• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

مستند رادیویی «ثریا» نامزد دریافت جایزه در «سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک»

  • کد خبر : 46363
  • 16 می 2024 - 7:38

مستند «ثریا»، نامزد دریافت جایزه در بخش اصلی «سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک» شد.

به گزارش فراق، هیأت داوران سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک پس از برگزاری نشست نهایی برنامه‌های نامزد دریافت جایزه در موضوعات مختلف بخش اصلی جشنواره را معرفی کردند که در میان فهرست نامزدهای دریافت جایزه جهاد تبیین و هدایت فرهنگی، مستند «ثریا» کاری از صدای استان سمنان به تهیه کنندگی مهران مجید پناه نامزد دریافت جایزه این بخش شد.

پس از اکران موفق فیلم سرهنگ ثریا در سینماهای کشور، مهران مجیدپناه برای تهیه مستند صوتی از سرگذشت خانواده‌های چشم انتظار با ثریا عبداللهی، شخصیت اصلی این فیلم گفت و گویی انجام داد که نتیجه آن در یک اثر رادیویی فاخر به نام مستند صوتی «ثریا» از صدای استان سمنان پخش شد.

فیلم سرهنگ ثریا که داستان مادران و پدرانِ افراد دزدیده شده توسط فرقه رجوی است، توانسته گوشه ای از مرارت‌ها و مظلومیت‌های طاقت فرسای این خانواده های رنج دیده را نمایش دهد. خانم عبداللهی به همراه تعدادی از پدران و مادران چشم انتظار سال ها در بیابان های گرم و خشک عراق پشت درب های بسته پادگان اشرف نشستند به امید آن که بتوانند فرزندانشان را ببینند. بعضی از آنان چهار سال پشت درب های بسته ماندند اما رجوی دستور داد آنها را سنگ باران کنند فحش بدهند و حتی برای چند دقیقه هم که شده اجازه ملاقات نداد.

رجوی‌ها افشاگری فیلم را بر نمی تابند، آن ها تلاش می کنند تا صدای فیلم سرهنگ ثریا به گوش جهانیان نرسد و این روایت صادقانه ای که ماهیت و ذات پلید رجوی و فرقه را افشا می کند در معرض نمایش قرار نگیرد اما صدای سرهنگ ثریا، مستند کودکان کمپ اشرف و فریاد جدا شدگان و کودکان قربانی شده دیروز و جوانان امروز به گوش جهانیان رسیده و حقیقت راه خود را پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=46363

نوشته های مشابه