• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به جنایات فرقه تروریستی رجوی آغاز شد /  پخش تصاویری از واقعه ۳۰ خرداد سال ۶۰ / دادخواهی خواهر شهید: خواهرم را به کدامین گناه با چادرش خفه کردند؟

  • کد خبر : 43775
  • 02 ژانویه 2024 - 11:14

چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به جنایات و اقدامات سران فرقه تروریستی رجوی امروز سه‌شنبه – ۱۲ دی – به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقانی در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران آغاز شد.

به گزارش فراق، کیفرخواست پرونده جنایات و اقدامات سرکردگان فرقه تروریستی رجوی در بیش از ۷۰۰ صفحه تنظیم شده است و در این دادگاه که با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار می‌شود، علاوه بر جمعی از خانواده‌های قربانیان ترور، شاهدان عینی جنایات هولناک تروریست‌های دهه ۶۰ در دادگاه حاضر هستند همچنین پنج وکیل تسخیری متهمان این پرونده نیز در دادگاه حضور دارند.

قاضی دادگاه در ابتدای این جلسه با قرائت آیاتی از سوره مبارکه مائده اظهار داشت: جلسه دادرسی برای رسیدگی به پرونده حاضر که کیفرخواست آن از دادسرای عمومی و انقلاب تهران در شعبه ۱۱ کیفری یک استان تهران دریافت شده است، آغاز شده و ضمن علنی بودن و رسمی بودن دادگاه از نماینده دادستان می‌خواهم برای ادامه قرائت کیفرخواست در جایگاه قرار گیرد.

در ادامه نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و گفت: پیش از قرائت کیفرخواست مطالبی برای تنویر افکار عمومی اعلام می‌شود.

وی توضیح داد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، فرقه تروریستی رجوی به مدت ۲۸ ماه شروع به جمع‌آوری و اختفای سلاح کردند و شاخه نظامی تشکیل دادند و همواره به دنبال توطئه چینی بودند و در دهه ۶۰ رژه‌هایی را ترتیب دادند که اغلب به درگیری می‌انجامید.

نماینده دادستان افزود: این فرقه با توجه به توهمات شاخه نظامی خود خیال کردند که می‌توانند در کشور قدرت را در دست گیرند و از این رو طرفداران خود را به خیابان‌ها کشاندند که منجر به ایراد خسارات بسیار به اموال خصوصی و عمومی همچنین شهادت جمع بسیاری از شهروندان و مردم عادی شد.

وی پس از پخش تصاویری از واقعه ۳۰ خرداد سال ۶۰  گفت: همه این مستندات از شبکه نفاق هم پخش شده که حاوی از آن است که «مشت را با مشت و گلوله را با گلوله پاسخ می‌دهیم.» هرچند نیروهای حکومت ایران در مقابل جنایات این فرقه تروریستی مدت‌ها عکس‌العمل نداشتند و دستگاه اطلاعاتی آمریکا نیز به این موضوع اذعان دارد.

وی افزود: بعد از اقدام مسلحانه فرقه تروریستی رجوی در خرداد سال ۱۳۶۰، مسعود رجوی و چند تن از اعضای فرقه در جلسه‌ای با محوریت اینکه آیا بعد از اقدامات ۳۰ خرداد ورود فرقه به فاز نظامی را اعلام کنند یا نه که اعلام می‌کنند و پیشنهاد بعدی رجوی انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی بود، تشکیل می‌شود.

وی اضافه کرد: پیش از اقدام به اجرای این تصمیم، رجوی به فرانسه سفر می‌کند و بعد از بازگشت وی دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران را با بمب‌گذاری منفجر می‌کنند و بعد از آن با طراحی ابریشمچی، بنی‌صدر، رجوی و چند تن دیگر با ربایش یک هواپیما از ایران به فرانسه می‌روند.

نماینده دادستان خاطرنشان کرد: شاخه نظامی فرقه تروریستی که به آن ملیشیا میگفتند، بعد از واقعه خرداد ۱۳۶۰ و پیرو انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران در پنجم مهر ۱۳۶۰ دست به اقدام نظامی شدیدتر دیگر می‌زنند که اسناد و مدارک تاریخی آن را با افتخار از شبکه نفاق پخش می‌کنند.

