدام به خودکشی کنید.

اگر قرص اول هم عمل نکرد یک قرص زاپاس همه نفرات داشتند! و بایستی از آن استفاده می‌کردند. همینطور دستور داده شده بود اگر کسی از اعضای شورای رهبری و مردان رده بالای سازمان دیگر نخواهد در سازمان بماند و قصد جدا شدن داشته باشد! خروج از سازمان خبری نیست و مساوی با مرگ است و به همین دلیل تنها می‌تواند قرصش را بشکند و بخورد و این طوری خلاص شود!

به همین دلیل در دوران حکومت صدام به تمامی مسئولان سازمان و اعضای شورای رهبری دو عدد قرص سیانور داده بودند که دستور بود همیشه این قرص ها را افراد به همراه داشته باشند. مخصوصا در هنگام خروج از قرارگاه و در ترددات کنترل می‌کردند که افراد قرص‌ها را با خود ببرند. در هنگام جنگ نیروهای ائتلاف با عراق، نگرانی تشکیلات از دستگیری اعضای شورای رهبری و سران مضاعف شده و پیوسته هشدار می‌دادند کسی نبایستی زنده دستگیر و اسیر شود و به دست نیروهای آمریکایی یا کردها و… بیفتند و هرگاه احساس خطر کردید بایستی با قرص سیانور خودکشی کنید.

با این فرمان مرضیه علی احمدی در روزهای پایان جنگ و در مسیر بازگشت به اشرف در اضطراب و ترس از دستگیری در یک پست ایست و بازرسی کردهای عراق با قرص سیانور اقدام به خودکشی کرد و جان باخت. این ماجرا در حالی‌ روی داد که بقیه افراد داخل ستون به سلامت از آن محل گذشتند. پس از این واقعه دردناک او را شهید بمباران نیروهای ائتلاف نامیده و در جلسات درونی از کارش تجلیل و قدر دانی می‌کردند که آموزشی برای بقیه باشد!

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=6986