• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
قاضی پرونده محاکمه سران فرقه رجوی: اجازه دفاع دارید

تفاوت برخورد دادگاه ۱۰۴ متهم فرقه رجوی در ایران با دادگاه یک قربانی در سوئد

  • کد خبر : 43455
  • 20 دسامبر 2023 - 13:45

رئیس دادگاه رسیدگی به پرونده سران فرقه رجوی در حالی خطاب به آن ها گفته که اجازه دفاع از خود و تعیین وکیل دارند که دادگاه سوئد یک تبعه بی گناه ایرانی را بدون ادله قانونی و تنها به سفارش فرقه رجوی به حبس ابد محکوم کرده است.

به گزارش فراق، حجت الاسلام والمسلمین دهقان رئیس دادگاه رسیدگی به پرونده سران فرقه رجوی در دومین جلسه دادگاه اظهار داشت: حق گرفتن وکیل را همین الان هم متهمین پرونده دارند. وکیل تسخیری نیز برای آنان تعیین شده است. اگر وکیل تسخیری را قبول ندارند می‌توانند وکیل تعیینی را بفرستند.

در عین حال حمید نوری شهروند ایرانی که بیش از چهار سال است با ادعا‌های واهی و به استناد اظهارات متناقض اعضای فرقه تروریستی رجوی در بازداشت غیرقانونی دولت سوئد و در سلول انفرادی به سر می‌برد، و رکورد جهانی در نقض حقوق بشر محسوب می‌شود روز گذشته در دادگاه تجدیدنظر سوئد نیز حکم «حبس ابد» دریافت کرده است.

اتهام او براساس ادعا‌های واهی و متناقض مزدوران فرقه تروریستی رجوی طراحی و آن‌ها مدعی شدند که حمید نوری در مقطعی، زندانبان آن ها در ایران بوده است. این موضوع که مبنای محکمه سوئدی قرار گرفت، سبب شد تا اصل برائت و حق آزادی رفت‌وآمد نوری از سوی مقام‌های سوئدی نقض‌شود و سوئدی‌ها ابتدایی‌ترین حقوق یک انسان را در مورد آقای نوری رعایت نکرده‌اند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=43455

نوشته های مشابه

25آوریل
اسامی جعلی و مستعار سران فرقه رجوی / ۲
فراق برای اولین بار افشا می‌کند

اسامی جعلی و مستعار سران فرقه رجوی / ۲

25آوریل
فرید ماهوتچی، رابط ملاقات‌های مخفیانه با دولتمردان آلبانی
25آوریل
جواد احمدی، عنصری که در پوشش پزشک برای رجوی جاسوسی می‌کرد!