با پخش تصاویری از اظهارات مسعود رجوی درباره واقعه پنجم مهر ۱۳۶۰، نماینده دادستان افزود: در این کلیپ به وضوح آشکار است که در این واقعه آنها مسلح به خیابان آمدند.

وی اظهار داشت: در این برهه تاریخی نهادهای قانونی برآمده از انقلاب وارد می‌شوند و برخورد با اقدامات جنایتکارانه این فرقه تروریستی را در دستور کار قرار می‌دهند و در نتیجه این اقدامات، عده زیادی از اعضای فرقه تروریستی به خارج از کشور متواری می شوند و ته‌مانده‌های این تشکیلات، شبکه‌ای از خانه‌های تیمی ایجاد می‌کنند و مسعود رجوی در قالب نشریه مجاهد یا جزوات کتبی که منتشر می‌کردند آموزش‌هایی با محتوای ترویج خشونت و اقدامات تروریستی را به طرفداران خود یاد می‌دادند.

نماینده دادستان افزود: از نظر مریم رجوی کسی که ریش داشت یا کاسبی که در حجره خود عکس حضرت امام (ره) را داشت باید اعدام خیابانی شود همچنین در اسناد مربوط به نشریه مجاهد آموزش چگونگی ترورهای خیابانی، فرار و تعقیب و گریز، نحوه گذاشتن قرارهای ملاقات، نحوه ساخت و جابه‌جایی مواد منفجره و نحوه مقابله با دستگیری‌های ناخواسته آموزش داده می‌شد.

وی یادآور شد: دادستانی انقلاب به همراه نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نیروهای نظامی، به شبکه‌های خانه‌های تیمی و هسته‌های عملیاتی حداقل در چهار مرتبه به آنها ضربه زد و از کارکرد انداخت و در این مرحله مسعود رجوی متوجه می‌شود که این خانه‌های تیمی و هسته‌های عملیاتی کارایی لازم را ندارند و در راستای انتقام‌جویی برآمدند.

وی با تشریح فرایند عملیات مهندسی گفت: در این مرحله مسعود رجوی و اعضای خانه‌های تیمی عملیات مهندسی را طراحی کردند و چون این افراد متوهم بودند و فکر می‌کردند که افراد عادی محله، خانه‌های تیمی آنها را لو داده است؛ از اینرو آنها را به خانه‌های تیمی می‌بردند، از آنها اعتراف می‌گرفتند، شکنجه و مثله می‌کردند و سپس جسد آنها را به خار ج از شهر می‌بردند و دفن می‌کردند و همه اینها بخشی از اعترافات و اظهارات شخصی است که راننده و مسئول انتقال اجساد به خارج از شهر بود و همه این مسائل همراه با مستندات در کیفرخواست قید شده است.

در این بخش از دادگاه خواهر یکی از شهدایی که به دست اعضای فرقه رجوی به شهادت رسیده است، با اجازه رئیس دادگاه در جایگاه قرار گرفت و درباره نحوه شهادت خواهرش توضیح داد: زینب دانش‌آموز ۱۴ ساله‌ای که برای نماز جماعت و با اجازه مادرش از منزل خارج شده بود به دست اعضای فرقه رجوی با چادرش خفه شده بود.

این خواهر شهید افزود: به کدامین گناه خواهرم را به شهادت رساندند؟

نماینده دادستان با تشریح اینکه چهار ضربه اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه به هسته‌های تروریستی در سال‌های ۶۱ و نیز سال ۶۲ و متلاشی شدن باندهای ترور باعث به ریختگی فرقه منافقین شد، گفت: پس از زیر ضربه رفتن خانه‌های تیمی منافقین؛ این فرقه متوهم برای ایجاد وحشت عملیات مهندسی معکوس را راه انداخت.

وی تصریح کرد: منافقین گمان می‌کرد که مردم عادی و کسبه خانه‌های تیمی را لو داده‌اند؛ از این رو مردم را ربوده و در مکان‌های پنهان شکنجه و سپس شهید می‌کرد.

نماینده دادستان یادآور شد: پس از صدور قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت و اتمام جنگ عراق و ایران، حیطه اقدامات شاخه نظامی که به عملیات محدود در نواحی مرزی ختم می‌شد، مریم رجوی از فرانسه می‌آید و عملیات‌های راهگشایی را طراحی می‌کند.

