• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
مدیر عامل انجمن نجات

زمان آن است که خانواده‌ها از دولت آلبانی پاسخ مناسب دریافت کنند / صدای ما را به گوش همه برسانید + فیلم

  • کد خبر : 43120
  • 29 نوامبر 2023 - 12:47

مدیر عامل انجمن نجات گفت: خانواده‌های اعضای گرفتار در فرقه رجوی طی سالیان، به طرق مختلف خواست بر حق خود را به گوش دولتمردان آلبانی رساندند و الان زمان آن است که پاسخ مناسب دریافت کنند.

به گزارش فراق، ابراهیم خدابنده روز یکشنبه ۵ آذر ماه در ارتباط مجازی با همایش انجمن نجات در تیرانا ضمن تشکر از شرکت کنندگان و همچنین از مقامات مسئول در دولت آلبانی که حس امنیت را به اعضای انجمن نجات در تیرانا دادند، اظهار کرد: این یک حق انسانی است که خانواده ها با عزیزانشان ارتباط داشته باشند و در این راستا از مقامات دولت آلبانی می خواهیم تا اسباب محقق شدن این خواسته را هرچه زودتر فراهم نمایند.

وی خواستار توجه دولتمردان آلبانی به نقض فاحش حقوق بشر در داخل مقر فرقه رجوی شد و تصریح کرد: خانواده ها طی سالیان به طرق مختلف خواست برحق خود را مبنی بر ملاقات با عزیزانشان به گوش دولتمردان آلبانی رساندند و الان زمان آن است که پاسخ مناسب دریافت کنند.

در ادامه برنامه خانم اریسا رحیمی، مجری برنامه به معرفی مادر ثریا عبداللهی، مسئول «تشکل مادران انجمن نجات» پرداخت و اشاره نمود که وی ۲۲ سال از ارتباط با تنها پسرش محروم بوده است.

ثریا عبداللهی، مادر امیراصلان حسن زاده که فرزندش در اردوگاه مجاهدین خلق در آلبانی گرفتار است در ارتباط آنلاین با این همایش خطاب به حاضرین گفت: از جانب همه خانواده ها و خصوصا از جانب تمامی مادران از مردم و رسانه های آلبانی درخواست دارم تا خواسته برحق ارتباط با عزیزان‌مان را به گوش دولتمردان آلبانی برسانید تا شاید بعد از ده‌ها سال این حق و این خواسته ما برآورده شود.

هنگام سخنرانی خانم عبداللهی تعدادی از مادران آلبانیایی شرکت کننده در صحنه می گریستند و حاضران به شدت متأثر شده بودند.

در ادامه حمید آق‌آتابای از جداشدگان فرقه رجوی و از مسئولین انجمن نجات آلبانی از تجارب خود در داخل اردوگاه مجاهدین خلق صحبت کرد و همچنین به کانون های شورشی مجاهدین خلق و تهدیدی که این سازمان برای امنیت مردم ایران و برای امنیت مردم آلبانی دارد اشاره نمود.

آق‌آتابای به بیان تجربیات سیاه شخصی خود در طی سالیان اقامت در اردوگاه مجاهدین خلق در آلبانی پرداخت و اینکه چگونه بعد از نجات از این فرقه زندگی اش تغییر کرده است.

همچنین پیام های دوستان انجمن نجات آلبانی به این همایش از جمله فعال حقوق بشر خانم نعیمه جونگتسای، نویسنده معروف آقای لئونارد نیکا و کشیش کریستیان کوتوری خوانده شد که قرار بود سخنرانی نمایند اما به دلیل مسافرت نتوانستند حضور داشته باشند.

همچنین مستند تجمع خانواده ها در مقابل سفارت ترکیه در تهران همراه با بیانیه پایانی آن به زبان آلبانیایی برای شرکت کنندگان به نمایش در آمد که همه حاضرین و حتی عوامل شبکه های تلویزیونی حاضر در صحنه را تحت تأثیر قرار داد.

این همایش با فراخوان عمومی در منطقه بسیار پر رفت و آمد معروف به «روگا اورا Rruga Ura» در مرکز شهر تیرانا از جانب انجمن نجات آلبانی با عنوان «ما همه برابر هستیم و از حقوق اولیه انسانی همه جوامع مختلف در آلبانی حمایت می کنیم» با حضور بیش از ۳۰۰ نفر برگزار شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=43120

نوشته های مشابه