• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

مصاحبه مریم رجوی با روزنامه عربستانی الشرق الاوسط

  • کد خبر : 5371
  • 18 آوریل 2016 - 6:00

مصاحبه مریم رجوی

با روزنامه عربستانی الشرق الاوسط

Maryam-Rajavi-statements

جام نیـوز

روزنامه سعودی “الشرق الاوسط” در شماره امروز خود گفتگویی را با “مریم رجوی” سرکرده گروهک منافقین منتشر کرد و مدعی شد به اسرار مهمی درباره جمهوری اسلامی ایران دست یافته است.

رجوی در پاسخ به پرسش خبرنگار الشرق الاوسط درباره توافق هسته ای ایران، در اظهاراتی بیشرمانه مدعی شد: نظام ایران بر سه رکن استوار است: ساخت بمب اتمی، قلع و قمع در داخل کشور و صدور تروریسم و افراط گرایی به خارج از کشور.

 وی  در ادامه این ادعا افزود: ایران با توافق هسته ای یکی از ارکان اساسی اش را از دست داد. ایران ساخت بمب های اتمی را به صورت موقت کنار گذاشته است و به طور یقین در آینده دوباره ساخت آن را آغاز خواهد کرد.

 سرکرده گروهک منافقین درباره استراتژی ایران در عراق، سوریه ، یمن و لبنان در ادعایی بی اساس و پوچ اظهار داشت: ایران از ابتدا در امور داخلی دیگر کشورها مداخله می کرد و سعی در برافروختن فتنه و انتشار تفکر تروریسم در این کشورها داشت. … همه می دانند ظهور داعش پیامد حکم روایی اسد در سوریه و نوری المالکی در عراق است.

وی همچنین درباره حضور نیروهای ایران در سوریه در ادعایی واهی اعلام کرد: “ایران ۶۰ هزار سرباز به سوریه برای حمایت از اسد اعزام کرده است. اینکه سپاه پاسداران مجبور شد به سوریه نیرو اعزام کند نشان می دهد این سپاه در اجرای برنامه هایش با شکست مواجه شده است. ایران در باتلاق سوریه در حال غرق شدن است و توان خروج از آن را ندارد. سران ایران باید به عنوان جنایتکار جنگی در دادگاه های بین المللی محاکمه شوند.
…………………

۳۰ فروردین ۱۳۹۴
 

سرکرده منافقین در پاسخ به پرسشی درباره استراتژی ایران در یمن، ضمن همراهی با رژیم آل سعود مدعی شد: استراتژی ایران مشخص است . انتشار تفکر تروریسم با هدف حفظ بقا. معتقدم ایران در یمن شکست خورده و در بحرین نیز شکست خواهد خورد. ایران در برابر عملیات طوفان قاطعیت عربستان نیز شکست خورد. … بر اساس تلاش های اعضای ما در خارج از کشور، مجمع عمومی سازمان ملل تاکنون ۶۳ بار دولت ایران را به دلیل نقض حقوق زندانیان سیاسی محکوم کرده است.

سرکرده گروهک منافقین هرگونه ارتباط با حزب الله لبنان را رد کرد و این جنبش را ساخته دست نظام ایران دانست. رجوی همچنین ایران را عامل ترور “یاسر عرفات” قلمداد کرد و مدعی شد با عرفات در ارتباط بوده است.
 
در پایان این گفتگو خبرنگار الشرق الاوسط از رجوی پرسید: آیا گمان می کنی سقوط بشار اسد به منزله پایان یافتن نقش ایران در منطقه است؟”رجوی در پاسخ مدعی شد: “قطعا همینطور است. ایران تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد تا اسد باقی بماند. ولی می داند که هیچ امیدی به این موضوع نیست. ایران چاره دیگری ندارد. سقوط اسد در سوریه سقوط دولت ایران در تهران را در پی خواهد داشت.
 
این مصاحبه در حالی منتشر شده‌است که روزنامه سعودی الشرق الاوسط در آن به سابقه طولانی گروهک منافقین در ترور مردم و مقامات ایران، جنگیدن کنار رژیم بعث بر ضد ایرانیان و قرار گرفتن نام این گروه در لیست گروه‌های حامی تروریسم در نقاط مختلف جهان اشاره‌ای نکرده‌است./
باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=5371

نوشته های مشابه

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم

28مارس
ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی
پلیس آلبانی تنها به جهت این پرونده باید مریم رجوی را دادگاهی کند

ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی