• امروز : دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
حمید آتابای پاسخ می‌دهد

۳۰ خرداد ۱۳۶۰ چرا اتفاق افتاد؟

  • کد خبر : 47009
  • 29 ژوئن 2024 - 10:48

حمید آتابای، عضو انجمن نجات در آلبانی نوشت: طی ۳۵ سالی که گذشت هیچ وقت این قدر به دروغ‌ گویی سازمان مجاهدین خلق ایمان نیاورده بودم.

مخصوصاً در رابطه با ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۰ قتل عام‌ها، کشت و کشتارها و بقول گوبلز هر چقدر دروغ‌های بزرگی بگوئید برای انسان های ساده و زود باور، باورکردن شان ساده تر است.

سوال این است سال ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ چرا اتفاق افتاد؟ آیا مردم بار دیگر دنبال انقلابی دیگر بودند؟ اگر نه موضوع چی بود؟

مسعود رجوی در زمان انقلاب یعنی پس از پیروزی انقلاب ضد سلطنتی به نیروهای خودش دستور داده بود تا سلاح‌های زیادی را از پادگان‌ها دزدیده و مخفی کنند. در تاریخ ثبت شده است.

این امر باعث شد سازمان مجاهدین به خاطر داشتن سلاح‌های سبک و نیمه سنگین رهبرانش تصور کنند که می‌توانند قدرت ایران را تغییر بدهند.

واقعیت این بود که فضای سیاسی و جو حاکم بر جامعه شعارهای پرطمطراق و خوش رنگ و لعاب آنها را می‌طلبید و برای مردم جاذبه داشت. از طرفی هم رئیس جمهور وقت بنی صدر با نظام ایران به اختلاف افتاده بود لذا مسعود رجوی خواست در هم پیمانی با او صد البته سوءاستفاده از بنی صدر به قدرت برسد.

وقتی متوجه شد که مجلس ایران می‌خواهد ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور وقت را استیضاح کند، رجوی تصور کرد که الان است که هواداران بنی صدر بنا به دستور او سلاح به دست در کنار ماشین کشتار رجوی به خیابان ها ریخته و دولت را سرنگون کنند. لذا به فرماندهان زیر دست خودش دستور داد در روز استیضاح یک تظاهرات بزرگی را در تهران به راه بیندازند.

بر اساس گفته مسعود رجوی این تظاهرات هدفش مسالمت آمیز نبود بلکه آنها می‌خواستند مستقیماً به سمت جماران بروند. ده‌ها بار مسعود رجوی این حرف را گفت و تکرار کرد که هدف تظاهرات به هیچ وجه مسالمت آمیز نبود بلکه می‌خواستند تغییر حکومت بدهند.

وقتی که بسیج و مردم و نیروهای دیگر حکومت این تظاهرات را پراکنده کردند، نیروهای مسلح مسعود رجوی به اسم میلیشیا که از قبل آمادگی کامل با سلاح‌های سبک و نیمه سنگین داشتند وارد صحنه شدند. در غیر اینصورت به این ضرب العجلی آن همه سلاح از کجا سردر آورد و چگونه نیروها آرایش جنگی گرفتند؟ اما وقتی دیدند به هدف نمی‌رسند درگیری‌های مسلحانه را آغاز کردند و ماشین کشتار شروع به قتل عام کرد تا به امروز .

این شد که ۳۰ خرداد یک حمام خونی توسط مسعود رجوی تابه امروز که ۴۳ سال از آن می‌گذرد راه اندازی شد و هنوز خون های به ناحق ریخته شده مردم محل های کشتار را فریاد می زند که باید مسعود رجوی پاسخگو باشد.

اما هیچ سالی مثل سال گذشته ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۰ ثمره خود را نداشت، روز ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ صدها پلیس کشور آلبانی به اشرف وارد شدند و دنبال آثارجرم و جنایت آنها در داخل خاک ایران شدند و کامپیوترهایی را که برای ایجاد آشوب و بلوا در ایران به کار می رفتند را ضبط کرده و با خود بردند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=47009