نماینده دادستان بیان کرد: پس از آنکه رجوی فرقه تروریستی منافقین را به عراق برد. منافقین با همکاری سازمان استخبارات عراق از مرز عبور کرده و برای عملیات تروریستی شهری وارد ایران می‌شدند.

وی افزود: در آن زمان رجوی معتقد بود که عملیات مرزی برای منافقین ارزش افزوده نداشته و برای باقی ماندن نام سازمان مجاهدین خلق لازم است که ترورهای بزرگ انجام شود. منافقین از ستاد داخله خود خواسته بود با عملیات‌های راهگشا دست به ترور مردم در شهرها بزنند. منافقین این اقدامات را به نیابت رژیم بعث انجام داده و به جای آن تضمین ماندن در عراق و گرفتن پنج میلیون بشکه نفت را گرفته بود! منافقین آن زمان خون مردم را با نفت تاخت زده بود.

در سه جلسه پیشین دادگاه در مجموع اتهامات و اقدامات مجرمانه ۳۳ متهم از مجموع ۱۰۴ متهم این پرونده در دادگاه همراه با مستندات تصویری و مکتوب به صورت علنی با دستور قاضی دادگاه توسط نماینده دادستان قرائت و نمایش داده شده است.

علاوه بر تشکیلات موسوم به مجاهدین خلق به عنوان شخصیت حقوقی، مسعود رجوی، مریم قجر عضدانلو (معروف به مریم رجوی)، مهدی ابریشمچی، زهره اخیانی، فهیمه اروانی، مهدی براعی، مژگان پارسیایی، زهرا مریخی آهنگر کلایی، محمد علی توحیدی خانیکی، علی خدایی صفت، مهدی خدایی صفت، عباسعلی داوری فیضی پور آذر، سید مجید سید المحدثین، صدیقه حسینی، محمد طریقت منفرد، مهوش سپهری، قدسی خرازیان، مهناز سلیمانیان، محسن سیاه کلاه، مریم فضل مشهدی، بهشته شادرو، ژیلا دیهیم، ابوالقاسم رضایی، حمیرا حجتی امامی، محمود عطایی کاریزی، گلنار جواهری ساعتچی، مهریان حاجی نژاد، مرتضی اسماعیلیان مارنانی، دولت نوروزی منجیلی، زهرا بخشایی، محمد حیاتی، نیکو خائفی اشکذری، عذرا علوی طالقانی، جمیله ابریشم چی، محمود قجر عضدانلو، بدری پورطباخ، محمد جواد قدیری مدرسی، فرهاد الفت، رویا احمدی موسوی، بهزاد نظیری، فرشته یگانه، معصومه بلورچی، یاسر جهان نژادی، فائزه خیاط حصاری محمدی، صالح رجوی، محمد سادات خوانساری، پرنیان سرآمد، حکیمه سعادت نژاد، حمیده شاهرخی امیری، ثریا شهری، پروین صفایی، محمود فخارزاده، عشرت محبت کار، علیرضا معدنچی، عباس میناجی مقدم، حمیدرضا اسحاقی، علیرضا امام جمعه، اسدالله اوسطی، فاطمه آدرسی، مصطفی آسیفی، زهره بنی جمالی، محمود بنی هاشمی، اسدالله بهرامی، علیرضا بهرامی، عزیز اله پاک نژاد، مهرافروز پیکر نگار، مریم حاج خانیان، احمد حنیف نژاد، پرویز خزائی، حسین دادخواه، فاطمه داوران و همچنین حسین ربوبی خبوشانی، سپیده ابراهیمی، بیژن رحیمی، آزاده رضایی، هادی روشن روانی، محمد سادات دربندی، فریدون سلیمی، عباس شاکری، سهیلا شعبانی، احمد شکرائی، سهیلا صادق، مهران صادق، طاهره ضیائی، کبری طهماسبی، رقیه عباسی، زهره عطریانفر، مهری علیقلی، مرتضی فخار، سید اسدالله فقیه دزفولی، ایرج فیض بوسجینی، پرویز کریمیان سیچانی، احمد گلپایگانی، فرید ماهوتچی حسینی، مهدی مددی الموسوی، سید محمود احمدی علون آبادی، سید جواد احمدی علون آبادی، اسماعیل مرتضایی، محمود معیری، رقیه ملک محمدی، حسن نظام الملکی، نسرین نظری علی آبادی، علی هادی زاده و الله کرم هوشنگی از متهمان حاضر در این پرونده هستند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=43775